recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC og Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC og Squeezebox

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC og Squeezebox
    Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 16:33

Efter at have fjernet hele cd-samligen fra reolerne der hjemme og lagt det ind på computeren så det afspilles via mediecentret (Mediaportal), har jeg gået og leget med tanken om, at der skulle sættes en netværksafspiller op ude i køkkenet, så jeg kunne høre musik selvom kæresten sidder og ser tv.

Som det ofte sker med den slags udviklede ideen sig. Jeg er nået så langt som til at jeg kan investere i en Squeezebox Duet og et par højtalere med indbygget forstærke og sætte op i køkkenet. Så har jeg musikken der. Men når jeg nu er igang tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne udvide musikken til soveværelset. Nuvel, det er blot en reciver og nogle flere højtalere. Og sådan kunne jeg blive ved.

Med hvis der nu skal spilles musik i hele huset (en lille fest måske), kunne det jo være praktisk at der også kom musik i stuen. Jeg synes bare at det vil være fjollet at sætte endnu en reciver op i stuen, dels prisen (det mindste problem), men primært fordi det vil ødelægge ideen om, at der skal være en boks der klare det hele i stuen.

Så efter en lang smøre kommer vi frem til pointen: Er der en måde hvorpå jeg kan integrere slimserver og Sqeezebox med mit mediecenter, således at hvis jeg ønsker det spiller mediecentret samme musik som eks.vis Sqeezeboxen i køkkenet etc. Eller med andre ord, således at min Mediaportal-maskine reelt bliver en software-version af en squezzebox?

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 17:01

Softsqueeze. Et lille program der "simulerer" en Squezebox på en pc. Fungerede ganske udemærket for mig. Det installeres bare på pc'en og så sættes det op i Squeezecenter præcist ligesom en rigtig Squeezebox. Søg enten på google eller inde på Squeezecenter forum efter det, så skal der nok dukke noget op.

Jeg holdt dog op igen, da jeg ikke kunne få det til at virke ordentligt med min iPhone som controller. Det er et par måneder siden jeg havde det sat op, men det burde stadig fungere.

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 17:54

SoftSqueeze følger med i SC installationen .

Bruger den selv på min PC, da min Duet selvfølgelig står i stuen.

Redigeret af slate - 16-Oktober-2008 kl. 17:55
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 19:14
Mange tak for svarerne.

Har læst en smule om Softsqueeze, men jeg håbede dog lidt på at der var en der måske kunne foreslå en løsning som jeg kunne kontrollere inde fra Mediaportal så jeg slap for at skulle skifte mellem programmerne.

Anyone?
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 22:10
Jamen du styrer da bare softsqueeze fra din Duet controller. Så slipper du også for at tænde TV'et for at høre musik.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 08:42

Arh det var den del af det jeg ikke lige havde tænkt ind i det. Så med andre ord, hvis Slimserver og Softsqueeze er installeret på min HTPC så lader jeg bare softsqueeze køre i baggrunden og kan styre den som en ekstra reciever med Duet Controlleren og så kommer musiken ud fra min computer.

Jeg risikere ikke nogen konflikt med Mediaportal? (Kan ikke huske om der er noget med, at Mediaportal kan tage lydkortet i brug og udelukke andre programmer).

Mange tak for svarene!

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af mtjoernelund mtjoernelund skrev:

Arh det var den del af det jeg ikke lige havde tænkt ind i det. Så med andre ord, hvis Slimserver og Softsqueeze er installeret på min HTPC så lader jeg bare softsqueeze køre i baggrunden og kan styre den som en ekstra reciever med Duet Controlleren og så kommer musiken ud fra min computer.

Jeg risikere ikke nogen konflikt med Mediaportal? (Kan ikke huske om der er noget med, at Mediaportal kan tage lydkortet i brug og udelukke andre programmer).

Mange tak for svarene!

Ja, det bør være muligt. Jeg tror ikke MediaPortal tager eksklusiv kontrol over lydkortet, jeg har da ihvertfald hørt lyde fra andre programmer, hvis jeg ikke lige har fået dem deaktiveret - især Windows egne lyde var irriterende indtil jeg fjernede dem.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu