recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hapth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC opsætning
    Sendt: 20-Maj-2007 kl. 21:55

Hejsa

Jeg har bygget en ny HTPC med Vista

Desværre her jeg 2 ting der ikke virker helt efter hensigten endnu:

1. Strømstyring. Vil gerne have den til at stå i dvale så jeg kan få en hurtig opstart efter den har været slukket. Kan ikke hitte opsætning til S3?

2. Formater. Viser fint hele skærmen når jeg afspiller en DVD. Men når jeg optager TV via Hauppauge 500 kortet fylder det der er optaget ikke hele skærmen ud.

Nogen der kan hjælpe

På forhånd tak

mvh

HP

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 22:16

1) Sleep (Slumre) svarer til S3

2) Kanaler i danmark (Analogt) udsendes i langt de fleste tilfælde som 4:3, hvorved de ikke fylder hele skærmen. Benyt zoom funktionen til at få 4:3 til at fylde 16:9 (Højreklik eller more info knappen på remote)

Til top
hapth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 23:01

Tak for en hurtig tilbagemelding

Har prøvet Slumre i opsætningen - men alligevel går der næste 40 sek. inden maskinen er klar igen.
(kan iøvrigt ikke starte den fra min HTPC fjernbetjening (den der følger med Hauppauge TV kortet)

4:3 formatet er for så vidt OK. Det er træls at se hovederne bliver brede når man zoomer.
Nej problemet er snarere, at 16:9 udsendelser bliver meget små. Jeg bruger HDMI udgangen. På min fjernbetjening til TV'et har jeg ikke mulighed for at foretage zoom på 16:9 ?

Det er ikke let at være TV bruger 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu