|
HTPC på Samsung TV |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der blev jeg lidt nysgerrig. Hvilket grafikkort har du der kan vise 4K. Har selv ledt efter et der kan 4K, HDMI 2.0 og HDCP2.2, så jeg kan udnytte mit nye TV.
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
Club3D har lavet en adapter der virker displayport-HDMI 2.0... Men brug ingen andre adaptere, da de ikke holder hvad de lover....
En flink bruger herinde, gav mig tippet med et bundkort som kan "out of the box"... Gigabyte Z170X Gaming 7 Redigeret af Kolvig - 14-Februar-2016 kl. 16:06 |
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
Men MCenterFreak...
Du må da vide, om det ikke er mediecenteret der styrer, hvilke hz der bliver sendt videre til TV'et fra HTPC'en? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det er PC en (grafikkortet) der styrer det
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
Hmm jotak.... Det er jo så her jeg vil sætte grafikken til 60hz uanset om kilden er TV (50hz) video (24hz) eller andre indstillinger..... Det er jo ikke holdbart, hvis man skal ind og indstille sit grafikkort, hver gang man skifter billedkilde.... Det burde mediecenteret da styre - hvilken frekvens der ryger videre til TV'et?...
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
En del af det software man kan bruge til mediecenter kan faktisk godt styre frekvensen. Kodi kan og Mediaportal kan.
Så hvis man sætter noget 25 frame pr. sekund materiale på, så skifter den automatisk til 50Hz og tilsvarende med 24 fps materiale til 24Hz. Men hvis man eksempelvis løst starter en netflix op, så har man behov for manuelt at sætte frekvensen til 60 Hz eller måske 24 Hz - det er lidt forskelligt hvad som virker bedst efter min mening. Hvilket software har du overvejelser om at benytte?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Det er Kodi jeg benytter... Så dit svar passer mig fint.. :-)... Det er jo sådan at jeg benytter Kodi som TV frontend for DVBViewer, og hvor vil det være træls, hvis man skulle ind og skifte hz hver gang...
Redigeret af Kolvig - 14-Februar-2016 kl. 22:04 |
|
![]() |
|
Ja men det var det du spurgte om. Det er jo således at man opsætter sit grafikkort til det der er mest optimalt, og det er bedst at det er deleligt med 25, f.eks. 25,50 eller 75. Men de enkelte aps kan så selv indstille efter hvordan original materialet er produceret, f.eks 60hz, Jeg bruger f.eks. Cyberlink som selv automatisk indstiller efter hvordan originalmaterialet er |
|
|
![]() |
|
encorez ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
Hej. Jeg får inden længe et philips UHD TV som jeg tilslutter til mit mediacenter. Jeg har kørt mediaportal i 5 år, men hopper på Kodi og giver det et forsøg.
Mit nuværende grafikkort viser kun FHD, så for at jeg kan få nogen udnyttelse af UHD på TVet vil jeg have et nyt grafikkort der kan vise UHD opløsning. Samtidig for at være fremtidsikret tænker jeg jeg lige så godt kan vælge et der kan vise UHD@60Hz med det samme. Men det synes jeg ikke jeg falder så let over. Nogen bud?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4833 |
Hej. Jeg vil anbefale at vælge et der både har HDMI 2.0 og HDCP 2.2 Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Har du et forslag til et sådan kort. Helst passivt kølet, men ellers lydsvagt. Har kun kunne finde nogle monster (gaming) kort der kan flyve mig til Mallorca hvis jeg satte mig på dem:-)
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |