|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 09-Juni-2009 kl. 16:53 |
Hey jeg har lige et spørgsmål.
Jeg afspiller primært film med opløsningen 720p eller 1080p Skærmen tager så vidt jeg ved kun 720p, men opskalerer selv til 1080p!? (I hvert fald hvis den modtager et 1080p signal, så skriver den at det er det den kører) Min HTPC, kan jeg selv vælge om jeg vil sende en opløsning ud i 1280 x 720, eller 1920 x 1080. Normalt fjernstyrer jeg min HTPC via VNC, og plejer at køre 1280 x 720 på HTPC'en, så passer det med min skærm på dne bærbare når jeg kører VNC. Og hvis jeg stiller den til 1920 x 1080, er det sindsygt lille på min bærbar. Men hvad er det optimale!?? Hvis jeg vil have bedst mulig billedkvalitet på tv'et!? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Tjae, hva synes du? Det er vel lige meget hvad andre synes, hvis ikke din oplevelse er lig deres.. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
??? Er bare interesseret i at vide hvad der er den optimale løsning!
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Den optimale opløsning er den der ser bedst ud i dine øjne. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Patriarken har nu ret, men jeg vil nu alligevel anbefale dig at fodre den med enten 1280*720 eller 1920*1080 da det er de opløsninger den er lavet til at modtage på HDMI indgangene, fx fra en Blu-ray eller en DVD med scaler.
|
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
Du må selv vurdere om panelet eller HTPC'en skalerer bedst. Med HTPC'en har du mulighed for at smide en masse filtre (farve, skalering, filmgrain, gamma) osv.på inden signalet skippes afsted.
Er PX80 FullHD? Hvis du kan få 1:1 pixelmapping på den ville jeg nok vælge det og bruge HTPC'en som scaler, men der kan jo være begrænsninger på opløsning og framerate, hvad ved jeg :) Min tussegamle (3 år) skærm (42" 1024x768) performer klart bedst med 1024x768 via HDMI, 720p bliver grynet, grimt og overscannet. Redigeret af pilehave - 10-Juni-2009 kl. 08:57 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |