recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC + plasma + billedkvalitet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC + plasma + billedkvalitet.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 16:37

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg vil godt tillade mig at tilføje, at det står betydelig flottere i virkeligheden som Spawn også siger. Det er meget skarpere og langt mere klart.

Det lader sig ikke rigtig gøre at tage en fotografi af en skærm og så stå med noget der ser ud som det virkeligt gør.

Ork, jamen så synes jeg overhovedet ikke jeg har noget at være bekymret for. Det er jo ikke sådan at HTPC'en skal erstatte den normale pc, så det er trods alt begrænset hvor meget den vil blive benyttet til surf.

M.v.h.

Henrik.

Til top
moli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 17:43

Hej

Jeg blev lige trigget af indlægget vedr. kombinationen af DVI og VGA output. Jeg fik mit 37PX70 i lørdags og havde ikke noget DVI-HDMI kabel, så jeg kørte med VGA input fra min HTPC, indtil jeg fik købt et. Jeg blev lidt skuffet over HDMI, da jeg havde lidt svært ved at læse almindelige ting i windows, men video så super ud.

Løsningen kom så fra Spawn; Jeg kører nu med dual outout fra min HTPC. VGA i 1024x768 som primær skærm og HDMI 720p som sekundær, på den sekundær viser jeg fast mit signal fra DVBviewer.

Super løsning.

Morten

Morten L

HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer /

Display: TH 37PX70

Squeezebox'es / Vortexbox
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 15:57

Nu har jeg så bygget mig et mediecenter til min PX700-skærm.

Billedet er sikkert helt fint, men det er jeg slet ikke begyndt at interessere mig for endnu, for i første omgang kæmper jeg med at få lyd på skidtet.

Bundkortet er dette:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315800

Tilslutningen sker med HDMI-kabel direkte fra bundkortets HDMI udgang til HDMI3 på tv'et.

Jeg har forsøgt at følge manualen, men synes det er noget forvirrende, for billederne i manualen svarer ikke just til dem der dukker op på min skærm. Jeg lurer lidt på om der kan være et kompatibilitetsproblem med Vista?

Indrømmet, der der ikke mange oplysninger at gå efter, men jeg håber alligevel at en eller anden har haft samme problem.

M.v.h.

Henrik.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 17:36
Er der ikke noget om at man skal ind i bios for at HDMI op? Der er adskillige tests og gennemgang af bundkortet  på nettet, måske du kan finde noget?

Tror lige jeg vil se efter selv.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 17:52

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Er der ikke noget om at man skal ind i bios for at HDMI op?

Njaa...der står at HDMI Port display skal stå på "Normal" når man tilslutter et HDMI-display. Det har jeg naturligvis gjort.

Problemet er sikkert softwarerelateret. Formodentlig et åndssvagt flueben der skal sættes eller fjernes et eller sted.

Der står noget om at man skal vælge "HD Audio rear output", men den mulighed kan jeg overhovedet ikke finde.

M.v.h.

Henrik. 

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 00:06

Nå, glem mit lille lydproblem. Efter at have rodet gevaldigt med det, samt installeret og afinstalleret diverse drivere i én uendelighed, så virker det pludselig . Aner ikke hvad jeg gjorde, men det er jo også underordnet.

Næste ting på programmet er så billedet. Kvaliteten i Windows samt netsider kan jeg snildt leve med i 720p. Vista's Dreamscenes er faktisk rigtig flotte på en 42" skærm  . Filmkvaliteten er som forventet også helt fin. Men er der settings i Ati's kontrolpanel, man bør finpudse, eller er standardinstillingerne de optimale?

Forresten, i opløsningen 1280*720 kommer der en sort rand rundt om billedet. Er det noget man kan ændre, eller skal det bare være sådan?

Beklager alle de dumme spørgsmål .

M.v.h.

Henrik.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 11:44
Nogen tilpasninger skal man sætte på fjernsynet, det kan man sikkert, vælg HTMI ingangen på fjernsynet, samtidig med signal fra HTPC og se hvilke muligheder der er. Der er sikkert nogle. Jeg kan stille på billedet, men det er forskelligt hvad man kan. HDMI indgangen er ikke så simpel som en VGA indgang eller måske component. De kan ofte tilpasses helt. Fjernsyn er forskellige, så der kan ikke siges noget generelt.

Det er overhovedet ikke dumme spørgsmål, man skal selvfølgelig have alt til at virke. Nogle roder faktisk med den slags ting lige i starten, altså fx størrelsen af billedet på fjernsynet. Normalt handler det om såkaldt overscan.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu