|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Fabricius ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-December-2004 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Ork, jamen så synes jeg overhovedet ikke jeg har noget at være bekymret for. Det er jo ikke sådan at HTPC'en skal erstatte den normale pc, så det er trods alt begrænset hvor meget den vil blive benyttet til surf. M.v.h. Henrik. |
|
![]() |
|
moli ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Hej Jeg blev lige trigget af indlægget vedr. kombinationen af DVI og VGA output. Jeg fik mit 37PX70 i lørdags og havde ikke noget DVI-HDMI kabel, så jeg kørte med VGA input fra min HTPC, indtil jeg fik købt et. Jeg blev lidt skuffet over HDMI, da jeg havde lidt svært ved at læse almindelige ting i windows, men video så super ud. Løsningen kom så fra Spawn; Jeg kører nu med dual outout fra min HTPC. VGA i 1024x768 som primær skærm og HDMI 720p som sekundær, på den sekundær viser jeg fast mit signal fra DVBviewer. Super løsning. Morten |
|
Morten L
HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer / Display: TH 37PX70 Squeezebox'es / Vortexbox |
|
![]() |
|
Fabricius ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-December-2004 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Nu har jeg så bygget mig et mediecenter til min PX700-skærm. Billedet er sikkert helt fint, men det er jeg slet ikke begyndt at interessere mig for endnu, for i første omgang kæmper jeg med at få lyd på skidtet. Bundkortet er dette: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315800 Tilslutningen sker med HDMI-kabel direkte fra bundkortets HDMI udgang til HDMI3 på tv'et. Jeg har forsøgt at følge manualen, men synes det er noget forvirrende, for billederne i manualen svarer ikke just til dem der dukker op på min skærm. Jeg lurer lidt på om der kan være et kompatibilitetsproblem med Vista? Indrømmet, der der ikke mange oplysninger at gå efter, men jeg håber alligevel at en eller anden har haft samme problem. M.v.h. Henrik. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Er der ikke noget om at man skal ind i bios for at HDMI op? Der er adskillige tests og gennemgang af bundkortet på nettet, måske du kan finde noget?
Tror lige jeg vil se efter selv. |
|
![]() |
|
![]() |
Njaa...der står at HDMI Port display skal stå på "Normal" når man tilslutter et HDMI-display. Det har jeg naturligvis gjort. Problemet er sikkert softwarerelateret. Formodentlig et åndssvagt flueben der skal sættes eller fjernes et eller sted. Der står noget om at man skal vælge "HD Audio rear output", men den mulighed kan jeg overhovedet ikke finde. M.v.h. Henrik. |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, glem mit lille lydproblem. Efter at have rodet gevaldigt med det, samt installeret og afinstalleret diverse drivere i én uendelighed, så virker det pludselig Næste ting på programmet er så billedet. Kvaliteten i Windows samt netsider kan jeg snildt leve med i 720p. Vista's Dreamscenes er faktisk rigtig flotte på en 42" skærm Forresten, i opløsningen 1280*720 kommer der en sort rand rundt om billedet. Er det noget man kan ændre, eller skal det bare være sådan? Beklager alle de dumme spørgsmål M.v.h. Henrik.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Nogen tilpasninger skal man sætte på fjernsynet, det kan man sikkert, vælg HTMI ingangen på fjernsynet, samtidig med signal fra HTPC og se hvilke muligheder der er. Der er sikkert nogle. Jeg kan stille på billedet, men det er forskelligt hvad man kan. HDMI indgangen er ikke så simpel som en VGA indgang eller måske component. De kan ofte tilpasses helt. Fjernsyn er forskellige, så der kan ikke siges noget generelt.
Det er overhovedet ikke dumme spørgsmål, man skal selvfølgelig have alt til at virke. Nogle roder faktisk med den slags ting lige i starten, altså fx størrelsen af billedet på fjernsynet. Normalt handler det om såkaldt overscan. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |