recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC server med MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC server med MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC server med MCE
    Sendt: 14-Juli-2011 kl. 12:09
Ja, nu er jeg kommet så langt med mit setup, at jeg har fået det hele til at spille som jeg vil have.

Jeg har nu en HTPC (alt er passivt kølet med SSD hdd) stående i min stue koblet til mit tv. Her kører jeg MCE med win7 homepre. Hertil har jeg 2 stk. HDHomerun dobbelt tunere koblet til min router, og en Synology 211j nas også koblet til routeren.

Det fungere så på den måde, at alle mine film ol. ligger på nas'en, som så streamer det til mit medie center, og alt der bliver optaget på medie centeret, bliver aut. flyttet til nas'en, og derfra bliver det igen steamet til medie centeret når det skal ses.

Nu skal jeg så have alt dette ud af huset.
Altså for at tage det punkt for punkt:
Mine film.
Mine billeder.
Mine dokumenter.
Mit musik.
Mine optagelser.

Dette var jo det nemme, for her kan man jo bare sige, at det kan tilgås direkte via ftp fra nas'en, men så kommer den jeg ikke lige kan gejle:
Mit live tv fra mine tunere.

Hvordan får jeg dette ud af huset? Også til udlandet...
Er der en samlet løsning til det hele?
Kan jeg sætte programmer til at optage i MCE via min android mobil.
Hvordan tilgår jeg alt dette via mobilen, alt det der kan streames.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 12:49
Du kan bruge hvad du har...

Men det skal sættes op på en anden måde....Du skal først og fremmest bruge software der hedder DVBlink Network Pack og organisere dine tuner vha dette. Det koster 250kr, og der er en 20 dags trial.... Dette program kan dele dine tunere ud og har en indbygget Webserver med recording service og livetv... Derudover skal du bruge et gratis program der hedder Remote Potato...
Søg på google om disse to programmer...

Du skal vide noget om netværk før du begynder på disse numre....Du skal også læse manualerne/wiki'erne til nævnte software....

Redigeret af Patriarken - 14-Juli-2011 kl. 12:54
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Du kan bruge hvad du har...

Men det skal sættes op på en anden måde....Du skal først og fremmest bruge software der hedder DVBlink Network Pack og organisere dine tuner vha dette. Det koster 250kr, og der er en 20 dags trial.... Dette program kan dele dine tunere ud og har en indbygget Webserver med recording service og livetv... Derudover skal du bruge et gratis program der hedder Remote Potato...
Søg på google om disse to programmer...

Du skal vide noget om netværk før du begynder på disse numre....Du skal også læse manualerne/wiki'erne til nævnte software....

Okay, det lyder slemt når du siger man skal vide noget om netværk, for jeg er ikke en haj til det. Det er noget jeg først rigtig er begyndt at lære, da jeg købte mig en nas for, ja 2 uger sidenWacko
Men det er heller ikke noget der bare SKAL virke her og nu, det er mere til fremtiden, men man kan jo ligeså godt få alt til at spille sammen, nu hvor man er i gang med at rode ved det.
Du har jo også været en stor hjælp herinde, mange tak for det. Det er skønt at man kan hjælpes ad.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu