recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Htpc setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Htpc setup

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2012
Sted: 2100
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Htpc setup
    Sendt: 04-Juli-2012 kl. 17:10
Hej jeg fandt dette setup i en anden post fra Benzon.

HTPC Build

CPU - Intel Core i3 2125
SSD - Crucial M4 64 GB SSD
RAM - Corsair 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value
PSU - Antec EarthWatts EA380D Green 380W
BD - Samsung SH-B123L
OS - Win 7 64-bit

Har en avr-receiver og en jvc projektor. Min projektor skal bruge en dvb-c box for at kunne vise tv. Men den fatter selv at omstille til 3d film hvis jeg vil visse dette.

Derudover har jeg en readynas v2 som jeg har alle mine film på.

Vil jeg med det ovenfor nævnte build være i stand til at vise 3d film og bluray, samt kører xbmc flydende? og kan jeg få fjernet min dvb-c boks?

Ville være virkelig glad, hvis der var nogen som havde lidt erfaring de ville dele.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 20:39
Hvis du vil af med dvb-c boksen kan du jo smide en tuner i dyret eller en hd homerun på netværket. Der er dog lidt mere bøvl når der skal live tv ind i xbmc, da det ikke er understøttet i det nuværende stable release, men det kan lade sig gøre har jeg set. 
Til top
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 23:15
Mange tak for hjælpen indtil videre, sætter pris på det.

Ok, udover tuner og kabinet, hvad mangler der så?

Hvis jeg bestiller det der setup +tuner og kabinet, har jeg så alt til at gå i gang med at samle?

Har nemlig aldrig prøvet eller set en htpc, så skal have bestilt noget og så må jeg lære af det, og så kan jeg kloge med når der skal opgraders :=)-

Jeg kender en alm. pc med grafikkort cpu, harddisk osv.. Men hvor kommer forskellen ind, udover størrelsen? Bruger man onboard grafikkort for det meste på en HTPC?

Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 23:40
om du bruger Intel HD Graphics eller et dedikeret gfx er lige godt til htpc, men til andre opgaver, så er et gfx at foretrække, synes jeg. Jeg ville nok bruge windows media center i stedet for XBMC, der er en masse fine add-ins/ons til de flestes brug. Specielt hvis du vil se live tv, så er wmc at foretrække. Et setup med My Movies til at styre filmsamlingen (hvis du har rippet den) og Arcsoft TMT 5 til afspilning af DVD/BD vil fungere fint. Hvis du skal optage, skal du dog finde en ekstra harddisk.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 00:04
Hvis du ikke har alt for travlt med at få bygget ville jeg vente på 3. generation af i3'erne, ivy bridge. Skulle især have bedre ydelse på grafikdelen. Håber lidt selv på at de kommer denne måned...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 02:54
Et bundkort ville også være at foretrække ;)
Til top
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 09:05

ok havde slet ikke lige overvejet WMC, men skal da helt sikker også prøves når hardwaren er på plads.

HTPC Build opdateret

CPU - afventer 3. generation af i3'erne, ivy bridge (tak til Gump)
SSD - Crucial M4 64 GB SSD
RAM - Corsair 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value
PSU - Antec EarthWatts EA380D Green 380W
BD - Samsung SH-B123L
OS - Win 7 64-bit (XBMC, (måske WMC tak til Brasch))

Nogle forslag til bundkort, tuner, kabinet?
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Hvis du ikke har alt for travlt med at få bygget ville jeg vente på 3. generation af i3'erne, ivy bridge. Skulle især have bedre ydelse på grafikdelen. Håber lidt selv på at de kommer denne måned...
jeg mener at have læst at der ikke er den store forskel til HTPC, det er vist primært bedre ydelse i spil osv.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Pirat Pirat skrev:

Nogle forslag til bundkort, tuner, kabinet?

tuner kommer lidt an på hvordan du modtager tv og hvor mange du vil have. Jeg har gode erfaring med dem fra Digital Devices.
Bundkort kommer vel an på hvad du vil have tilsluttet af udstyr og kabinetstørrelsen. Men et hvilket som helst Intel H61/67 bundkort vil som udgangspunkt være fint. Det bliver først lidt bøvlet, hvis du vil have m-itx/atx og skal bruge PCI-e til flere tunere.
Til top
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 13:04

Jeg har en AVR-receiver, hvor min DVB-c boks er tilsluttet og derved fordeler receiveren tvet ud til projektor og tv. Er det ikke samme måde hvis jeg køber en enkelt tuner?

Altså:   htpc (HDMI>  receiver (HDMI> projektor & TV?

Wow de der tunerer står til 1000 kr +. Er det prisen?

Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

jeg mener at have læst at der ikke er den store forskel til HTPC, det er vist primært bedre ydelse i spil osv.

Hvad jeg lige kan huske at have læst, så skulle den give ca. 15% mere ydelse, og grafikdelen ca. 70% mere ydelse. Som du siger, man mærker nok ikke den store forskel til en HTPC. Har en i3 2100T i min, og den kan køre fuld HD mkv filer med ca. 20% load. Og det er uden brug af GPU'en. Men på den anden side kommer de nye CPU'en nok til at koste ca. det samme som de gamle, og hvorfor skulle man så lade være med at tage en af de nye?

Det giver så andre fordele, såsom USB 3.0 på alle usb portene. Det er der som regel ikke nu, da det ikke er understøttet af chipsettet, og der derfor skal en 3. parts controller til. Det bliver dyrere, og derfor har man nu et par usb 3.0 porte, og resten usb 2.0. Men med ivy bridge bliver usb 3.0 understøttet af chipsettet, og derved bliver alle porte usb 3.0....

Det er jo ikke fordi man skal vente til næste år på at de kommer, de skulle være lige på trapperne Smile
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 16:46
Mht bundkort så snup et h77 istedet. Der er nogle småting der er ændret i forhold til h61 og 67. Blandet andet noget med at sata 600 controlleren er mere indbygget osv. Som du kan læse er jeg ikke 100 % inde i det, men hvis du alligevel vælger på 3. gen af i3 hvorfor så ikke snuppe det nyste inden for bundkort også? 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu