recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Htpc setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Htpc setup

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2012
Sted: 2100
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 17:39

DH77DF:

http://www.edbpriser.dk/bundkort/intel-desktop-board-dh77df-media-series-detailsalg-id-6738605.aspx

Denne ok?

Så opdater jeg lige listen med den nemlig :).

Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 18:05
Hvis det har de tilslutningsmuligheder du skal bruge, kan jeg ikke se, hvorfor du ikke kan snuppe det.

Der er selvfølgelig også billigere alternativer. Skal det være intel?

Redigeret af Monsterslam - 05-Juli-2012 kl. 18:06
Til top
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 18:48
Kan godt lide intel. Men hvad skal den da have udover hdmi? Den skal sendes videre til en reciever med hdmi. Der er self det med den tuner, understøtter alle ikke det?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 19:10
Tænkte på antal af harddiske, men du har jo nas, så der skal vel kun ssd i?

Nu når du har valgt et miniitx går jeg ud fra at du også vil have et lille kabinet, hvor der ikke er plads tuner, så muligheder på bundkortet for det er vel lige meget? 
Til top
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 19:22
arg.. tænkte at det gerne måtte være småt, men hvis jeg alligevel ikke slipper af med min dvb-c boks bliver det jo ikke småt :=). Skidt. Andre alternativer hvor man kan få begge dele?

Hvis kabinettet skal fylde fordi jeg skal have et større bundkort, skal det helst være flat, som man kender de gamle bluray / dvd afspillere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 21:00
Du kan bruge en netværkstuner ex hd homerun http://digitalt.tv/hdhomerun/ Den kan så bare stå gemt væk sammen med routeren. Personligt synes jeg nok bedst om den ide, hvis man ikke har en server til at stå et sted som har alle ens data og tunere.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 01:26
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Hvis du ikke har alt for travlt med at få bygget ville jeg vente på 3. generation af i3'erne, ivy bridge. Skulle især have bedre ydelse på grafikdelen. Håber lidt selv på at de kommer denne måned...
jeg mener at have læst at der ikke er den store forskel til HTPC, det er vist primært bedre ydelse i spil osv.

Hvad jeg lige kan huske at have læst, så skulle den give ca. 15% mere ydelse, og grafikdelen ca. 70% mere ydelse. Som du siger, man mærker nok ikke den store forskel til en HTPC. Har en i3 2100T i min, og den kan køre fuld HD mkv filer med ca. 20% load. Og det er uden brug af GPU'en. Men på den anden side kommer de nye CPU'en nok til at koste ca. det samme som de gamle, og hvorfor skulle man så lade være med at tage en af de nye?

Det giver så andre fordele, såsom USB 3.0 på alle usb portene. Det er der som regel ikke nu, da det ikke er understøttet af chipsettet, og der derfor skal en 3. parts controller til. Det bliver dyrere, og derfor har man nu et par usb 3.0 porte, og resten usb 2.0. Men med ivy bridge bliver usb 3.0 understøttet af chipsettet, og derved bliver alle porte usb 3.0....

Det er jo ikke fordi man skal vente til næste år på at de kommer, de skulle være lige på trapperne Smile

nu er det ved at være et par måneder siden jeg har kigget på markedet må jeg indrømme. Men mht. selve CPU'en, så tror jeg ikke det gør den store forskel om det er sandy eller ivy bridge. Det skulle marginalt være strømforbruget. Der er ikke nogen grund til at fravælge ivy bridge, jeg tænker dog om ikke der er mulighed for rimelige besparelser ved at vælge sandy bridge mens vi befinder os i overgangsperioden.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 01:33
Oprindeligt skrevet af Pirat Pirat skrev:

Jeg har en AVR-receiver, hvor min DVB-c boks er tilsluttet og derved fordeler receiveren tvet ud til projektor og tv. Er det ikke samme måde hvis jeg køber en enkelt tuner?

Altså:   htpc (HDMI>  receiver (HDMI> projektor & TV?

Wow de der tunerer står til 1000 kr +. Er det prisen?

jeg tænker nu mere på om der er kodede kanaler. I så fald skal du jo have en tuner der kan dekode signalet. Og om du vil have tuneren internt i kabinettet eller en USB tuner. Og ikke mindst om du vil have mere end 1 tuner, hvis du vil optage mens du ser tv.
Jeg tror jeg har kigget på nogenlunde det samme som dig, småt men effektivt. Jeg endte dog med at komme frem til at jeg skulle have udvidelsespladser i fuld højde, så det er ikke blevet så småt endda (kører med 4 tunere). Alternativet ville være et bundkort med 4 PCIe porte og så skulle jeg alligevel have fat i et atx kort. Det sværeste synes jeg egentlig har været at finde et godt kabinet.
En helt anden mulighed kunne være en mac mini og så installere windows på den - den har en dejlig attraktiv formfaktor.
Til top
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 10:10
Synes ideen med homerune lyder nice. Hvis jeg kan have den boks i et helt andet rum sammen med min router. Især hvis mit kabinet kan blive mindre fordi jeg ikke behøver en tuner?
Og der står at den passer til DVB-c yousee, perfekt løsning!!! Nice one Monserslam <3.

Hvade tænkt på macmini, men den kan godt larme og man må vel næste kunne få mere ydevne hvis man selv laver den.

Angående kabinet :) skal jeg simpelthen finde en som er ok lille og som ikke larmer for meget. Helst flad som en dvd afspiller, må gerne være bred.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Pirat Pirat skrev:

Hvade tænkt på macmini, men den kan godt larme og man må vel næste kunne få mere ydevne hvis man selv laver den.
den jeg har siger ikke en lyd - den er dog blevet forvist til soveværelset og bruger tunere via netværket fra min server
Til top
Pirat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pirat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 10:46
Kører du win 7 på den med xmbc?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 14:54
Hver dog opmærksom på at hvis du bruger kort til nogle af dine kanaler skal du have en tuner med kortlæser. Har kun mellem pakken ved yousee og der er i hvertfald ikke brug for kort. Mht kabinet kig på silverstone, lian li, hfx og streacom. Der er nok flere, men her synes jeg selv man får den bedste kvalitet. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu