|
Htpc setup |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Pirat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2012 Sted: 2100 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
DH77DF: http://www.edbpriser.dk/bundkort/intel-desktop-board-dh77df-media-series-detailsalg-id-6738605.aspx Denne ok? Så opdater jeg lige listen med den nemlig :). |
|||
![]() |
|||
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
||
Hvis det har de tilslutningsmuligheder du skal bruge, kan jeg ikke se, hvorfor du ikke kan snuppe det.
Der er selvfølgelig også billigere alternativer. Skal det være intel? Redigeret af Monsterslam - 05-Juli-2012 kl. 18:06 |
|||
![]() |
|||
Pirat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2012 Sted: 2100 Status: Offline Point: 16 |
||
Kan godt lide intel. Men hvad skal den da have udover hdmi? Den skal sendes videre til en reciever med hdmi. Der er self det med den tuner, understøtter alle ikke det?
|
|||
![]() |
|||
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
||
Tænkte på antal af harddiske, men du har jo nas, så der skal vel kun ssd i?
Nu når du har valgt et miniitx går jeg ud fra at du også vil have et lille kabinet, hvor der ikke er plads tuner, så muligheder på bundkortet for det er vel lige meget?
|
|||
![]() |
|||
||
arg.. tænkte at det gerne måtte være småt, men hvis jeg alligevel ikke slipper af med min dvb-c boks bliver det jo ikke småt :=). Skidt. Andre alternativer hvor man kan få begge dele?
Hvis kabinettet skal fylde fordi jeg skal have et større bundkort, skal det helst være flat, som man kender de gamle bluray / dvd afspillere. |
|||
![]() |
|||
||
Du kan bruge en netværkstuner ex hd homerun http://digitalt.tv/hdhomerun/ Den kan så bare stå gemt væk sammen med routeren. Personligt synes jeg nok bedst om den ide, hvis man ikke har en server til at stå et sted som har alle ens data og tunere.
|
|||
![]() |
|||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
||
nu er det ved at være et par måneder siden jeg har kigget på markedet må jeg indrømme. Men mht. selve CPU'en, så tror jeg ikke det gør den store forskel om det er sandy eller ivy bridge. Det skulle marginalt være strømforbruget. Der er ikke nogen grund til at fravælge ivy bridge, jeg tænker dog om ikke der er mulighed for rimelige besparelser ved at vælge sandy bridge mens vi befinder os i overgangsperioden.
|
|||
![]() |
|||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
||
jeg tænker nu mere på om der er kodede kanaler. I så fald skal du jo have en tuner der kan dekode signalet. Og om du vil have tuneren internt i kabinettet eller en USB tuner. Og ikke mindst om du vil have mere end 1 tuner, hvis du vil optage mens du ser tv. Jeg tror jeg har kigget på nogenlunde det samme som dig, småt men effektivt. Jeg endte dog med at komme frem til at jeg skulle have udvidelsespladser i fuld højde, så det er ikke blevet så småt endda (kører med 4 tunere). Alternativet ville være et bundkort med 4 PCIe porte og så skulle jeg alligevel have fat i et atx kort. Det sværeste synes jeg egentlig har været at finde et godt kabinet. En helt anden mulighed kunne være en mac mini og så installere windows på den - den har en dejlig attraktiv formfaktor.
|
|||
![]() |
|||
||
Synes ideen med homerune lyder nice. Hvis jeg kan have den boks i et helt andet rum sammen med min router. Især hvis mit kabinet kan blive mindre fordi jeg ikke behøver en tuner?
Og der står at den passer til DVB-c yousee, perfekt løsning!!! Nice one Monserslam <3.
Hvade tænkt på macmini, men den kan godt larme og man må vel næste kunne få mere ydevne hvis man selv laver den.
Angående kabinet :) skal jeg simpelthen finde en som er ok lille og som ikke larmer for meget. Helst flad som en dvd afspiller, må gerne være bred.
|
|||
![]() |
|||
||
|
|||
![]() |
|||
||
Kører du win 7 på den med xmbc?
|
|||
![]() |
|||
||
Hver dog opmærksom på at hvis du bruger kort til nogle af dine kanaler skal du have en tuner med kortlæser. Har kun mellem pakken ved yousee og der er i hvertfald ikke brug for kort. Mht kabinet kig på silverstone, lian li, hfx og streacom. Der er nok flere, men her synes jeg selv man får den bedste kvalitet.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |