|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
akjosko1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Status: Offline Point: 377 |
![]() Sendt: 25-September-2008 kl. 11:29 |
Hej alle sammen
Jeg har gået med drømmen om at eje en denon 2500BT, men nu hvor den er blevet skudt i sænk, senest af anmeldelse her på sitet, er jeg begyndt at overveje at bygge en HTPC i stedet. Min eneste bekymring grunder dog i hvor godt et Blu Ray drev afspiller og hvor godt det opscaler dvd, jeg ved godt at det afhænger af det ene og det andet, men hvad skal jeg kigge efter når jeg begynder at finde dele?? Håber i kan hjælpe og på forhånd tak mvh jonas |
|
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg har ikke erfaringer med Blu-ray, men DVD kan man få en computer til at opskalere fantastisk godt. Bruger selv ffdshow til dette, og det ser fantastisk ud. Dette er sammenlignet med en ældre Sony dvd-afspiller (som er tilsluttet med SCART, så her er det jo tv'et der opskalerer) og en Xbox 360, så jeg kender ikke ydelsen på High-End DVD-afspillere. Men jeg synes det ser skidegodt ud . |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er ikke bluray drevet der opskalerer eller på anden måde påvirker billedet - selve hardwaren er blot en læser der sender de digitale data fra skiven til den decoder/software/filter der skal afspille det på din HTPC Billedkvaliteten og evt. opskalering osv. afgøres derfor af den software der benyttes til at afspille og opskalere med. Samt evt. af grafikkort og drivere til dette. Det er sådan set det der er den største fidus ved en HTPC, at man kan benytte forskellige former for decodere, software, filtre osv. til at decode og evt. post processe billedet inden det vises, samt tilpasse eller udskifte disse efter behov når nye bedre filtre kommer. Man er ikke låst til den hardware decodning der findes i en almindelig afspiller. Men det har ingen betydning for billedet hvilket bluray drev du køber til HTPC'en. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Er der så nogen som kender en nogenlunde opsætning til dvd. |
|
![]() |
|
akjosko1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Okay, jamen så skal jeg jo i og for sig "bare" finde et BD drev som jeg kan
li, og så lade grafikkort og software klare resten.
Hvilken software er så efter din mening/erfaring, så værd at kigge nærmere på? Jeh har været igang med at finde et kabinet der ikke larmer, og er faldt over HFX modellerne fra mm-vision, som efter signe ikke skulle larme, men er de pengene værd? Har kigget på deres: HFX Mini Media PC Case Acryl: http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp? action=vis&menu=mediacenter&varenr=51070 & HFX Media PC Case http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp? action=vis&menu=mediacenter&varenr=51050 |
|
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Min personlige holdning - og den er baseret på erfaringer med andre kabinetter og teoretisk viden, uden at jeg har prøvet specifikt HFX modellerne - er at passive kabinetter i længden er en dårlig løsning. Det er muligt at de er helt lydløse, men tilgengæld bliver de også ret varme. Dette har en påvirkning af stabiliteten og af levetiden på hardwaren. Jeg foretrækker derfor til enhver tid nogle store, lownoise blæsere på laveste indstilling, så der som minimum er noget aktiv udskiftning af luften inde i kabinettet. Med gode lownoise blæsere, kan man få støjniveauet derned hvor du en stille aften, når lyden er helt slukket og der er musestille i rummet, kan ane en "summen" eller "hvisken" fra blæserne, hvis du sidder i en sofa 2-3m væk - og hvor realistisik et scenarie er det lige? Lige så snart du tænder for lyden på film/tv/musik, vil dette overdøve den minimale støj der er fra kabinettet. Forudsætningen er bare at man gør sit hjemmearbejde og laver et ordentligt setup, så kan det gøres rigtigt godt. Hvordan HFX kabinetterne klarer sig i praksis, har jeg som nævnt ingen erfaring med, ovenstående er bare en generel betragtning. |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
umidelbart ville jeg aldrig selv vælge en HFX løsning, men det er PGA. prisen og ikke ydelsen.. en Blu-ray HFX løsning i et mini kabinet, kræver nok et slim blu-ray drev, som PT er rimelig dyre, så den totale pris på HFX løsningen er meget høj.. Men Men, Hvis pengene ikke er problemet ville jeg ikke have noget mod HFX løsningen, jeg synes deres kabinettet er flotte, og de har gjort meget ud af at støjdæmpe harddiske og Drev, samt passiv køling, så jeg er ikke i tvivl om det er den mest lydsvage løsning.. nogen Bluray drev kan godt summe en del under DVD eller BD afspilning. Du viser kabinetterne, men husk lige at alle de ting der står optional på nede under(div. passive køleløsninger Osv.) koster en hel del penge. en løsning med alle de passive køleløsninger, uden andet hardware løber nemt op i 5-8000 kr. Kig evt her på deres online shop, der er penge at spare.. det er så bare i østrig, men jeg har selv bestilt fra dem.. http://www.mcubed-store.com/catalog/index.php?cPath=44&o sCsid=b497e6d7615eed30048799e083ab1ef4 Redigeret af Pizzabager - 26-September-2008 kl. 11:08 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja prisen kommer jo desværre der op ad. Er der nogle alternativer til HFX
kabinetterne? |
|
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hvis du mener passivt kølet, tja der var nogen. men de er ikke anderledes prismæssigt, det koster at gøre det passivt kølet.. Hvis man kan leve med en smule blæserstøj, ville jeg gå efter en antec fusion kabinet.. sådan et har jeg i soveværelset, det fungere fint. og det kan også have et stort BD drev, som ikke koster så meget. der kan man lave en fin løsning til måske 6-7000 kr med det hele.. alt efter hvad for tunere du skal have.
Redigeret af Pizzabager - 26-September-2008 kl. 11:53 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg kører med Mediecenter og der er en masse caveeats og tweaking før det kommer op i en ordentli kvalitet.
Største problem er en ordentlig deinterlacing og matche frekvensen på filmen sammen med grafikkortet og LCD/plasma panelet. Det sidste er efterhånden muligt med ReClock som nu kommer i en ny version efter at Slysoft har købt koden. Eneste fordel med et mediecenter er at man kan optage HDTV og gemme det i et format der kan pilles ved. Hvis jeg kun skulle spille DVD eller Bluray, så ville jeg vente de 3-4 måneder det varer og investere i Oppo's Bluray afspiller istedet. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Mener i andre oss det, for så gider jeg slet ikke fortsætte... Er der egentlig kommet en endelig release date for den??? Har været igang med at søge - hvad forventes prisen egentligt a komme til at ligge på? 15k - for så er det satme mange slanter der skal vrides ud af pungen |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
fandt lige denne side...
http://gizmodo.com/5046217/oppo-bdp+s83-blu+ray-player-may- b%20e-first-almost-universal-disc-reader |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |