|
HTPC starter ikke op for at optage mm. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tranholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-April-2012 kl. 11:31 |
Hej,
Jeg har en HTPC som lige pludselig ikke vil starte op efter hibernate (S4) via tryk på fjernbetjening eller tastatur. Den kan kun starte ved at trykke på o / off knappen på maskinen. Samtidig er den holdt op med at vågne og optagen"timer" programmer. Maskinen har kørt fejlfrit i ca 6 måneder. Det skal siges at jeg ikke har ændret på nogen indstillinger etc. Jeg har ligeledes erfaret at når maskinen starter op, melder den "Can't find any devices" og booter almindeligt. Dette gør at jeg ikke kan køre en backup på via Acronis da den ikke kan finde nogle drev. Er der nogen som har nogle løsningsforslag? Mit setup er således: Motherboard: ASUS P8H61-m Pro CPU: Intel I3 2100 2 GB ram Jeg kører Win7 / MCE7 og intet andet-. MVGH Søren Redigeret af Tranholm - 04-April-2012 kl. 11:32 |
|
![]() |
|
Tranholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der slet ingen der har en ide ?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Kører du med windows update, eller er det hele statisk?
Står strømstyring rent fatisk korrekt? Ellers er der vel ikke andet at gøre end at lægge et image ind igen..
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Hej, Jeg kører ikke med windows update. Jeg mener at strømstyring står ok, men er usikker. Er der en funktion / option hvor man kan deaktivere at maskinen går i Sleep mode (jeg tror at det er der problemet ligger), det skal nævnes at jeg bruger Standby Tool til at styre hibernate. Jeg kan ikke køre et image på, da maskinen melder can't find any devices under opstart (men windows starter ok op). Har googlet at det måske kan løses med ar resette bios ? /Søren
Redigeret af Tranholm - 05-April-2012 kl. 09:46 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Dvs. der er ikke noget som helst kan have indvirkning på Pc-ens opsætning...Og hvordan kunne bios evt. blive påvirket?
Din opsætning er jo enkelt og burde derfor køre stabilt... Jeg anvender selv den strømstyringsmodel, der kun bringer PC-en i standby og det synes jeg fungerer ok.Den præsentere sig ved at Power Led står og blinker langsomt... Redigeret af avh - 05-April-2012 kl. 10:25 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Hvordan er din strømstyringsmodel sat op ? Detvirker som om min sætter maskinen i sleep selvom jeg vælger hibernate. Maskinen kan så ikke vågne i sleep stand uden tryk på on/off knappen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |