recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC starter ikke op for at optage mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC starter ikke op for at optage mm.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tranholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC starter ikke op for at optage mm.
    Sendt: 04-April-2012 kl. 11:31
Hej,

Jeg har en HTPC som lige pludselig ikke vil starte op efter hibernate (S4) via tryk på fjernbetjening eller tastatur. Den kan kun starte ved at trykke på o / off knappen på maskinen.

Samtidig er den holdt op med at vågne og optagen"timer" programmer.

Maskinen har kørt fejlfrit i ca 6 måneder. Det skal siges at jeg ikke har ændret på nogen indstillinger etc.

Jeg har ligeledes erfaret at når maskinen starter op, melder den "Can't find any devices" og booter almindeligt. Dette gør at jeg ikke kan køre en backup på via Acronis da den ikke kan finde nogle drev.

Er der nogen som har nogle løsningsforslag?

Mit setup er således:

Motherboard: ASUS P8H61-m Pro
CPU: Intel I3 2100
2 GB ram

Jeg kører Win7 / MCE7 og intet andet-.

MVGH

Søren

Redigeret af Tranholm - 04-April-2012 kl. 11:32
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 19:06
Er der slet ingen der har en ide ?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 21:32
Kører du med windows update, eller er det hele statisk?

Står strømstyring rent fatisk korrekt?

Ellers er der vel ikke andet at gøre end at lægge et image ind igen..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Kører du med windows update, eller er det hele statisk?

Står strømstyring rent fatisk korrekt?

Ellers er der vel ikke andet at gøre end at lægge et image ind igen..

Hej,

Jeg kører ikke med windows update.

Jeg mener at strømstyring står ok, men er usikker. Er der en funktion / option hvor man kan deaktivere at maskinen går i Sleep mode (jeg tror at det er der problemet ligger), det skal nævnes at jeg bruger Standby Tool til at styre hibernate.

Jeg kan ikke  køre et image på, da maskinen melder can't find any devices under opstart (men windows starter ok op). Har googlet at det måske kan løses med ar resette bios ?

/Søren

Redigeret af Tranholm - 05-April-2012 kl. 09:46
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 10:14
Dvs. der er ikke noget som helst  kan have indvirkning på Pc-ens opsætning...
Og hvordan kunne bios evt. blive påvirket?

Din opsætning er jo enkelt og burde derfor køre stabilt...
Jeg anvender selv den strømstyringsmodel, der kun bringer PC-en i standby og det synes jeg fungerer ok.
Den præsentere sig ved at Power Led står og blinker langsomt...

Det er faktisk blot default opsætningen, når man installere windows 7 fra start og evt. justere lidt på tiderne hvornår skærm og disk skal slukke...
dvs. jeg mener  ikke det er nødvendigt at anvende ekstra værktøjer som standby tool.  

Redigeret af avh - 05-April-2012 kl. 10:25
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Dvs. der er ikke noget som helst  kan have indvirkning på Pc-ens opsætning...
Og hvordan kunne bios evt. blive påvirket?

Din opsætning er jo enkelt og burde derfor køre stabilt...
Jeg anvender selv den strømstyringsmodel, der kun bringer PC-en i standby og det synes jeg fungerer ok.
Den præsentere sig ved at Power Led står og blinker langsomt...

Det er faktisk blot default opsætningen, når man installere windows 7 fra start og evt. justere lidt på tiderne hvornår skærm og disk skal slukke...
dvs. jeg mener  ikke det er nødvendigt at anvende ekstra værktøjer som standby tool.  
Hvordan er din strømstyringsmodel sat op ?

Detvirker som om min sætter maskinen i sleep selvom jeg vælger hibernate. Maskinen kan så ikke vågne i sleep stand uden tryk på on/off knappen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu