recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC styring, hvad bruger du?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC styring, hvad bruger du?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@Briam - hvad er det for en app du bruger på din ipod?
Jeg bruger mobileairmouse og det virker nu ganske fnt. du kan skifte mellem alm. touchpad, mus eller remote-knapper til styring af det.
www.mobileairmouse.com

Jeg bruger VNC når jeg skal lave noget ud over styring af HTPC.  Den applikation jeg bruger er specielt lavet til XBMC og hedder XBMC remote.

Redigeret af Briam - 03-December-2009 kl. 10:33
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 19:19
ahh den. ja den har jeg holdt mig lidt fra - mest af alt fordi der til at starte med var lidt problemer med at få plex understøttet på mac. mobileairmouse var for mig et ok alternativ som også var mere "universel" og der er også keyboard med, hvilket faktisk virker ok. hvis man lige skal skrive en lille besked eller noget i den stil.
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 19:32
jeg er helt ny i denne verden med har lige købt kabinettet og fik det samlet igår og har så rodet lidt med det idag, har købet et ione tastatur fra mm-vision med mus/joystik,. det fungere meget godt, havde godt nok lidt problemer med at få det til at virke i xp, men ingen problemer med ubuntu, men det virker nu..

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 08:24
Synes bare størstedelen af alle de htpc keyboards er nogle grimme 90'er plastik kasser. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 18:22
Det vil jeg give dig 100% ret i Briam. Det eneste jeg synes er kønt er diNovo Edge. Men det er også ret pebret. Logitech laver dog også det tastatur der hedder Cordless MediaBoard Pro, men det findes dog ikke med danske taster. Det er til gengæld til at finde ret billigt på edbpriser, hvis du kan leve med det.
Til sidst er der selvfølgelig deres diNovo Mini. Det er måske ikke så kønt som de to andre, men til gengæld er det så kompakt at du slet ikke tænker på at det er lidt smågrimt.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 18:59
Danske taster betyder ikke det store for mig og havde faktisk også kigget på det keyboard du har linket til. Synes dog det er lidt stort. Men nu har jeg ihvertfald ønsket mig det i julegave. så tager jeg den derfra. 
Til top
xcanner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 22:45
Jeg bruger min iPhone 3GS og intet andet.

Bruger flg. apps:
  • Off - Lille app. som kan slukke diverse computere på netværket.
  • XBMC remote genial remote til XBMC (man kan selv designe sin remote direkte på iPhone, er nemt og kan alt via remoten).
  • Touchpad Elite (hvis jeg nu skal noget andet end lige at benytte XBMC)
  • Jaadu VNC rart at have muligheden for at logge på udefra, man er vel nørd.
  • WinAdmin (til at logge på min server, via remote desktop, syntes lige den skulle med).

Redigeret af xcanner - 04-December-2009 kl. 22:52
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 23:17
Der findes vel ikke et lille app til iPhone/iTouch der kan sende den lille pakker der aktiverer WOL. For så ville jeg faktisk overveje den løsning du bruger xcanner.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 23:55
Der findes masser af WOL applikationer på itunes store. XBMC remote er en god applikation men synes bare ikke det er optimalt at jeg skal kigge hvor jeg skal trykke istedet for at jeg kan føle mig frem til det. 
Til top
xcanner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 01:23
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der findes vel ikke et lille app til iPhone/iTouch der kan sende den lille pakker der aktiverer WOL. For så ville jeg faktisk overveje den løsning du bruger xcanner.

Ups, den glemte jeg at få med for min HTPC er jo ikke tændt hele tiden. Til WOL (magic packet) bruger jeg sleepover, den kostede omkring 16 kr., hvilket jo ikke er meget, men der er godt nok heller ikke meget funktionalitet i sådan et program....

Jeg tror jeg ville kunne lave et lignende program selv på en uge, selvom jeg ikke har programmet til Apple computer/devices før.

Edit:
Kom lige til at tænke på at jeg før er støt på gratis WOL services på internettet, hvis man vil spare kan man jo finde en af dem og ligge et direkte link på "menu´en" på iphone.

Redigeret af xcanner - 05-December-2009 kl. 02:42
Til top
xcanner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 01:26
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Der findes masser af WOL applikationer på itunes store. XBMC remote er en god applikation men synes bare ikke det er optimalt at jeg skal kigge hvor jeg skal trykke istedet for at jeg kan føle mig frem til det. 

Mener selv at fordelen ved netop XBMC remote er at du ikke behøver at kigge på TV skærmen... Jeg får billeder op af alle film jeg har på min iPhone og behøver kun at kigge på den.

Det er også rart at fiske mobilos op af baglommen i køkkenet og lige skifte nummer, eller starte en anden playlist med musik.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af xcanner xcanner skrev:

Mener selv at fordelen ved netop XBMC remote er at du ikke behøver at kigge på TV skærmen... Jeg får billeder op af alle film jeg har på min iPhone og behøver kun at kigge på den.

Det er også rart at fiske mobilos op af baglommen i køkkenet og lige skifte nummer, eller starte en anden playlist med musik.

Tjaa... men hvis jeg har fjernsynet tændt foretrækker jeg at køre rundt i menuerne med pilene. Smag og behag. Men når  man bare lige skal starte en film hurtigt eller vælge musik synes jeg det er  en kanon app.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu