recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC S-Video -> TV CRT ingen billed efter standby?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC S-Video -> TV CRT ingen billed efter standby?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC S-Video -> TV CRT ingen billed efter standby?
    Sendt: 30-August-2011 kl. 21:16
Jeg har et fattigmands problem jeg håber i har løsningsforslag til :-)

Jeg er ejer af et 32" CRT Sony TV der hedder noget med FX66 som for vel 10-12år siden var topmodellen. Vejer kun 70kg :-). Storebroden var vist 37" og vejede ca. 100kg så det kunne være værre hehe.

Nårh ja og så har jeg en ældgammel P4 pc med AGP HD2600 grafikkort.
Maskinen kører Win7 32bit, nyeste software/driver fra AMD og Mediaportal 1.20 RC.

TV og PC er forbundet med S-video og så gamle analog kabler til lyd Smile

Det er selvf. en klient pc og den bliver kun sjældent i et gæsteværelse, men jeg vil meget gerne kunne få den til at gå ud af standby og så få billede på TV, men der kommer aldrig billede på TV efter pc kommer ud af standby.

Findes der mon et eller andet smart trick der kan force detection eller billede ud på S-video fra grafikkortet efter standby?

Håber der er en der kan hjælpe. Ellers må gæsterne leve med at jeg sætter pc til at slukke istedet for at gå i standby når de trykker på power på remoten og så skal de trykke på power knappen på pc´en når de skal se tv og så vente X antal minutter, men det ville bare være så meget smartere hvis det kunne undgåes.

"Gode råd" om at jeg bare kan købe ny pc og fladskærm hjælper ikke, da vi et langt stykke frem i tiden har andre ting der bliver prioriteret før spec. af konen Wink.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 23:41
En metode kunne være at anvende den grønne knap på MCE-remoten, hvis du altså bruger en sådan...

Altså man vækker  kun PC-en med med power-knappen på remoten...

Herefter skal mediaportal startes med den grønne knap. Mediaportal kan startes med denne knap ligesom microsoft mediacenter med et særligt program, som  findes til mediaportal....

Når man er færdig med at se noget noget, lukkes programmet, således at intet program kører når PC-en skal sættes i standby.
Det kan den forøvrigt selv gøre  (evt.- justering af powermangement).

TV-et kan tændes/slukkes via en strømskinne, som styres af PC-ens forbrug i standby...

Dvs. med denne metode kører mediaportal aldring mens PC-en sættes i standby. Og bliver altid startet på ny, når der tændes...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Jeg har et fattigmands problem jeg håber i har løsningsforslag til :-)

Jeg er ejer af et 32" CRT Sony TV der hedder noget med FX66 som for vel 10-12år siden var topmodellen. Vejer kun 70kg :-). Storebroden var vist 37" og vejede ca. 100kg så det kunne være værre hehe.

Nårh ja og så har jeg en ældgammel P4 pc med AGP HD2600 grafikkort.
Maskinen kører Win7 32bit, nyeste software/driver fra AMD og Mediaportal 1.20 RC.

TV og PC er forbundet med S-video og så gamle analog kabler til lyd Smile

Det er selvf. en klient pc og den bliver kun sjældent i et gæsteværelse, men jeg vil meget gerne kunne få den til at gå ud af standby og så få billede på TV, men der kommer aldrig billede på TV efter pc kommer ud af standby.

Findes der mon et eller andet smart trick der kan force detection eller billede ud på S-video fra grafikkortet efter standby?

Håber der er en der kan hjælpe. Ellers må gæsterne leve med at jeg sætter pc til at slukke istedet for at gå i standby når de trykker på power på remoten og så skal de trykke på power knappen på pc´en når de skal se tv og så vente X antal minutter, men det ville bare være så meget smartere hvis det kunne undgåes.

"Gode råd" om at jeg bare kan købe ny pc og fladskærm hjælper ikke, da vi et langt stykke frem i tiden har andre ting der bliver prioriteret før spec. af konen Wink.

En klaphammer, en buket blomster, en omprioitering samt en undskyldning til konen?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

En metode kunne være at anvende den grønne knap på MCE-remoten, hvis du altså bruger en sådan...

Altså man vækker  kun PC-en med med power-knappen på remoten...

Herefter skal mediaportal startes med den grønne knap. Mediaportal kan startes med denne knap ligesom microsoft mediacenter med et særligt program, som  findes til mediaportal....

Når man er færdig med at se noget noget, lukkes programmet, således at intet program kører når PC-en skal sættes i standby.
Det kan den forøvrigt selv gøre  (evt.- justering af powermangement).

TV-et kan tændes/slukkes via en strømskinne, som styres af PC-ens forbrug i standby...

Dvs. med denne metode kører mediaportal aldring mens PC-en sættes i standby. Og bliver altid startet på ny, når der tændes...

Jeg forstår ikke hvorfor det at lukke MediaPortal helt ned, skulle spille en rolle - handler det i bund og grund ikke om det "handshake" der foregår mellem grafikkort og tv ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 09:18
Avh-> jeg tror desværre ikke det hjælper noget at lukke mediaportal.

Confused-> ja det må være noget detektering eller "handshake" der går galt efter standby.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor det at lukke MediaPortal helt ned, skulle spille en rolle - handler det i bund og grund ikke om det "handshake" der foregår mellem grafikkort og tv ?

Jo det gør....Nogle grafikkort og disses drivere defaulter til 1024x768 on resume(kortvarigt) for derefter at skifte til den sidste anvendte skærmindstilling. TVout though er designet til at køre PAL/NTSC som ikke har noget med den midlertidige opløsning, der invokes, at gøre. Dette betyder i realiteten at skærmen(e) disconnectes(Dette er min deduktion) såfremt at de ikke kan håndtere 1024x768.

Et script der køres "on resume" er løsningen. Her kan man fx bruge Entech's Multires

multires.exe /1:1280,1024,32,60 /2:720,576,32,50

Min Laptop laver dette nummer med at skifte til 1024x768 i to sekunder , hvorefter den skifter til 1920x1080. (Alle mine skærmenheder understøtter dog begge resolutions hvorfor et script ikke er nødvendigt.)

Redigeret af Patriarken - 31-August-2011 kl. 09:30
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu