|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() Sendt: 14-April-2007 kl. 02:48 |
Halløjsa Jeg overvejer kraftigt at investere i en HTPC, og jeg søger derfor en masse svar fra jer kloge hoveder :-) For det første har jeg lige et spørgsmål:
Men hvis jeg i første omgang skal have bygget en HTPC der kan afspille HD TV til ca. 5500 uden tv-kort (har et liggende), hvad ville i så foreslog. Jeg har selv følgende elementer som jeg gerne ser som en del af min nye htpc.
Pris ca. 2800. det vil sige at der er ca. 2700 tilbage til følgende, og som jeg håber i vil komme med foreslag til:
I må endelig sige til hvis der er noget jeg har glemt. Hvis i synes at det ville være bedre med noget andet end de ting jeg selv har forsloget skal i bare sige til. Håber det kan holdes inden for det fastsatte beløb På forhånd tak :-) |
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Jeg vil lige indskyde at der netop har været drastiske prisfald fra AMD's side, så du nu kan få den næsthurtigtste AMDdualcore til samme pris som den langsomste Inteldualcore (her regner jeg ikke 4300modellen med) Tjek evt. her for benchmarks og mere info Jeg ville klart vælge en model over 5000+ med 65w, og et bundkort der kan det samme som det du har valgt, burde også kunne lade sig gøre. |
|
![]() |
|
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Hej Tak for svaret. det vil jeg lige kigge nærmere på.
Hvis du skulle vælge, hvilket bundkort og processor af den type du nævner, ville du så vælge hos shg.dk (hvis du gider sende et par link Er nemlig selv meget i tvivl |
|
![]() |
|
![]() |
hej igen Sidder i øjeblikket og kigger på følgende: Asus - M2A-VM/HDMI - vil det ikke være et fint valg også med hensyn til fremvisning af HD?
|
|
![]() |
|
![]() |
Og hvad med denne processor: Athlon64 X2 5200+, 2.6GHz, 2x1MB Cache, 0.09 Micron, Windsor Core, Dual Core, Socket AM2, BOX |
|
![]() |
|
![]() |
Det må blive et andet bundkort - kan se det hverken har optical/coaxial udgang
|
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
>Det må blive et andet bundkort - kan se det hverken har optical/coaxial >udgang Så der er sikkert begge dele - det er der i hvert fald på det Asus-modul jeg har til mit bundkort. Men det optager sandsynligvis en pci-port. Ikke noget stort problem i Fusion-kabinettet dog. Med hensyn til cpu'en er den sikkert langt kraftigere end den behøver at være, og man kunne argumentere for at pengene var bedre brugt til et dedikeret grafikkort, og det må du selv vurdere! |
|
![]() |
|
![]() |
ok jeg var inde at kigge på shg.dk's hjemmeside og det var der der stod det med at der ikke var nogen af delene http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=specs&lang= DK&varenr=2089504&lokation = |
|
![]() |
|
![]() |
Er nu kommet lidt længere med mit oprindelige udgangspunkt:
Kabinet: Antec LifeStyle Fusion 1.180 kr.
Bundkort: ABIT Fatal1ty F-I90HD 779 kr. Processor: Core 2 Duo E6400 2.13 GHz 1.526 kr. Ram: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB 705 kr. Styresystem: Microsoft Windows Vista Home Premium 759 kr. Dvd: LiteOn LH-20A1H 275 kr. samlet ca. 5300 kr. så nu mangler jeg vel i realiteten kun en harddisk. nogen bud? og hvad med en køler?
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
En Seagate harddisk. Det ville være mit valg. Køler må jeg melde pas på når vi snakker Duo Core. |
|
![]() |
|
![]() |
ok takker Det er sgu til at blive lidt forvirret over hvad fann man skal købe. Men efter dit råd tror jeg jeg vil vælge amd vejen med nedenstående opsætning (købes hos shg.dk deres varenr. til venstre): 2081754 WD Caviar 5000AAKS, 500GB, SATAII 914,00 Min eneste tvivl er om det er kraftigt nok til at kunne klare hdtv via FloppyDTV? |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Den er uden tvivl kraftig nok til at håndtere HDTV i mpeg2 via FloppyDTV. Om den kan klare HDTV i mpeg4 (og dens forskellige varianter) må komme an på en prøve, hvilket er lidt svært da der endnu ikke sendes HDTV-mpeg4 via dvb-c her i landet. Der er sikkert nogen som modtager BBC HD via FloppyDTV dvb-s, som vil kunne svare på dette. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |