recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC til gammelt billedrørs-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC til gammelt billedrørs-tv?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC til gammelt billedrørs-tv?
    Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 22:36
Jeg har leget lidt med at sætte min gamle aflagte bærbare Acer TM800 op med Boxee og bruge den som HTPC. Det virker for så vidt godt nok, men dyret har svært ved at trække læsset (billedet hakker) og så larmer blæseren alt for meget! Det var ellers en fin og dyr maskine da jeg købte den (næsten 20k!) men tiden går jo :-)

Derfor har jeg overvejet at købe en decideret HTPC box som gerne skulle løse begge problemer (smooth afspilning og lydløs).

Men nu er der den detalje at jeg nok er den sidste i DK der ikke har et fladskærms-tv!

1) Findes der nogle bokse som kan sættes til tv'et direkte? (fx scart). Eller med en elle anden adapter?

2) Hvis 1) kan løses, så stilles der jo ikke så store krav til billedsiden. Derfor ser det ud til at AppleTV med XBMC kunne være et bud til en ret billig penge. Men er der andre i samme prisklasse jeg bør overveje.

3) Så er der jo Boxee boksen. Her har jeg et specifikt spørgsmål: På Boxee-softwaren på computeren har jeg opdaget at man kan afspille DR NU. Men desværre ikke fuldskærm; man kan tilsyneladende ikke blive fri for navigeringsbjælken forneden. Og man kan ikke spole i udsendelserne. Er der også disse problemer med Boxee boksen (hvis den altså også kan spille DR NU)?

På forhånd tak.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 08:50
køb et nyt tv Wink
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 10:41
Ja, på et tidspunkt. Men det bliver ikke lige med det samme.

Jeg håber derfor stadig på svar på pkt 1-3 :)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 11:43

Hvis TV-et har S-video-indgang (f.eks. i scart-stikket) kan man anvende et grafik-kort i PC med TV-out.

Tidligere fantes der også nogle bundkort med TV-out, f.eks. ASUS M2A-vm HDMI, som jeg har haft kørende til scart...

Spøgsmålet er stadig om det kan betale sig... 

Redigeret af avh - 19-Oktober-2011 kl. 11:44
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 12:02
Min pc som jeg har prøvet med har faktisk S-VIDEO out. Og det virker fint.

Men som sagt kan den ikke rigtigt trække læsset, så findes der en boks som også har fx S-VIDEO out eller findes der en konverter?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 13:23

Det er sandsynligvis ikke pengene værd at finde en stærkere PC med TV-out på grafik-kortet...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 13:36
Nej, men med boks mener jeg en standalone-boks som Boxee eller AppleTv. Sidstnævnte kan jo fås for under 1000 kr.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 21:21
Du kunne bruge en konverter som denne http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-til-scart/hdmi-til-scart.asp hvis du ikke vil købe nyt tv lige nu, om det er pengene værd tør jeg ikke sige
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 21:40
Seriøst .......... du har brugt 20 kg på en bærbar for nogle år siden, nu vil du bruge x kg på en htpc men vil ikke ofre en krone på en fladskærm. Bare et forslag men måske du burde overveje dine prioriteringer. Lige nu smider du penge ud af vinduet.

Redigeret af Stampe - 19-Oktober-2011 kl. 21:52
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af marlar marlar skrev:

Nej, men med boks mener jeg en standalone-boks som Boxee eller AppleTv. Sidstnævnte kan jo fås for under 1000 kr.

Jeg kender 3 bokse med analog SD out foruden HDMI, og som kan streame fra PC eller afspille fra USB disk:
PCH A100: S-video out
Fantec TV-FHDS: Composite video out
A.C Ryan PlayON!HD:Composite video out

Ovennævnte er ikke sidste nye i handelen, så kig på specs. på det der udbydes idag (eller køb brugt)  Wink

Mvh JørgenT
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Du kunne bruge en konverter som denne http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-til-scart/hdmi-til-scart.asp hvis du ikke vil købe nyt tv lige nu, om det er pengene værd tør jeg ikke sige

Jeg tror heller ikke det er pengene værd. Så vil det helt klar være bedre at bruge pengene til en fladskærm. Det var mere hvis det fandtes noget til måske 100-200 kr.

Redigeret af marlar - 20-Oktober-2011 kl. 11:43
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Seriøst .......... du har brugt 20 kg på en bærbar for nogle år siden, nu vil du bruge x kg på en htpc men vil ikke ofre en krone på en fladskærm. Bare et forslag men måske du burde overveje dine prioriteringer. Lige nu smider du penge ud af vinduet.

Jeg er egentligt enig med dig, men der er mere til historien. For det første var pc'en købt arbejdsmæssigt og trukket fra i skat og moms, så du kan ikke rigtigt sammenligne prisen!

Og du lægger ord i munden på mig ved at sige at jeg ikke vil ofre en krone på en fladskærm. Det vil jeg - bare ikke lige nu. Sagen er nemlig at vi er ved at bygge om, og som det er nu har jeg simpelthen ikke noget sted at sætte en fladskærm som godt nok er fladere end vores nuværende tv, men også meget meget bredere!

Altså må det vente, hvilket jo lige netop også er årsagen til at jeg leder efter en billig løsning for ikke at smide flere penge ud ad vinduet end højst nødvendigt.

Og måske strander det her - så må jeg vente med en multimedieløsning til senere. Det overlever jeg nok :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu