recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC til LCD hjælp!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC til LCD hjælp!!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC til LCD hjælp!!!
    Sendt: 16-August-2006 kl. 10:30

Hejsa

Har et Philips 37PF9830 lcd tv og får snart produceret et mediecenter med et 512 MB geforce 7900gtx el. 1024 MB geforce 7950X2 grafikkort i, da jeg skal kunne spille de nyeste spil og lyd er intet problem, da mediecenteret står lige bag muren med skærmen i et andet rum. Mit problem er at jeg ved ikke hvordan jeg bedst skal forbinde grafikkortet med fjernsynet. Havde en ide om at gøre det med et HDMI kabel via en DVI/HDMI adapter fra grafikkortet og lyd via spdif kabel, men produktbladet siger at max. computeropløsning på fjernsynet er 1024x764. Eftersom fjernsynet er et bredformats tv, får man så ikke en del sort omkring billedet. Må nok indrømme at min viden omkring dette er meget lille, så er der nogen genier der har lyst må de meget gerne give deres bud på hvordan de ville forbinde grafikkortet og lcd fjernsynet. Ville jo gerne udnytte så meget af skærmen som muligt.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2006 kl. 10:42

Kan dit Tv ikke selv opscalere billedet så skærmen fyldes helt ud? Det kan mit nye Philips 9731D.

Flemming

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2006 kl. 11:48

Når der står max computeropløsning 1024x768 så gælder det over VGA indgangen. Dette kan skærmen godt skalere til fuld skærm ved at vælge bredformat, men det giver forket aspect ratio da opløsningen 1024x768 er et 4:3 format.

Når du istedet bruger den digitale DVI --> HDMI forbindelse, kan du i grafikkortets drivere istedet vælge HD formaterne 720p eller 1080i - en af disse vil sikkert virke og har ydermere den fordel at det er ægte 16:9 opløsninger, jeg anbefaler du forsøger med 720p

Det er muligt der skal justeres for noget overscan - men ikke sikkert.
Spørg om hjælp til dette, når du når så langt.

Redigeret af spawn - 16-August-2006 kl. 11:50
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2006 kl. 05:14
Mange tak for det . Har det nuværende mediecenter koblet til fjernsynet via komponent indgangen og her opskaleres der men vil gerne bruge hdmi eller dvi indgangen, så man slipper for konverteringer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu