recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC til LCD TV via HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC til LCD TV via HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC til LCD TV via HDMI
    Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:34
Hejsa

Jeg fatter ikke helt hvordan jeg skal sætte det op?
Spørgsmål 1:
Skal jeg sætte computeren til 50Hz eller 60Hz i skærmopdateringshastighed ?
jeg kører 1920*1080 og det er et ASUS M3A78-EM bundkort med AMD 780G chipset.

Spørgsmål 2:
I driveren til grafikkortet er der noget der hedder skalringsindstillinger, som går fra 15 - 0 %. Her kan man ændre størrelsen af billedet lidt. ( sikket de 15% )
I TVet kan jeg også stille størelsen, der er 16:9 og "kun scan" og vælge imellem.
Jeg troede at når man overførte billedet digitalt via HDMI så kom punktet øverst til venstre på windows skrivebord til at være på det tilsvarende punkt på TVet, og sådan med de andre ca. 2M punkter. Jeg fatter ikke rigtigt for hvorfor der er brug for skalering?

Problemet er at når jeg spiller en DVD på PCen så ser det ud som om noget af billedet er lidt bag efter når filmen panorer. Det er i MediaPortal jeg spiller DVD

MVH Jakob
Jakob :-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 12:20

Sp 1.
Du skal sætte din skærmdriver til 50hz, hvis dit TV kan klare det. Årsagen til de 50hz er, at langt de fleste film/tv udsendelser kører denne frekvens.

Sp 2.
Skaleringen skal du også lade grafikkortet tage sig af. Det er dog muligt du skal fjerne overscan (eller aktiverer det) på TVét for at billedet passer. Men du skal huske at sætte opløsningen og frekvensen (50hz) inden du begynder at rode med skaleringen, hvis det er nødvendigt.

Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 14:26

Som Kim siger:

Sp. 1

50 hz ellers hakker det lidt.

Sp. 2

Denne funktion er lavet til TV hvor du ikke kan slå overscan fra!

Sæt skalering til 0% ellers udnytter du ikke hele billedet med (og husk at slå overscan fra på TV'et - sandsynligvis "Kun scan").

Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 21:48
Tak.

Det har hjulpet meget at at køre 50Hz i stedet for 60.
Fx. kører de der "braking news" ( den tekstlinie der scroler sidelens i bunden ) på DR update helt flyende nu.
Men det der der ser ud som om noger af billedet er lidt foran det fænomen er mindre og så er den nu samme sted, ca. 5 cm. fra toppen af billedet. Før var det over hele skærmen.
Jeg har prøvet at instal. Power DVD og bruge codex derfra i MP.
Jakob :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu