|
HTPC til "Noob" |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | ||||||
Ozona ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Csell--> Jeg hører hvad du siger, men i Denne test scorer AMD'en højst i HQV 2.0 benchmark godt nok ikke meget, og vi kan diskutere om det betyder noget. :-) Bare en lille udfordring!
Jeg fandt HDhomerun tråden selv igår...124 sider...Den venter jeg lige med ![]() Tak for dit link til den nye homerun, men gider de så godt få fingeren ud.... Konen har næsten bevilget pengene ![]() ![]() FLMR77--> Jeg har en Synology DS211+ Præcis om den der skal transcodes ved jeg ikke helt endnu, men vil gerne have muligheden. Når det er sagt så er CSELL beskrivelse af en Dual HTPC indbygget i en, en meget god beskrivelse af hvad jeg egentligt gerne vil vil, det er ikke ofte at der vil forekomme at den skal gøre 2 ting af gangen, men det VIL forekomme. :-) Redigeret af Ozona - 02-Marts-2013 kl. 08:28 |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Det er op af bakke det her...Sidder og ser på HD-Plex...Hvilke motherboards der er kompatible.
Som jeg ser det, er det grundlæggende følgende Chipset: (både amd & intel)
Ingen af chipsætsene har "extern" SPDIF-out, ikek hos gigabyte i hvert fald... eller er det individuelt fra motherboard til motherboard? GLEM DET, DET VAR KUN GIGABYTE, DER IKKE HAVDE DET!
![]() Redigeret af Ozona - 02-Marts-2013 kl. 10:11 |
||||||
![]() |
||||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
|||||
Hej Ozona. Tak for linket, det bragte min viden helt up to date. Som du skriver skorer de næsten det samme i HQV 2.0 Så det vil være muligt for dig at vælge ud fra andre parametre end HQV skore. Jeg syntes du skal vente med at vælge til vi ved mere om kravene til HDHomeRun, men hvilken en af dem? Som jeg ser det hænger dit indkøb af en HDHomeRun og samling af resten ikke sammen. Ja, du kan ikke bruge det samlet før du har det hele, men du kunne godt vente på introduktionen af den nye i 'mid-2013' eller vælge at købe den gamle nu? Hvis forskellen mellem den Engelske og den udsolgte Europæiske HDHomeRun kun er en anden strømforsyning kan du enten købe en anden strømforsyning med det rigtige stik eller bruge den originale sammen med en rejseadapter som denne: Når jeg selv køber små stik og lign på eBay, tager det normalt 20-30 dage før jeg får det. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 02-Marts-2013 kl. 11:27 |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Hvorfor hænger det ikke sammen ?
![]() Nu fastholder vi os ikke til specifik CPUtype eller noget? Tror jeg vil vente til den nye homerun kommer, men er ikke sikker! |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Så fik vi også motherboards på plads:
For intel : Asrock Z77M For AMD : Gigabyte GA-F2a75M-D3H Begge understøttet af HD-plex. Efter noget tids overvejelse, tror jeg måske alligvel at jeg går efter I5 Cpu'en, for jeg tænker, skulle det nu mod formodning ikke være nok, kan jeg altid smide et ekstra passivt GFX kort i, og så har jeg den "bedste" CPU. Vælger jeg AMD'en vil jeg naturligvis kunne gøre det samme, men så har jeg ikke valgt den "hurtigste" CPU. Csell Kom lige til at tænke på, at den analoge lydudgang, og Spdif'en vil jo aldrig køre samtidig, da den jo ikke vil kunne smide 2 forskellige signaler ud på de 2 udgange. Til gengæld er issuet om den kan smide det samme signal ud SAMTIDIG både på SPDIF, og analog. Just for the record.
|
||||||
![]() |
||||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
|||||
Hej Ozona. Det jeg mente med at anskaffelses tidspunktet ikke behøves at hænge sammen er, at hvis du køber den gamle HDHomeRun nu kan du optage og se udsendelserne fra en anden PC, evt hvis I har en bærbar. Hvis du bygger din Dual HTPC nu kan I se streaming tjenester som Netflix etc. indtil du køber den nye HDHomeRun. Jeg har skrevet at du kan bruge et motherboard med en HDMI udgang og en DVI udgang. Det kan du også. Men jeg har ikke før nu skrevet at det kræver at du skal bruge et DVI-D til HDMI kabel til det ene. Et sådan forbindelse overfører kun video og ikke audio, men det skal du jo heller ikke bruge. Hvis du hellere vil kan du også bruge en DVI-D til HDMI adapter og så et normalt HDMI kabel. i Windows 7 kan man kun vælge et ud af flere lydkort, i Win XP hakker man af hvilke lydkort signalet skal sendes ud på ( evt. flere ). Jeg ved ikke hvordan det er i Linux? Tilbage på side 2 linkede jet til Behringer U-CONTROL UCA202 USB lydenhed som da kunne løse problemet med at du i win7 skal bruge audio signal til dine 2 forstærkere. Det er et lydkort med to samtidige udgange. Personligt syntes jeg ikke at det vil blive særligt pænt hvis sådan en boks skal ligge bag jeres HTCP kabinet. Så som et alternativt har jeg senere citeret når motherboard manualer skriver at et vist motherboards har samtidig lyd ud på både front og bagstik. Altså når det ene indbyggede lydkort har to udgange med samtidig lyd. Jeg mener det er måden du får lyd til begge dine forstærkere. Du har ret i det er den samme lyd, Men som jeg ser det er det en løsning hvor du ikke hver gang skal ind i en Win7 menu og vælge noget. i Gigabyte GA-F2a75M-D3H manualen står: 'Audio signals will be present on both of the front and back panel audio connections simultaneously.' Og jeg syntes at muligheder og begrænsninger er forklaret godt i afsnit 5-2: Configuring Audio Input and Output Der står ikke noget i manualen for Asrock Z77M, men jeg tror at funktionen ligger i chipsættet og at Asrock bare ikke beskriver det i manualen, på samme måde som Gigabyte? Måske nogle andre kan hjælpe? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 03-Marts-2013 kl. 11:01 |
||||||
![]() |
||||||
|||||
csell
Korrekt det du skriver, det havde jeg også selv læst mig til, men du glemmer(sådan som jeg læser det) at det er de analoge stik, hvor der er lyd samtidig både på front, og bag.. ikke analog bag, og SPDIF bag. Men hvorom alting er, er der jo ikke andet end at købe lortet, og tage den derfra. Jeg er helt enig i at Asrock's manual er ret ehm.... overfladisk, men det er nu enggang det motherboard der passer bedst(der har også CIR udgang) Jeg tror bare at jeg tager den HDhomerun, når den kommer, og så køber resten, når vi er nået frem til en løsning: Men vi mangler jo stadigvæk at finde en Fjernbetjeningsløsning... Jeg tænker om man kunne tilkøbe MCE løsningen, hos HDplex, og så samtidig købe et Logitech Wireless Touch keyboard K400, som man brugte fra hjemmebiografen, eftersom MCE fjernbetjeningen er IR styret? |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Hej Ozona. Jeg har aldrig tænkt på analog bag og SPDIF bag, men kan godt se fordelen hvis det virker. Det jeg regner med er analog front og SPDIF bag. Front stikket er nogle pins på motherboardet. Jeg regner så med at du enten køber ( ca 2 US$ ) eller selv laver et mellemkabel som dette. Forbindelsen kunne så være inde i kabinettet? Og her er en til næsten dobbelt pris, men med nogle bedre billeder, så du bedre kan se hvad det er: Dine to sidste forslag til mortheboard bruger begge en 24 pin og så en 8 pin power stik. Det forrige brugte 24 pin og en 4 pin. HD-Plex PicoPsu leveres ifølge deres hjemmeside med 24 pin og 4 pin, men da begge de nye motherboard er HD-Plex kompatible håber jeg at du kan få HD-Plex til at levere en PicoPsu med det rigtige 8 pin stik? Jeg ved intet om fjernbetjeninger, så der håber jeg andre kan byde ind? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 03-Marts-2013 kl. 20:55 |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Kan det overhoved betale sig at købe noget af det her i udlandet? Ebay etc? Her tænker jeg også på moms og skat?
Logitech Wireless keyboard K400 |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Hej Ozona. Jeg downloadede manualen til Asus P8Z77-M her. Og ser at det også har et 8 pins power stik? Og checkede RAM her: De foreslår Hyper X med Part Number: KHX1600C9D3K2/8G og at hæve spændingen til 1,65v Edbpriser viser at de koster 449 kr hos B. J. Trading EDB Og 387 kr hos PIXmania.com (EU). For nogle år siden læste om om nogle Danskere der havde problemer med deres afdeling for 'After Sales Support', som var meget ringe. Siden er jeg selv gået langt uden om dem, men de kan måske være blevet bedre siden? Jeg checkede også Crusial Og CT2KIT51264BA1339 som skal bruges ved standard 1,5V koster 368 kr hos Webhallen.dk, men de er kun 1333 MHz. Hvis man køber varer uden for EU til over 80 kr kommer man normalt til at betale dansk moms og et gebyr på 160 kr: Så det er ikke ret tit, at det kan betale sig at købe uden for EU. Men jeg regner med at du bliver nødt til at købe HD-plex H5.Todd direkte hos HD-plex. Og jeg tror at den nye HDHomerun kommer først på deres egen hjemmeside HDHomerun.eu som vist er Hollandsk? Men om man skal betale moms og gebyr er ikke efter hvor man bestiller, men hvor de sender den fra. Hvis du ønsker at købe et Front Panel Audio Cable eller lignende koster det incl. forsendelse under 80 kr og der derfor Moms og Gebyr fri. Jeg ved ikke hvor godt du kender eBay? Jeg handler selv meget på disse 3 Europæiske: midt i øverste højre hjørne står sælgerens navn og hvor mange salg/køb han har foretaget. I linien neden uder står hvor mange % 'Positive Feedback' han har fået. Jeg vil stærkt anbefale kun at købe hos dem med Feedback meget tæt på 100%. Jeg er selv tilmeldt PayPal som jeg mener er den bedste måde at betale for varer købt på eBay. Hilsen Carsten. |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Jeg har skrev til HD-plex omkring problemet, med 8 pins og fik følgende svar :
Hi Simon, 4PIN works fine on a 8PIN connector. The extra 4PIN is to guarantee stable power supply for powerful gaming video cards. Thanks. Larry
Så den skulle være ok. |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Så er der bestilt dele.... 7000 kr...
![]() Noget over budget! |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |