recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC til Samsung LE-40M61B ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC til Samsung LE-40M61B ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC til Samsung LE-40M61B ?
    Sendt: 12-Januar-2006 kl. 00:59

Jeg bliver den lykkelige ejer af et dejligt Samsung LE-40M61B i næste uge, og vil gerne høre om det er bedste at køre med kabel mellem HTPC'en og skærmen, med kabel mellem:

DVI (PC) og HDMI (TV)

DVI (PC) og VGA (TV)

VGA (PC) mod VGA (TV)

Håber nogen kan hjælpe inden jeg går ud og køber mig fattig i kabler.

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 12:25

Har hørt at det skulle være bedst med vga når tv'et ikke har 1:1 pixel ting.

Har selv lige skaffet mig et ekstra vga kabel, så kan fortælle om kvali'en på mandag. Dog er det fra min bærebar som ikke har verdens bedste grafik kort....

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Thomas Thomas skrev:

Jeg bliver den lykkelige ejer af et dejligt Samsung LE-40M61B i næste uge, og vil gerne høre om det er bedste at køre med kabel mellem HTPC'en og skærmen, med kabel mellem:

DVI (PC) og HDMI (TV)

DVI (PC) og VGA (TV)

VGA (PC) mod VGA (TV)

Håber nogen kan hjælpe inden jeg går ud og køber mig fattig i kabler.

Hej

Jeg prøvede først med DVI til HDMI (P....Dyrt KABEL), desværre uden resultat (var ikke klar over, at det ikke kunne lade sig gøre)

Så jeg køre nu med DVI til PC via DVI til VGA converter, og det er altså ganske OK, men på den andes side, så har jeg ikke noget at sammenligne med.

Men du kan godt glæde dig, har nu haft mit i 3 uger, og jeg skal ikke klage, er der noget som ser grimt ud, er det på de kanaler som har et suspekt signal - og nu kan de fleste nok gætte at jeg har TDC (BINGO)

Men jeg køre så min Selektor over min PC via SVHS, og lader PC styre kanalerne, m stor succes, og det giver så de dårlige kanaler et pift op.

 

 

Til top
Thomas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 20:39

Nu har jeg endeligt fået TV'et, og hold da k*** !!!

Fatter ikke hvordan jeg har kunnet leve uden tidligere

Jesper: Skal jeg forstå dig ret i at det bedste resultat fåes med et kabel dette http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Produc tNo=CT220-300&VersionNo=0 ?



Redigeret af Thomas
Til top
duke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2006 kl. 21:39
hej... kører vga til vga på mit le4061b..ganske udemærket må man sige.. har trukket 20m vga kabel (lindy) købt hos www.avconnection.. fungerer upåklageligt...
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 09:27

Jeg mente ellers at man kunne overføre et DVI-D signal direkte til et HDMI input ved hjælp af et specielt kabel, jvf. denne artikkel:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-dvi-hdmi- hdcp-connections-11-2004.html

Hvis man ikke kan bruge DVI-D direkte til HDMI og dermed undgå forringende digital - analog - digitale konvertere, så falder min HTPC verden totalt sammen

Jeg har netop også overveget én af Samsungs nye '61' skærme, da jeg var af den opfattelse, at jeg ville kunne køre 1:1 pixelmapning via min HTPC's DVI-D udgang til skærmens HDMI indgang og dermed være HDCP compliant hele vejen. Dermed skulle jeg så ikke ud og investere igen, blot fordi jeg vil se HD-TV (når det engang kommer....)

Men måske er jeg helt galt på den?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 09:31

Fandt også lige dette kabel hos av-connection:

http://av-connection.com/?DirectionID=1&SourceSocketPict ureID=1432&DestinationSocketPictureID=1434

Så det kommer vel an på hvilken DVI version man kan sende ud...?

MVH

Henrik Badsted

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu