|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tengstedt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 14:42 |
Hej
Jeg er blevet vældig interesseret i at prøve kræfter med en HTPC igen efter kritikken af 558eren. Er der nogen åbenlyse forskelle på at køre det under windows eller linux? (ud over selvfølgelig pris for OS ![]() Et par af vennerne har prøvet at sætte noget op under Linux og de har tilsyneladende problemer med drivere osv. under Linux, hvilket jeg ikke forestiller vil være det samme under Windows. Er systemkravene til Windows større end til Linux? Ja, det er sikkert mange flere gode spørgsmål.....og svar. |
|
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :) Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer Mac Mini med Plex - DET spiller! Endnu et SONY tv anskaffet Nu også AC RYAN DVR 1TB |
|
![]() |
|
Frederiksen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Uden at gå en helt masse i detaljer siger min erfaring mig følgende options: Windows: Nemmere at finde drivere bl.a. til tv-kort. Nemmere at sætte op grafisk (bl.a. tv-out) . Større krav til Hardware. Svært at få alle software komponenterne til at spille sammen. Højere omkostning. Linux: Drivere kan drille meget. Mange forskellige distributioner som stiller mange forskellige krav. Kræver indsigt i linux bl.a. at man har mod på at rette config-filer og at man selv kan finde ud af at kompilere. Mange gode open-souce projekter bl.a. http://www.mythtv.org som også har været omtalt i AOD. Der findes mig bekendt ikke noget komplet produkt på markedet endnu. Microsoft har godt nok annonceret med en ny udgave af Mediaedition til XP men den kommer tilsyneladende ikke på dansk. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |