recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC vil ikke starte.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC vil ikke starte.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC vil ikke starte.
    Sendt: 22-September-2008 kl. 17:43
Jeg måtte fjerne bios jumperen for at få bios recovery, men havde mulighed ikke placeret den rigtigt efterfølgende. Når jeg tænder HTPC kører blæserne kun en omgang og that's it, så stopper den igen. Kan ikke høre drev, HDD spinde eller noget. Hvad kan være galt?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 17:55
Dvs. du har sat den rigtigt til nu?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 18:07
Ja. Nu fungerer blæserne, men HDD og powerlampen blinker hele tiden, når jeg tænder den. Det er alt der sker. Er det strømforsyningen eller?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 18:20
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg ved at jeg har oplevet
noget lignende før, så meget kan jeg huske, men kan ikke
huske hvad jeg gjorde for at løse problemet :-(

Det kunne godt være strømforsyningen. Sidder begge
kabler til Bundkortet rigtigt, også det lille med 4 stik
på?
Udover det har jeg ikke pt nogen gode forslag, men der
må være andre der ved noget mere og som kan huske hvad
der muligvis er galt.

Redigeret af jonaskp - 22-September-2008 kl. 18:20
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 18:22
Det viser sig at lamperne foran blinker uanset om jeg har ram i eller ej. Hvis jeg ikke har ram i kører blæserne, men der sker stadig ingenting. Med ram i kører kun den ene blæser. Er det hele motherboardet der er stået af eller er det strømforsyningen?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 18:23
Ja, de bør sidde rigtigt, da det har virket før. Er der nogen der ved hvad det skyldes?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 18:49
Sådan som du beskriver problemet kan det være de godt være entet bundkortet eller PSU'en der er røget i svinget.
Hvis du har en PSU fra en anden computer kan du teste med den først, hvis problemet stadig opstår, så er det ret sikkert bundkortet der er røget da du pillede ved det.
Hvis problemet så ikke opstår når du har prøvet med an anden PSU, ja så ved du hvad der er galt.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 20:58
Jeg ville pille mine harddiske af... Starte med at sætte én ram klods på. Sætte én skærm på VGA(onboard...IKKE igennem HDMI og din reciever)
. Så ville jeg cleare CMOS husk strømmen skal fra først....Lad jumperen side et par minutter... Sæt jumperen tilbage sætte strømmen til og så starte...

Det med blæserene er da interessant hvis bios står til og lukke computeren hvis nu rpms ligger under en værdi....og du har sat blæseren i en anden end cpufan...Eller du kører med en meget langsom blæser...Clear CMOS tror jeg nu virker.....

Redigeret af Patriarken - 22-September-2008 kl. 21:01
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 22:02
Kan du afsløre hvorfor du var nød til at cleare BIOS - overclock ? (varme) - hvilken type ef CPU har du ?

Umidelbart er det ikke sikkert at der er noget som er defekt, nok mere en jumper som sidder forkert, et stik som ikke sider helt i slottet (PCI / RAM) eller et stik som er vendt forkert - disse ting kan gøre at din PC overhoved ikke vil starte op før fejlen er rettet.

Du fik heller ikke svaret på om du er 100% sikker på at du har fået genplaceret alle jumpere korrekt - den jumper som skal fjernes/sættes ved reset af bios sørger for at aflade forsyningen til BIOS ram/ur, hvis ikke denne er klar når PCen tændet kan det meget vel ske at symtomerne er som beskrevet.

bla. indstilinger som er gemt i bios bestemmer om blæsere skal køre og hvornår de skal starte op....

Redigeret af Niels Chr - 22-September-2008 kl. 22:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu