recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC vs. Medie afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC vs. Medie afspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC vs. Medie afspiller?
    Sendt: 13-September-2007 kl. 11:52
Bruger pt. min HTPC en hel del og er ret tilfreds med den. MEN på et tidspunkt (inden alt for længe skal den jo udskiftes/opgraderes).

Har brugt meget tid på at finde de enkelte dele til en helt ny HTPC der er fremtidssikret og med FireDTV dvb-c und alles. Den kan laves for ca. 5k - det er i sig selv en ok fair pris og jeg kan lave det billigere endnu ved at købe brugt.

MEN MEN en ting jeg pt. savner er at have adgang til mine filer via min og min kærestes laptop. Så jeg er begyndt at kigge på nogle NAS enheder men de er tilgengæld ret dyre synes jeg.

Så faldt jeg over MS Windows Home Server (WHS) der lyder genialt og nemt at gå til.

Jeg overvejer derfor at bruge min nuværende HTPC som dedikeret Medieserver (WHS) og så bare købe en Mediaplayer som fx Netgear EVA8000 eller hvad der nu er bedst på pågældende tidspunkt.

Så kan jeg have en "lydløs" medialøsning i stuen men min server placeret i et andet rum.

Mit spørgsmål er primært om jeg vil kunne sidestille den billedkvalitet jeg får fra en EVA8000 med den billedkvalitet jeg vil kunne få fra en HTPC med fx. et 8600GT der pixelmapper 1:1?

Dette er primært mit største/eneste ankepunkt ved at kaste mig over at bygge en home media server.

Håber nogen kan hjælpe mig her.
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 07:29

Hvis du vil streame HD-indhold vil du nok få problemer med at det trådløse netværk ikke er hurtigt nok, men ellers vil har jeg ikke personligt så meget erfaring med mediaplayere.

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 08:48
Jeps - vil derfor forbinde server og evt. afspiller med kablet netværk (gigabit) - der allerede er lagt ind i væggen.

Efter at have studeret forums og priser etc. ser der ud til der ikke er det store at "spare" økonomisk med en afspiller contra HTPC og brugervenligheden er der vist heller ikke det helt store forskel på hvis man kan få S3 standby til at virke
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 09:33

HTPC'en er også noget mere fleksibel mht. udvidelser og man kan jo også lave dem meget støjsvage.

Jeg har også selv kigget end del på valget mellem medieafspiller og HTPC og er kommet frem til at HTPC'en er det bedste valg til mig behov. Jeg undlader dog at opstille en mediaserver og smider nogle store diske i HTPC'en i stedet (der er plads til 4 stk)

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 12:48
Hmm tjah det kunne da være man skulle overveje at smide nogle flere diske i HTPC´en....

Meen den står jo i stuen, og planen var at smide WHS´en i et andet rum så den ikke høres når den står om natten
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 15:14

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Hmm tjah det kunne da være man skulle overveje at smide nogle flere diske i HTPC´en....

Meen den står jo i stuen, og planen var at smide WHS´en i et andet rum så den ikke høres når den står om natten

Ja jeg kan godt følge dig, der er næsten ik noget værre end at høre på 4 blæsere pive løs henne i hørnet af stuen. Tror nu også nok din serverløsning vil kunne virke glimrende når du har kablet netværk. Spørgsmålet er så om du får samme kvalitet ved at bruge en mediaafspiller - tror ikke de har samme noisereduction features etc., men hvis dit tv kan klare det og antialias rimelig godt så burde der ikke være ret stor forskel.

Redigeret af zubzer0 - 14-September-2007 kl. 15:24
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 19:49
ok - et svært valg - tror dog jeg ender med en HTPC løsning med eller uden server.

Kan ikke rigtigt finde en ordentlig afspiller der opfylder det jeg ønsker
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu