recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC vs Popcorn Hour
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC vs Popcorn Hour

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC vs Popcorn Hour
    Sendt: 13-August-2008 kl. 01:33
Hjælp! Jeg er noget i tvivl om hvillken løsning jeg skal have.

Jeg købte mig en Popcorn Hour (PCH) for en måneds tid siden, men er ikke ovenud tilfreds med den. Der er lidt problemer med afspilning af .mkv x264, både 720p og 1080p. Nogle filer kan den ikke afspille, andre afspiller den fint, indtil næste gang man forsøger, så kan den ikke. Efter en genstart af popcorn maskinen, så kan den køre filen igen. Den skal dog også have lidt ros, når den først afspiller en film, så kører det fremragende og der er ingen støj fra maskinen, da jeg ikke har en harddisk i den. (Jeg afspiller film fra en usb2 harddisk)

Nu overvejer jeg, at bygge mig et medie center i stedet. Kan det anbefales? Det skal primært bruges til:
xvid
divx
x264  (720p/1080p)

Hvis jeg vælger at bygge maskinen, så vil jeg dog også overveje at smide bluray drev og tv tuner i maskinen, men kræver det meget dyrere hardware (udover bd drev og tv tuner selvfølgelig), så kan det undværes.

Jeg forventer, at bruge et grafikkort med hardware decodning af h264, men vil den kunne afspille de filer, som PCH har problemer med? Hvis den ikke kan det, overtager cpu'en så afspilningen?

Hvad bør jeg bruge af cpu og grafikkort? Det skal helst være så lydløst som muligt.

Jeg regner med at bruge Windows Vista MCE, men kan det afspille BD, TV og de formater jeg nævnte tidligere, eller skal jeg bruge forskellige programmer?  Hvordan er MCE forøvrigt til, at afspille mp3? PCH har et elendigt interface til musik. Jeg savner en god afspiller, som har nogle funktioner a la Winamp eller iTunes. Jeg vil dog helst have det hele indbygget i samme software, og jeg håber Vista MCE kan klare det hele. :)

Mit setup kommer til at bestå af:
TV: Samsung LE-46A656 (ikke købt endnu)
Receiver: Yamaha RX-650 (Tror jeg nok, står på et lagerhotel lige for tiden)
Højtalere: Nogle billige 5.1 højtalere, som skal skiftes ved lejlighed.
Fjernbetjening: Logitech Harmony One (heller ikke købt endnu)

Det blev en lang smøre, men håber en af jer vil tage sig tid til at svare alligevel.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 13:09
Inden du opgiver PCH synes jeg at du skal vente på næste firmware version, som burde komme i denne uge. Afspilning af MKV med x264 er væsentligt forbedret efter min mening, og betatesterne rapporterer næsten enstemmigt at de nu kan afspille stort set alle MKVs, hvilket de ikke kunne tidligere. Det skal stadig helst være L4.1 profilen, eller i hvert fald ikke for mange reference frames hvis det er L5.1 (de problemer som jeg har observeret med "out of specs" MKVs med L5.1 har været lidt motion judder, ikke andet).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 14:14
Jeg har også lavet samme stunt med at hoppe fra PCH til MCE Vista.

Og jeg må sige jeg er ovenud tilfreds. Jeg streamer film fra en anden pc, og afspiller dem via mymovies og det kører bare og der er covers på ;)

Jeg har endnu ikke haft problemer med at afspille noget bare ved at bruge ffdshow og matroska splitter.

Det har dog taget lidt konfiguration i starten men jeg er glad for det nu.

Til fjernbetjenning bruger jeg et logitech dinovo mini
Til top
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Inden du opgiver PCH synes jeg at du skal vente på næste firmware version, som burde komme i denne uge. Afspilning af MKV med x264 er væsentligt forbedret efter min mening, og betatesterne rapporterer næsten enstemmigt at de nu kan afspille stort set alle MKVs, hvilket de ikke kunne tidligere. Det skal stadig helst være L4.1 profilen, eller i hvert fald ikke for mange reference frames hvis det er L5.1 (de problemer som jeg har observeret med "out of specs" MKVs med L5.1 har været lidt motion judder, ikke andet).

Okay, jeg håber det hjælper. PCH passer mig også lidt bedre mht. pris :-)
Til top
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Jeg har også lavet samme stunt med at hoppe fra PCH til MCE Vista.

Og jeg må sige jeg er ovenud tilfreds. Jeg streamer film fra en anden pc, og afspiller dem via mymovies og det kører bare og der er covers på ;)

Jeg har endnu ikke haft problemer med at afspille noget bare ved at bruge ffdshow og matroska splitter.

Det har dog taget lidt konfiguration i starten men jeg er glad for det nu.

Til fjernbetjenning bruger jeg et logitech dinovo mini

Hvilken hardware har du valgt?
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 09:54
Hey undskyld det sene svar
Min tråd er her
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39000& %20KW=Epsi

Den afspiller fint 720p. Jeg har ikke testet med 1080p da hverken mit tv eller projekter kan afspille det.

Jeg er specielt tilfreds med at jeg skiftede til htpc fordi lige pludselig havde man altså mange maskiner. Havde en pch, sagem digital tuner fra tdc (så man kunne se hd kanaler) og en dvd afspiller. Alle de ting har jeg kunne erstatte med en htpc.

Der sidder et tv kort i den som kan klare de digitale kanaler, alle mine gamle dvder ligger på en harddisk på en anden computer og dem kan jeg streame over netværk med mymovies ( www.mymovies.dk ) og der kommer endda cover og beskrivelse med.

Jeg kan kun anbefale det!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu