recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC Widescreen på PlasmaTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC Widescreen på PlasmaTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC Widescreen på PlasmaTV
    Sendt: 02-August-2006 kl. 11:16

Hej.

Jeg har hørt at et Plasma TV ikke kan vise et Widescreen billede fra en PC. Er der nogen der har erfaringer med det?

Jeg vil jo være lidt træt at det, hvis man afspiller film fra den og det ikke bliver i ægte widescreen 

Hilsen

Plouger

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 14:44

Hvis fjernsyet ikke er widescreen så kommer der sorte kanter i top og bund.

Hvis derimod fjernsynet er widescreen så ser jeg ingen problemer. Det du antyder er at widescreen billedet fra PC'en bliver lavet om til et 4:3 billede og derefter sendt videre til fjernsynet - det tror jeg ikke.

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 15:10

Jeg viser fint Widescreen billede fra min PC til min Panasonic TH42PV60 Plasma.

Problemet kan være opløsningen. Du skal have et program eller lave en instilling, så de 1024x768 svare til widescreen. 1024x768 er jo 4:3 i en PCs verden.

Jeg havde problemer i starten, at når jeg så en 16:9 film, og klonede min VGA over på TVet. Så kommer der sorte bjælker på fjernsynet også. Men hvis jeg stiller den til at strække billedet, så det ser skævt ud på min computerskærm, så passer det 1:1 på fjernsynet.

Nogle grafikkort kan gøre det i driveren. Aldre kræver et program til det.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 15:59
Ofte er der i mediaplayeren en indstilling enten for at det vises på en 16:9 skærm, eller man kan override aspect ratio og vælge 4:3
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 23:15

Hvis du ønsker den optimale løsning skal du indstille dit grafikkort til at køre Dual (nVidia terminologi) og opsætte den eksterne (plasmaskærmen) til den fysiske opløsning skærmen har (se manualen). Det lyder meget nemt, men det er hårdt arbejde at få det til at fungerere (med en nVidia controller og et Phillips Plasma af ældre karakter). Jeg kan anbefale at du også har en VGA skærm tilsluttet som du kan falde tilbage på

Når først det er kommet på plads så ser det kanon ud

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu