|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bxtc ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Marts-2007 Status: Offline Point: 123 |
![]() Sendt: 10-April-2007 kl. 09:35 |
Hej! Jeg er ret ny indenfor dette område omkring HTPC. - Hvad kan man præcist bruge en HTPC til? Hvordan sluttes det til? Bedst at bygge en selv, eller kan man købe en der er klar? Kan sagtens bygge en selv, men hvilken hardware skal der til? Er der nogen umiddelbare fordele ved en HTPC iforhold til en HDD recorder? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Dine spørgsmål kan ikke besvares entydigt og så vil de kræve en længere forklaring. For at svare på det sidste først - Ja, der er massere af fordele ved en HTPC frem for en HDD recorder. For at besvare dit spørgsmål om, hvilke harware der skal til, der vil jeg anbefale dig at scanne de forskellige emner igennem her på forumet. Der er et hav af dem med stortset samme spørgsmål. Om det er bedre at bygge selv fremfor at købe en færdig. Det skal mest af alt nok vejes ud fra, hvorvidt du er erfaren "gør det selv". Jeg bygger af princip altid mine egne PCére, og har altid gjort det. (Jeg tror jeg har ejet en færdig/ikke modificeret PC engang tilbage i 80érne. I dag har jeg en modificeret Compaq maskine stående og lege server i mit kontor. Selvom det er en færdig bygget desktop model, så har jeg også lavet modifikationer til den).
|
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
>Hvad kan man præcist bruge en HTPC til? Jeg vil formode at de to mest udbredte HTPC applikationer er MCE og MediaPortal, som begge dækker de nævnte funktioner. >Hvordan sluttes det til? >Bedst at bygge en selv, eller kan man købe en der er klar? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg har netop færdiggjort en anmeldelse af FloppyDTV. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1183&zoneid=19
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |