|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
diazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
![]() Sendt: 21-November-2008 kl. 12:41 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hey drenge, faldt lige over det her kabinet da jeg står og skal bygge mit Media Center.
http://www.silverstonetek.com/products/p_photo.php?pno=lc02& amp; amp; amp; amp;area=usa Vil høre om det er et kabinet der er optimal til dette? Redigeret af diazz - 21-November-2008 kl. 12:42 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Jeg kender ikke den nøjagtige model.
Men mit eget mediecenterkabinet er også fra Silerstone. Det har jeg været super tilfreds med. Virker robust og gennemtænkt. Ikke mindst mht køling, så man kan minimere støjen effektivt. |
![]() |
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Kabinettet kan som sådan sagtens være fornuftigt, alt efter hvad du skal bruge det til. Vær derfor opmærksom på at bundkortet skal være Micro-ATX, der er kun plads til to ekspansionkort (PCI, PCI-Express, AGP) og at drevet skal være en "slim-model" (ligesom dem i bærbare). Hvis du bare medregner dette, skulle der ikke være nogen problemer. Det betyder så jeg ville anbefale dig at finde et bundkort med tilstrækkelig onboard grafik, så du ikke skal "spilde" en plads på et grafikkort. Hvis du har planer om flere tunere, så skal du også huske på at du max har plads til 2 inde i kabinettet. Alt efter hvordan din lagringssituation ser ud, vil jeg også anbefale at overveje en 2,5" Harddisk (også til laptops). Det kræver selvfølgeligt at du a: Ikke skal optage så meget tv / gemme så mange film på den, da de oftest ikke bliver ligeså store som almindelige størrelser eller b: at du har laggringsplads andetsteds (NAS, Server-pc eller lign.) hvor du kan gemme førnævnte på. Fordelen ved en laptop harddisk er mindre størrelse, mindre støj og mindre varme - alt sammen noget som (IMO) har høj prioritet i en HTPC. Omvendt er det mindst ligeså vigtigt at du har lagerplads nok (det er surt at skulle til at slette ting, fordi der ikke er mere plads). |
![]() |
diazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Jonaskp umiddelbart ser setup'et sådan her ud:
Men som sagt, så jeg altså åben for andre forslag til et kabinet og evt ændringer :)
|
![]() |
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Kabinettet kan godt tage ATX, behøver ikke micro bundkort (se specifikationer)
Silverstone laver gode solide kabinetter der i den størrelse er lette at arbejde med. Syntes dog deres kabinetsblæsere bør skiftes ud (hvis de larmer, det kan vel variere fra kabinet til kabinet) men det kan jo også gøres let og billigt). Det skal jo være helt lydløst. |
![]() |
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Prisen på RAM sprang mig lige i øjnene. Jeg vil foreslå to af disse i stedet: Kingston KHX6400D2/2G.
4850e kan ikke udnytte RAM hurtigere end 800 MHz undtaget ved overclock. Jeg har ikke checket, om de er valideret med bundkortet. |
![]() |
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
har det slevsamme kabinet bare i sort, det er et udmærket kabinet, men det største minus ved det, er den topplade hvor harddisken og slimline cdrom drev skal monteres. Den bliver pisse varm for at sige det pænt. Kan helt klart anbefales at skære den til så der komme hul under harddisk. for den blver varm den plade. Ellers er det et rigtig fint kabinet som ikke fylder meget i dybden og højden.
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |