|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TClemmensen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 18-Marts-2008 kl. 04:33 |
Hey allesammen..
Ja det er så mit første indlæg her på sitet, så jeg håber I byder mig velkommen. ![]() Som overskriften antyder, så er jeg i opstartsfasen til at bygge mit eget (HD)HTPC, og synes selv jeg nu har fået løst hardware-puslespillet. Jeg vil dog meget gerne lige dele opsætningen med jer, for lige at få lidt feedback på, hvad jeg evt. kan gøre anderledes og måske bedre. Primært skal afspilleren bruges til bluray-film, billedvisning,videoer fra nettet, og måske noget let gaming, såsom Football Manager 08 ect. Here goes: Kabinet: Antec VERIS Fusion Motherboard: Gigabyte MA78GM-S2H Processor:Athlon 64 X2 4800+ 2,5 GhZ (PIB) HDD: Western Digital Caviar 7200 RPM 320 GB Ram: Corsair XMS2 DHX 2x2 GB Dual-ram 800 MHz Blu-Ray-drev: PioneerBDC-202BK OS: Vista Home Premium 32 bit TV-kort: Hauppauge HVR-1300 MCE Extra udstyr: Logitech DiNovo Edge-tastatur, og en fjernbetjening som jeg ikke lige har bestemt mig for endnu. Samlet set, ender denne "kombination" i omkring 7K, og det er nok også det højeste jeg vil betale. Jeg har som sådan tre ting mht. valg af hardware, som jeg lige pt. er usikker på.
vh Thomas |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Husk powerDVD 7,3 til omkring 99$, hvis det ikke er med til BD drevet...
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
3) Der findes et udmærket DVB-C TV-kort, som ikke er særlig dyrt, Technotrend c1501 (ca. 1000 med det hele). Analog Tv-kort med tilhørende problemer, synes jeg ikke er værd at rode med mere.... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
TClemmensen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Okay tak for svarene..
Når man ser på kort med DVB-C-tuner, er der lige noget jeg skal have på plads, da jeg er noob indenfor det her feldt.. Med Technotrend-kortet vil jeg vel kun være i stand til at se DR1,DR2 og TV2 i HD eller hvad?Hvis jeg køber dette kort, hvad skal jeg så mere investere i, hvis jeg ønsker eks. TV2 Sport & Kanal5 i HD?Så skal jeg vel have noget ekstra udstyr , så som et programkort.. Har også kigget lidt på FloppyDTV-kortet - det kan også være det ville være en løsning (?) |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
FloppyDTV er selvfølgelig også en mulighed.... Begge TV-kort kan anvendes til HDTV... Se også denne tråd: Redigeret af avh - 18-Marts-2008 kl. 22:35 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Yousee skriver om mediacenters: "F.eks. vil du med en indbygget tuner ikke kunne leje film med Cinema og
heller ikke kunne benytte vores interaktive guidefunktion"
Kan det virkelig være sandt?Er det program guiden man ikke kan køre fra sin HTPC med et DVB-C-kort installeret? ![]() Nu har jeg fuldpakken, så kan se TV2 Sport HD og Kanal5 HD følger med uden merbetaling, så det er da altid noget ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
I en HTPC løsning kan man i stedet hente EPG-data fra nettet (XMLTV-format) og bruge dem bl.a. til at igangsætte en optagelse. Med hensyn til at leje film, så kræver det normalt bare et web-interface og der er flere muligheder herfor f.eks. sputnik, SF-anytime m.v. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay - det er fedt der er nogen der har forstand på det shit
![]() Er min antagelse ang. TV2 Sport HD og ditto Kanal5 ikke sand?Altså når jeg har fuld pakken som udgangspunkt, skal jeg egentlig bare have Technotrend DVB-C-kortet og så er jeg HD-kørende?Eller skal jeg have CAM-modulet før de er mulige at se. |
|
![]() |
|
![]() |
Man skal bruge et CAM-modul, for at se kodet kanaler uanset om det er HDTV eller ej.
Foruden CAM-modulet skal man have et smard-card fra yousee, det man normalt sætter i en selector boks. Det kan købes løst (200 årligt gebyr) og muliggør at se alle fuldpakkens kanaler digtialt. Derudover kan der tilkøbes ekstra kanaler... Software forudsætninger. Hvis Technotrend kortet vælges, er det lettest at bruge www.dvbviewer.com. For at kunne dekode Mpeg4/H.264 (vise HDTV) skal der anskaffes codecs, se tidlige i tråden... |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for hjælpen indtil videre - der kommer nok flere spørgsmål hen af vejen
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |