recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - http://www.pcfinder.dk/ .........Kan dette anbefal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethttp://www.pcfinder.dk/ .........Kan dette anbefal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Emne: http://www.pcfinder.dk/ .........Kan dette anbefal
    Sendt: 13-December-2009 kl. 16:28
Hej

kan pcfinder anbefales ??

http://www.pcfinder.dk/

sælges af elgiganten

MVH JAN
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 16:45
set udfra følgende:
 - kræver netværks forbindelse for rapportering.
 - kræver original harddisk (til opstart) for at rapportering skal ske.

og følgende enkle måde at fjerne det på:
 - fjern harddisken (eller formatter)
 - start uden netværk.

Jeg ville foreslå en måske mere håndgribelig løsning som også skulle være at finde på markedet nu, en GPS lokations finder .
jeg ved dog ikke om størrelsen på denne GPS kan sættes inde i din bærbar endnu. de er ihvertfald på vej. og kræver ikke internet adgang. Check denne for mere info
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Hej

kan pcfinder anbefales ??

http://www.pcfinder.dk/

NEJ.

Se her, 4 ud af 7 artikler på snakeoil.dk handler om PC Finder. Der er ikke meget (godt) at sige om det tekniske, men Gigasoft (udvikleren af PC Finder) gør sig store anstrengelser for at true deres kritikere til tavshed med tomme trusler.

Gigasoft skriver for eksempel følgende: (citat med blå skrift)

Når tyven tænder computeren og går på nettet, sender PC Finder™ en meddelelse til GIGASOFT´s centrale database om, hvor den befinder sig, og alarmcentralen giver så øjeblikkeligt politiet besked om, hvor computeren kan lokaliseres.

Man ser det for sig... Computeren bliver brugt på en cafe med hotspot på Nørrebro, og politiet glemmer alt om klimatopmøde, indkalder PET og aktionsstyrken og rykker straks ud med 500 mand samt hunde og hollændervogne.

"Hvor computeren befinder sig" er ikke andet end en IP adresse, som med en betydelig usikkerhed kan oversættes til en geografisk lokation. Hvis du skal kende den præcise bruger af IP adressen, vil det kræve en dommerkendelse. Det er ikke noget som ISP'erne bare må oplyse.

PC Finder gør ikke andet end at sende et HTTP GET request el.lign. til en ekstern server, hvorefter denne server kan registrere WAN IP adressen på den internetforbindelse som benyttes (det kan være en cafe med hotspot eller et åbent trådløst netværk somewhere; det er langt fra givet at IP adressen peger på tyven).

Hvis tyven sletter PC Finder programmet eller installerer et nyt operativsystem på computeren inden den sættes på internettet, bliver der ikke registreret noget.

Redigeret af JesperLund - 13-December-2009 kl. 17:06
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 19:55
HP og lenovo har rent faktisk en tjeneste til deres business maskiner som går ind og aktiverer en miniapplikation i bios, og derefter vil den rapportere tilbage hvis den kommer udenfor ip-range, Det skal dog siges at når uheldet har været ude, så er dem de videresælger dem til, som regel godtroende fjolser som ikke aner en pind. Der var faktisk nogle der fik dem stjålet med den her tjeneste aktiveret. De stod på en netcafe i østeuropa og de havde ikke engang gidet omformatere harddisken.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 22:46
Min bror fik lænset sit Dankort for 40000,-. Det lokale politi (altså hvor han bor, her i Jylland) fik fat i de netbutikker, hvor kortet havde været misbrugt og fandt ud af, at alle varer var sendt til en estisk pige i hovedstadsområdet. Derefter kontaktede de politiet derovre, som ikke gad køre ud og snakke med hende. (Og det skete altså ikke her under klima-topmødet, så den undskyldning kan de ikke engang bruge.)

Jeg tror, at brugen af den slags software kræver lidt held. Tre forudsætninger skal være opfyldt:

Først skal tyven sætte computeren på Internettet uden at have omformatteret den først.

Dernæst skal tyvens ip-adresse være brugbar. Hvis det nu f.eks. er et stort kollegienetværk, hvor der ikke er styr på adgangen, kan det jo blive ret vanskeligt at identificere tyven.

Dernæst skal politiet gide gøre noget ved sagen. (Og nu står det vel klart for den undrende læser, hvorfor jeg indledte med historien om min bror: Det er ikke altid, at politiet rykker ud, selv når de får sagen serveret på et sølvfad.)

Ingen af forudsætningerne er usandsynlige. Jeg tror på, at mange vil være heldige og får deres bærbare tilbage.

Problemet er bare, at Bjarne (manden bag Gigasoft) før i tiden har fremsat nogle helt usandsynlige påstande om den totale ufejlbarlighed af programmet. Det kan slet ikke slettes fra computeren, tyven kan overhovedet ikke gøre noget som helst for at undgå at blive sporet osv. Den slags påstande skal få alle alarmklokker til at ringe hos alle med bare en smule IT-forstand, og derfor er vi en del, der betragter ham som en halvsvindler, vi aldrig ville lægge vores penge hos.

For at få lidt af forhistorien bag pcfinder, kan man hoppe på Google Groups og kigge tilbage i dk.edb.sikkerhed efter indlæg af Bjarne Østergård (eller Østergaard?). Vi er mange, der har haft nogle meget mystiske diskussioner med manden.

Redigeret af Allan Olesen - 15-December-2009 kl. 22:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu