recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Huawei P20 Pro, huske indstillinger for lysstyrke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Huawei P20 Pro, huske indstillinger for lysstyrke?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Huawei P20 Pro, huske indstillinger for lysstyrke?
    Sendt: 14-December-2020 kl. 06:07
Hej.
Min Huawei P20 Pro glemmer hele tiden indstillingerne for lysstyrke: Jeg slår automatisk fra og skruer op for lysstyrken, da den er lidt "mørk". Men hver dag har mobilen glemt det igen - hvordan får man den til at huske det? Jeg slukker altid mobilen, når jeg skal sove, hvis det har nogen betydning.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 13:03
det kunne godt tænkes at det er fordi du slukker den. Prøv at lade den være tændt en enkelt nat 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 13:28
Ja ok, bare for at se om det er det. Men burde den ikke kunne huske diverse indstillinger?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 13:40
jeg har lige prøvet at slukke min i et minut og den husker det. Jeg vil også mene at ens tlf burde kunne huske det
Hvis du ikke kan få det til at fungere så er der sikkert en app der kan styre det 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 06:48
I går aftes huskede jeg at prøve at lade være med at slukke mobilen for natten. Og som forventet så husker den så indstillingerne. Men tilsyneladende ikke når jeg slukker den. Har lige prøvet at slukke mobilen i 1 minut eller 2 og tænde den igen. Men så husker den det ikke, men går tilbage til automatisk og ikke særlig høj lysstyrke.

Gad vide om der er en indstilling, hvor man kan indstille den til at huske indstillinger....  LOL
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 10:02
Den indstilling hedder sluk aldrig for mobilos! Du slukker heller ikke for køleskabet om natten vel. Det er sådan at det hele virker bedst når det ikke er slukket, gælder også TV’et. Den med standby strøm æder for meget er aflyst, det er forsvindende lidt strøm der går til apparater der er standby.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 11:55
Jeg har ingen grund til at lade mobilen være tændt om natten. Så i det tidsrum kan den lige så godt være slukket og spare på batteriet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har ingen grund til at lade mobilen være tændt om natten. Så i det tidsrum kan den lige så godt være slukket og spare på batteriet.
Jo da, jeg slukker aldrig min, og skifter aldrig batteri, men Tlf ca hvert 4.år..

Dengang du kun havde en stor fastnet tlf, trak du vel heller ikke stikket ud om natten. 


Redigeret af Munch - 17-December-2020 kl. 12:16
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har ingen grund til at lade mobilen være tændt om natten. Så i det tidsrum kan den lige så godt være slukket og spare på batteriet.

Jeg har også en Huawei P20 Pro og tror den måske bruger et par procent om natten, så hvad batteri angår kan det være lige meget (kunne det nu også, selv om det var mere). Husk det kræver også ekstra strøm at lukke ned og starte op.
Måske er der andre i husstanden med telefon, men det er vel også betrykkende at kunne kontaktes eller selv hurtigt at kunne kontakte nogen.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 12:53
Hvordan kommer du så op om morgenen?  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har ingen grund til at lade mobilen være tændt om natten. Så i det tidsrum kan den lige så godt være slukket og spare på batteriet.
Jo da, jeg slukker aldrig min, og skifter aldrig batteri, men Tlf ca hvert 4.år..

Dengang du kun havde en stor fastnet tlf, trak du vel heller ikke stikket ud om natten. 

Hej.
Nej, jeg ville heller ikke umiddelbart skifte batteri i telefonen. Men jeg skifter generelt heller ikke telefon hvert 4. år. Jeg kan sagtens have en telefon i 10 år, hvis jeg synes den er god for mig.

Jeg har faktisk fastnet telefon. En inde på mit hjemmekontor og en i stuen. Den i stuen trækker vi stikket ud af for natten, fordi ellers vil vi kunne høre den, da den står næsten ved siden af soveværelset. Men det er nu også fordi vi typisk er gået i seng kl. 7-8 stykker om aftenen og er stået meget tidligt op kl. 4, så vi ville gerne have vores nattesøvn i ro.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har ingen grund til at lade mobilen være tændt om natten. Så i det tidsrum kan den lige så godt være slukket og spare på batteriet.

Jeg har også en Huawei P20 Pro og tror den måske bruger et par procent om natten, så hvad batteri angår kan det være lige meget (kunne det nu også, selv om det var mere). Husk det kræver også ekstra strøm at lukke ned og starte op.
Måske er der andre i husstanden med telefon, men det er vel også betrykkende at kunne kontaktes eller selv hurtigt at kunne kontakte nogen.

Ok - det kan jeg jo evt. prøve og så se om der er nogen mærkbar forskel på hvor tit jeg lader den op. Den vil uanset ligge inde på mit hjemmekontor, så den ikke forstyrrer mig om natten.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu