recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hue Tap ombygningskit til Fuga kontakt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hue Tap ombygningskit til Fuga kontakt.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Feller laver da hue kontakter, de er også ejet af Schneider Electric.
Så i princippet kunne LK da også fremstille hue kontakter.

Ja, det kunne de i teorien godt, men hvem gider gøre det, hvis man ikke kan tjene omkostningerne ind igen inden for en overskuelig fremtid.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 18:22
Det er ikke en skjult samling at have et blænddæksel på en dåse med ledninger i. Jeg vil mene denne løsning er lovlig da du nemt kan komme til ledningerne bagved ved at skille kontakten ad. 
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 20:32
På videoen ser det ud til den kommer til at stikke længere ud fra væggen end de normale afbrydere.
Vi du give en tilbage melding hvs du får det sat op, evt nogle billeder.
Til top
mikl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 11:02
Vil man kunne udskifte fronten fra den gamle kontakt med denne, således at der altid er strøm på kontakten og lyset derfor alene kan styres af tap switchen?

Det er måske ikke lovligt...?
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af mikl mikl skrev:

Vil man kunne udskifte fronten fra den gamle kontakt med denne, således at der altid er strøm på kontakten og lyset derfor alene kan styres af tap switchen?

Det er måske ikke lovligt...?

Jeg tror ikke der er plads til både kontakt og den her løsning. Hvis den skal monteres som i den ramme der i dag sidder på væggen så tror jeg at kontakten skal væk først og ledningerne samles i en muffe.

Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Det er ikke en skjult samling at have et blænddæksel på en dåse med ledninger i. Jeg vil mene denne løsning er lovlig da du nemt kan komme til ledningerne bagved ved at skille kontakten ad. 

Jeg er ikke 100% sikker på man må lave løsningen selv da jeg vil mene det er et indgreb i den faste installation, men ser ikke noget problem i at gøre det vis man har styr på hvad man laver og er jo ikke alle der har det, så derfor jeg ikke lige ville anbefale noget der måske er ulovligt.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

På videoen ser det ud til den kommer til at stikke længere ud fra væggen end de normale afbrydere.
Vi du give en tilbage melding hvs du får det sat op, evt nogle billeder.
Selvfølgelig vil jeg det.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 00:45
Det der efterspørges findes her


Der skal så bare en controller af en art til for at få det hele til at snakke sammen. Eks en homey.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 01:16
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 01:20
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 01:22
Så kom der et par fotos, jeg får den lige monteret rigtigt så skal jeg nok ligge et par billeder mere op.
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 11:16
Synes knapperne stikker alt alt for langt ud.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu