recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Humax PR-HD 1000 C til TDC kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHumax PR-HD 1000 C til TDC kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Emne: Humax PR-HD 1000 C til TDC kabel
    Sendt: 03-April-2007 kl. 20:33

Der har før været snak om Humax PR-HD 1000 C herinde. Den skulle virke sammen med TDC kabeltv når man smækker et viaaccess CAM i enden bare uden nogle specielle selector funktioner.

Den kan fåes i Tyskland til under 2000kr uden CAM og jeg vil næsten tro prisen er meget lig eller mindre den pris som TDC får på deres HDTV modtager når den engang kommer på markedet igen.

Er der nogen herinde der har sådan en eller har prøvet den? Vil den være et godt alternativ? Nu tænker jeg på overall kvalitet af hvad man får.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/388198_- pr-hd-1000-c-humax.html

Edit: Stavebøf, Link

Redigeret af bibihest - 03-April-2007 kl. 20:34
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 16:20

Har fundet ud af den ikke understøttet EPG, men det kan man vel også undvære :) eller _jeg_ kan i hvert fald.

Slet ingen andre der har erfaringer med andet end TDC's egne selectorer?

Til top
BunnY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2007
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 21:53
jeg køre med en humax pr-hd1000 c på TDC kabel tv og det kører perfekt med HD kanalerne især discovery hd ser super godt ud og Canal plus hd er også super og epg virker også fint bare ikke guiden

men så er der bagsiden af medaljen  tuneren er rimelig kræsen det har ikke lykkes mig at få de kanaler der ligger over 554 frekvens til at virke ud over HD kanalerne i frekvens 610 (har forsøgt med diverse forstærkere og har også prøvet det hos en kammerat, men den klare de kanaler som tv1000 c+ og andre i de frekvenser helt perfekt --meget sjovt fænomen når man tænker på at en box som dreamboxen som jeg bruger mest og uden samenligning er den bedste box man  kan bruge på tdc's net har problemer i den enden af frekvens båndet men den skal jo bare have en billig forstærker foran sig så sparker den røv

en anden side der hænger lidt i humax boxen er at den zapperLANGSOMT!!!!!
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 21:50

Oprindeligt skrevet af BunnY BunnY skrev:

jeg køre med en humax pr-hd1000 c på TDC kabel tv og det kører perfekt med HD kanalerne især discovery hd ser super godt ud og Canal plus hd er også super og epg virker også fint bare ikke guiden

men så er der bagsiden af medaljen  tuneren er rimelig kræsen det har ikke lykkes mig at få de kanaler der ligger over 554 frekvens til at virke ud over HD kanalerne i frekvens 610 (har forsøgt med diverse forstærkere og har også prøvet det hos en kammerat, men den klare de kanaler som tv1000 c+ og andre i de frekvenser helt perfekt --meget sjovt fænomen når man tænker på at en box som dreamboxen som jeg bruger mest og uden samenligning er den bedste box man  kan bruge på tdc's net har problemer i den enden af frekvens båndet men den skal jo bare have en billig forstærker foran sig så sparker den røv

en anden side der hænger lidt i humax boxen er at den zapperLANGSOMT!!!!!

Funker det fint nok at optage på harddisken. Og det må så være 100 % digitalt. Dvs kan du ikke se forskel på om det er en live udsendelse du ser eller en optagelse ?

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 22:24

Jeg kan forstå at det ikke er nok at købe Humax boxen. Man skal altså have en såkaldt CAM eller hvad ? Hvad er det for noget, jeg har lige googlet lidt på det, og så vidt jeg kan se er det et pcmcia kort?? eller hvad...

Jeg har et selector kort (som er et viaaccess kort), men alligevel skal man bruge et CAM ??

Redigeret af Bridge - 11-April-2007 kl. 22:25
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 22:30

Det er nødvendigt med det rigtige CAM, for at kunne læse kortet så udsendelserne kan afkodes. Den er jo ikke født med Viaacess.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BunnY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Jeg kan forstå at det ikke er nok at købe Humax boxen. Man skal altså have en såkaldt CAM eller hvad ? Hvad er det for noget, jeg har lige googlet lidt på det, og så vidt jeg kan se er det et pcmcia kort?? eller hvad...

Jeg har et selector kort (som er et viaaccess kort), men alligevel skal man bruge et CAM ??

yep du skal bruge et viaccess cam som du kan købe de fleste steder hvor du også kan købe boxen du skal bare være opmærksom på at der er 2 typer af humax boxen som hedder nøjagtigt det samme der er en tysk og engelsk version og den engelske kan du ikke bruge til noget overhoved da den kun kan kører conax  og der er ikke et common interface i det er der derimod i den tyske version af boxen der er common interface med plads til 2 cam typer

hvis du vil springe ud i det vil jeg forslå at du køber den i tyskland også bestil et viaccess cam med jeg købte min hos http://www.hm-sat.de/

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af BunnY BunnY skrev:

Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

ok tak for det, jeg vil dog lige vente et par uger mere, og håbe på at TDC kommer med en hd box, man må formode at de snart må være klar efter knap 1 års ventetid.

yep du skal bruge et viaccess cam som du kan købe de fleste steder hvor du også kan købe boxen du skal bare være opmærksom på at der er 2 typer af humax boxen som hedder nøjagtigt det samme der er en tysk og engelsk version og den engelske kan du ikke bruge til noget overhoved da den kun kan kører conax  og der er ikke et common interface i det er der derimod i den tyske version af boxen der er common interface med plads til 2 cam typer

hvis du vil springe ud i det vil jeg forslå at du køber den i tyskland også bestil et viaccess cam med jeg købte min hos http://www.hm-sat.de/

Til top
BunnY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 22:01
HUH???
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu