recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtig NAS/Medieboks eller HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHurtig NAS/Medieboks eller HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
usse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Hurtig NAS/Medieboks eller HTPC?
    Sendt: 01-Februar-2011 kl. 21:23
Jeg er helt grøn på dette område omkring streaming af medier, og derfor kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp med henblik på en samlet løsning hvorved jeg kan afspille musik og film på en elegant og brugervenlig måde.

Efter lidt læsning og kig på de forskellige produkter skal man i de fleste tilfælde have en NAS der kan tilgås via en medieboks, men findes der ikke en kombinationsmulighed hvor NAS og medieboks er samlet?

• Mine krav til streamingen er at der skal kunne ses film i fuld HD, samt med de nyeste lydformater såsom Dolby true/DTS HD.
  • Hurtig upload/streaming uden lag.
  • Torrent klient
  • Afspilling af de fleste formater såsom FLAC, mkv mv.
Har set lidt på dette LINK hvor der jo er stor forskel på upload/streaming hastighederne, men efter dem som ligger i toppen koster de jo også en pæn slat, vil gerne holde budgettet på et acceptabelt niveau for en NAS på max 3000,- med diske.

Til medieboksene har jeg kig på Boxee eller Xstreamer.

Men ved ikke rigtig hvad der er den rigtige løsning, har også tænkt på at samle en HTPC, men findes der nogle ordentlige software løsninger, der gør det lige så brugervenligt og elegant?

Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 13:27
Jeg har lige købt en Synology 211j, 2*2 TB diske og en brugt WD TV LIVE, hvor jeg har installeret custom firmware.
Så kan den de ting du nævner (og meget mere), og det kostede knap 3000 i alt.

Lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu