recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtig USB 3.0 kortlæser søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hurtig USB 3.0 kortlæser søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hurtig USB 3.0 kortlæser søges
    Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:11
Hej alle

Jeg søger en ny og hurtig kortlæser til at erstatte min nuværende 30kr's eBay-model. Kortlæseren må gerne kunne læse de mest gængse korttyper samt agere USB-hub med minimum 1-2 USB 3.0 porte.

Jeg havde overvejet noget i retning af ImageMate fra Sandisk. Den har en god størrelse (vil montere den på standeren til min monitor), men fungerer ikke som USB-hub og har desuden fået nogle dårlige anmeldelser på nettet.
http://www.sandisk.com/products/memory-cards/readers/imagemate-all-in-one-usb-30/

Kender I til nogle fornuftige alternativer?

NB: Det er et setup jeg regner med skal fungere de næste 3-4 år, så USB 3.0 burde få sin berettigelse, selvom jeg strengt taget godt kan undvære det nu.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 16:47
Hej Tommy - jeg ville sige skrot ideen indtil videre.  Hvorfor så lige det? jo du skriver at det skal holde de næste 3-4 år, men man er jo i dag knap nok i stand til at mætte en usb2 forbindelse med de datarater der er på kortene i dag, og man er derfor igang med at kigge på nye standarder som har betydeligt højere hastigheder. Så hold dig til det du har eller køb en 50,-s kasse til at dække dit nuværende behov og vent til der sker noget med de nye standarder. Tro mg - så bliver det også langt sjovere at have usb3/TB i maskinerne :D Tror vi skal på den anden side af sommerferien før der sker noget sjovt, så håber du kan klare ventetiden. Især når Intel's næste chipsæt kommer, så bliver det nok for alvor sjovt at have thunderbolt i sig. desværre går der rygter om at det har lidt udfordringer med usb3 controlleren og det er derfor der går lidt længere tid end normalt med at få haswell på gaden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 19:54
Jeg har i de sidste 2 stationære haft SATA kortlæsere i.
Det sparker røv!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 22:48
@KlausDM: Jeg vil helst have en ekstern model da det er nemmere at komme til når jeg skal bruge det.
@claus_jac: Har taget det til efterretning... - så tilpasser jeg ønskerne :-)

Mit nuværende problem er at den USB 2.0 kortlæser / usb hub jeg har klæbet på skærmen ikke performer godt nok ved læsning af SD-kort. Har eks. testet med Sandisk Extreme og det maxer ud omkring 20MB/s mens jeg andre steder kan komme op på de 45MB/s som kortet er ratet til.

Dvs. jeg ønsker en kombineret kortlæser / usb-hub som kan udnytte den hastighed kortet tilbyder og har et lille "foot-print" - dvs. et slimline-design, så æsken nemt kan klæbes op på en monitor-stander med lidt dobbeltklæbende tape.

Hvad skal jeg gå efter?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 23:48
Med mindre at din computer står gemt væk, eller ikke er en stationær, så overvej lige en SATA model igen.

Jeg kan smide mit CF kort i readeren "i blinde" på min PC, så det er ikke det du skal frygte.

For øvrigt, hvis du vil bruge den som USB hub også, så deler du trafikken med de andre ting der er på hubben.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 00:04
@Klaus: Det er en stationær som er gemt lidt af vejen - og jeg gider ikke rejse mig og gå over for at rode med den under skråvæggen - det er nemmere med en kortlæser som sidder lige foran én :-)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 20:23
Endte forøvrigt med en Transcend TS-RDF8W - ganske fornuftige hastigheder til en 100kr
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu