|
Hurtigste måde at overføre fra en NAS til en anden |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2016 kl. 21:58 |
Hej,
Hvordan overfører jeg lettest mine data fra min Qnap til en ny Synology. Kan man gøre det via netkabel eller hvad er hurtigst ? |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Begge NAS'er koblet til samme Gigabit ethernet er det nemmeste og tæt på det hurtigste.
Du kan så f.eks. mounte Qnap drev på den nye Synology og kopiere via Synology'ens File Station. Du kan også gøre det fra Qnap til Synology via en pc på nettet, men så skal den køre under hele kopieringen. Afhængig af opsætning af diske kan du måske koble diske fra Qnap til den nye Synology og opnå en smule højere hastighed, men jeg tvivler på det er besværet værd. Redigeret af DrageMester - 05-September-2016 kl. 22:16 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Meget fint svar.... Jeg vil forsøge at mounte Synologyen på Qnap'en via Ethernet....
Tak
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Begge NAS'er koblet til en fornuftig gigabit-switch - eller sekundært en gigabit router. Gå ind på FileStation på din Synology (det er nok den hurtigste af de to) og mount shares fra QNAP'en og kopier derfra til Synology'en.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Gør ikke det her! Hvis f.eks. Windows stifinder er involveret i overførelsen, så bliver det MEGET langsomt...
|
|
![]() |
|
Så er jeg i gang, men jeg kunne kun finde ud af det via FTP share og så via router. Den kører dog kun sa 13MB / sek. Er det hastigheden der kan forventes ?
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Er der en Gigabit Ethernet (1000 Mbit/s) switch i routeren eller er det kun Fast Ethernet (100 Mbit/s) ?
Jeg kender ikke hastigheden på Qnap'en, men jeg ville forvente op imod 100 MB/s, hvilket er hvad jeg kan overføre fra min laptop til min Synology over Gigabit Ethernet. Du burde kunne bruge Windows File Sharing i stedet for FTP, hvis det altså er slået til på Qnapen. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |