Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KristianMO
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
|
Emne: Hurtigt spørgsmål!! Sendt: 30-April-2009 kl. 00:31 |
Hej
Står og overvejer kraftigt at udskifte mit Sony 40W4000.
Vil jeg opleve en forbedring i billedkvaliteten ved at vælge et Panasonic 42x10Y ?? Kan se der er lidt blandet begejstring omkring skærmen på diverse engelske test-sites.
Skærmen bruges mest til digital tv fra Viasat, samt DVD afspillet over playstation 3. Det hænder der ses Blu-Ray
Håber i kan komme med et hurtigt vejledende svar 
Kristian
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12515
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 06:48 |
KristianMO skrev:
Vil jeg opleve en forbedring i billedkvaliteten ved at vælge et Panasonic 42x10Y? |
Uden tvivl.
|
 |
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 08:00 |
KristianMO skrev:
Hej
Vil jeg opleve en forbedring i billedkvaliteten ved at vælge et Panasonic 42x10Y ?? Kan se der er lidt blandet begejstring omkring skærmen på diverse engelske test-sites.
Skærmen bruges mest til digital tv fra Viasat, samt DVD afspillet over playstation 3. Det hænder der ses Blu-Ray
Kristian
|
Hej
Det er lidt svært at svare 100% på. Det kommer an på hvilke kvaliteter du vægter ved dit TV. Det TV du har er jo et FullHD TV hvilket betyder at det har flere pixels at opløse billedet i. Derfor vil du MÅSKE opleve et billede der ikke er så godt opløst. Tilgengæld vil du få farver der er mere korrekt gengivet. Ikke nødvendigvis flotte skinnende lysende "FONA" farver, men farver der bliver vist som de skal.
Jeg tror hvis du skal have det bedste fra begge verdener skal du gå op i et TX-xxG10 eller der over, i stedet.
Men der bliver prisen jo også lidt højere 
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
Logifire
Bruger
Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 104
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 14:42 |
Nu er jeg så bare nysgerrig, hvad er det du er utilfreds med ved 40W4000?
|
 |
Garfield
Bruger
Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 15:46 |
THMhome skrev:
KristianMO skrev:
Hej
Kristian
|
Hej
Det er lidt svært at svare 100% på. Det kommer an på hvilke kvaliteter du vægter ved dit TV. Det TV du har er jo et FullHD TV hvilket betyder at det har flere pixels at opløse billedet i. Derfor vil du MÅSKE opleve et billede der ikke er så godt opløst. Tilgengæld vil du få farver der er mere korrekt gengivet. Ikke nødvendigvis flotte skinnende lysende "FONA" farver, men farver der bliver vist som de skal.
Jeg tror hvis du skal have det bedste fra begge verdener skal du gå op i et TX-xxG10 eller der over, i stedet.
Men der bliver prisen jo også lidt højere  |
Magen til vrøvl skal man lede længe efter. Opløsningen er da fint på en 40" X10.
Med mindre vi taler om 50-60 tommer og større vil man ikke kunne se om det er Full-HD eller ikke, kun hvis man sidder under 2m fra skærm. På en 40" vil man i hvert fald ikke kunne i normalt siddeafstand.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 15:55 |
at købe en Panasonic 42x10Y vil så absolut ikke være noget dårligt bytte. glem alt om det FULL HD. Billedet på et Panasonic 42x10Y er langt bedre til almindelig tv og fungere fint med blu-ray og ps3. du vil især se forskel, når du ser dvd og almindelig tv.
|
 |
THMhome
Guld medlem
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 20:15 |
Garfield skrev:
Magen til vrøvl skal man lede længe efter. Opløsningen er da fint på en 40" X10. Med mindre vi taler om 50-60 tommer og større vil man ikke kunne se om det er Full-HD eller ikke, kun hvis man sidder under 2m fra skærm. På en 40" vil man i hvert fald ikke kunne i normalt siddeafstand. |
Det er så absolut DIN mening! Jeg anbefaler ham et FullHD TV fordi det er det jeg mener er bedst.
Jeg kan udemærket se forskel på et X10 og G10. Der er ingen tvivl om at jo flere pixels du har at gøre godt med desto bedre er muligheden for et skarpt billede, afhængig af kilden.
De fleste BD film kommer i dag i 1080p, derfor vil det være optimalt (hvis man ser eller kommer til at se, BD film) at vælge et FullHD.
Der er ingen tvivl om at han vil få et bedre billede ved at gå fra 40w4000 til et TX-42x10.
Redigeret af THMhome - 02-Maj-2009 kl. 20:19
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 20:23 |
THMhome skrev:
Garfield skrev:
Magen til vrøvl skal man lede længe efter. Opløsningen er da fint på en 40" X10. Med mindre vi taler om 50-60 tommer og større vil man ikke kunne se om det er Full-HD eller ikke, kun hvis man sidder under 2m fra skærm. På en 40" vil man i hvert fald ikke kunne i normalt siddeafstand. |
Det er så absolut DIN mening! Jeg anbefaler ham et FullHD TV fordi det er det jeg mener er bedst.
Jeg kan udemærket se forskel på et X10 og G10. Der er ingen tvivl om at jo flere pixels du har at gøre godt med desto bedre er muligheden for et skarpt billede, afhængig af kilden.
De fleste BD film kommer i dag i 1080p, derfor vil det være optimalt (hvis man ser eller kommer til at se, BD film) at vælge et FullHD.
Der er ingen tvivl om at han vil få et bedre billede ved at gå fra 40w4000 til et TX-42x10.
|
Jeg beklager, der er altså ikke den store forskel på et full HD i 40 tommers størrelse - det er nemlig heller i 50 tommer størrelsen ved normal siddeafstand
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
THMhome
Guld medlem
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 09:29 |
Hother skrev:
Jeg beklager, der er altså ikke den store forskel på et full HD i 40 tommers størrelse - det er nemlig heller i 50 tommer størrelsen ved normal siddeafstand |
Der er vi heldigvis ikke helt enige Jeg mener der er forskel, og derfor giver jeg ham det råd jeg gør.
Nu skriver du "ikke den store forskel" så der er en forskel og afhængig af hvad han vægter af værdier i hans TV var G10eren måske værdi at overveje.
Jeg har set et X10 og G10 (GA11) stå meget tæt på hinanden og der kunne jeg se forskel i pixel tætheden.
|
M.V.H.
THMhome
|
 |