|
Husbox Optoma 141x |
Besvar |
Forfatter | |
mor4thi
Bruger Oprettet: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Marts-2016 kl. 23:54 |
Hej jeg håber jeg kan få noget hjælp her til min kommende husbox, jeg har en Optoma 141x som skal monteres i en kasse, hvor der er 7-9 cm luft rundt om projektoren, altså i alle siderne, vil i mene det er godt nok?
Jeg har mulighed for at montere 2x 120mm og 2x 90mm køler i siderne hvor den kolde og varme luft går, men håber at jeg kan nøjes med de 2 120mm så det larmer mindre :-) et andet spørgsmål er også hvor mange grader varm må det max blive i kassen? Regner også med at installere en temperatur måler. Har også en kammerat som gerne vil hjælpe mig, han forslår at jeg kunne lave en lille føring af varmen, altså bygge en kanel fra projektor køleren og ud af kassen, vil i også forslå det eller er det fint nok uden? eller skal man gøre noget tredje? Håber i kan hjælpe mig :-) |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7101 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når man bygger husboks må man forsøge sig frem, da ikke mange gør det mere.
Høj temp er lig kort levetid for projektoren. Så det er vigtigt at få den varme luft væk. Men de ventilatorer der skal gøre det larmer jo også lidt ! |
|
mor4thi
Funktioner
Tak(0)
|
Håbede i det mindste svar på et af spørgsmålene :-D jeg har ingen ide om hvor mange grader det max må blive i en lukket box ;-) og har ikke rigtig lyst til at prøve mig frem til at overophede min projektor hehe. Så håber der er en som har prøvet at lave en husbox før :-)
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hushboks
Velkommen til vores gratis ordbog Hvad betyder ordet "hush" Ordet hush betyder blive stille |
|
mor4thi
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det må man sige :-D mon ikke der findes en nørd der ude som lige kender svaret på graderne ;-) det ville være fedt
|
|
mor4thi
Funktioner
Tak(0)
|
Og lige en ekstra spørgsmål, jeg skal have et stykke glas foran linsen, hvilke type glas anbefaler man der? Eller er det fint nok med et stykke vindue glas? ;-)
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjek denne tråd ud. Mon ikke du kunne få lidt hjælp af denne bruger. Han har i hvert fald været grundig.
http://forum.recordere.dk/w1070-hushbox_topic142547.html |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |