|
Hvad anbefales af modtager til WIN8 MCE... |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-November-2012 kl. 19:40 |
Hej...
Har opgraderet en bærbar MEDION-maskine til WIN8 og lagt MCE på den også.
Spørgsmålet er nu hvad der mere skal til, for at kunne modtage og optage tv på den. Jeg er i dag CanalDigital kunde og spørgsmålet er, om jeg skal tænke i denne bane og evt. få en USB-enhed eller...
Men hvilken og hvad kan anbefales?
Målet er, at kunne benytte denne maskine som mulig HTCP og samtidig evt. opsætte den på min datters værelse, som klient til NAS-serveren.
Håber der nogle som kan hjælpe konstruktivt....
![]() |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bliver lidt problematisk, da du skal have dit Conax betalingskort indlemmet i løsningen. Det bedste ville være en FireDTV box og et Firewire kort i maskinen. Men jeg er ikke sikker på om du kan købe FireDTV boxen mere. Det bliver desuden ret bøvlet, hvis den også skal bruges som bærbar.
Vil istedet måske anbefale en central TV server, som servicerer dine klienter. Den kunne eventuelt også erstatte din NAS. Det er sådan jeg, og andre, har gjort det: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
Hej MCenterFreak...
En hurtig søgning på nettet og jeg fandt denne boks, men der står
Digital Everywhere FireDTV C/Ci...
Er dette ikke til kabel eller kan jeg benytte denne også til parabol og hvis det er denne du mener, hvor kan jeg så få det Friewire-kort eller flere fra.
Kan du evt. ikke lige skitsere hvordan ovenstående virker - bare kortfattet.
![]() |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Hov... Glemte lige linket - så du kunne sige god for den og om det var den du mente.
Den bærbar skal stå som stationær og ikke flyttes udenfor hjemmet eller kan man tage en "modtager" med til udlandet og modtage signaler fra denne boks også?
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Den kan du ikke bruge. Det skal være en DVB-S, mere specifikt DVB-S2. Du kan godt slæbe udstyret med til udlandet, men alt efter hvor du skal hen, skal du jo også have en parabol med, og den skal have en anseelig størrelse hvis du skal sydpå. En anden måde at gøre det på er at bruge en TV server i hjemmet og så koble sig på den fra udlandet. Men det kræver en god upload hastighed hjemme og tilsvarende download ude
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Hej McCenterFreak...
Kan jeg så benytte noget Technotrend a la:
eller er der en der er billigere til formålet.
Og kan dette produkt anbefales.... Kunne se du tidligere har rodet med noget lignende.
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Du kan godt bruge ovennævnte model. Technisat , Anysee og Terratec har lignende USB løsninger med CI interface.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Hej...
En der kan anbefales og hvad med billedkvaliteten, når man benytter USB-porten?
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Her må du hellere støtte dig til Flemming. Jeg har kun lidt erfaring med nogle alternative indstikskort, men med DVBViewer
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |