recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad betyder 1-1 pixelmapping m.m. ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad betyder 1-1 pixelmapping m.m. ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Indy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad betyder 1-1 pixelmapping m.m. ?
    Sendt: 17-Juli-2007 kl. 21:17

Hvad betyder "1-1 pixelmapping"... vil det sige at den kan vise samme opløsning som computer skærmen viser?

Er faldet lidt for Sonys nye modeller f.eks. KDL-40D3000 hvor jeg kan undgå en selector box for at se digitalt tv på TDC kabeltv.

Men det har "kun" en opløsning på 1366 x 768 pixles mens jeg på min PC skærm kører 1680 x 1050 pixels og jeg gerne ville kunne køre et perfekt PC billed på begge skærme uden videre.

Men kan jeg det for KDL-40D3000 er jo kun HD Ready og ikke FULL HD?

Har jeg forstået det rigtigt?

/Magnus

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 21:32
Søg på forum og du vil finde!!!
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2007 kl. 21:32
ellers her - dovne hund
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 03:35
Oprindeligt skrevet af Indy Indy skrev:

Hvad betyder "1-1 pixelmapping"... vil det sige at den kan vise samme opløsning som computer skærmen viser?

Er faldet lidt for Sonys nye modeller f.eks. KDL-40D3000 hvor jeg kan undgå en selector box for at se digitalt tv på TDC kabeltv.

Men det har "kun" en opløsning på 1366 x 768 pixles mens jeg på min PC skærm kører 1680 x 1050 pixels og jeg gerne ville kunne køre et perfekt PC billed på begge skærme uden videre.

Men kan jeg det for KDL-40D3000 er jo kun HD Ready og ikke FULL HD?

Har jeg forstået det rigtigt?

/Magnus

Pixelmapping 1:1 har du, hvis du til din skærm med 1366x768 sender en lignende opløsning, altså også 1366x768. Så har du pixelmapping 1:1. Fordelen for dit TV er det ikke skal scalere. Men en film er jo ikke lavet i 1366x768, så der sker altså noget med opskalering før du sender til dit TV, ikke? Selv om du sender i 1366x768.

Det dit TV retter nu nok alligevel på signalet for at får det til at stå så flot som det nu bilder sig ind, det skal se ud. Det er selvfølgelig lidt billedsnak, men ellers rigtig nok.

Med hensyn til SONY som du har kig på. Er du sikker på at det virker gnidningsløst med  TDC. Det ville jeg undersøge grundigt.

Jeg syntes det er lidt svært at svare på det sidste du er inde på. Det bedste er at prøve sig frem, da man nok er nødt til at lave et kompromis. Men det er heldigvis ikke sådan at en skærm kun kan lave et flot billede hvis det lige er 1:1 pixelmapping. En scalering fra en anden opløsning behøver ikke at falde uheldig ud. Det kan sagtens stå flot og skarpt. Der er taget højde for den situation i et TV.

Selv om du også havde 1920x1080 på SONY ville du stadig ikke have samme opløsning på begge skærme, vel? Hvis du kan få sendt 1366x768 til dit TV fra PC, skal du nok acceptere det og så være tilfreds med det du så får på din PC skærm. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu