recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad betyder film mode detection?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad betyder film mode detection?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad betyder film mode detection?
    Sendt: 13-Marts-2010 kl. 09:39

Hvad betyder egentligt et tvs evne til "Film mode detecton"? eller helt konkret hvad betyder manglende film mode detection for et tv´s evne til at vise tv-udsendelser i henholdsvis SD og HD?  





Redigeret af 4ever - 13-Marts-2010 kl. 09:40
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 09:51
Det handler om, hvilke kadencer TV'ets de-interlacer understøtter - f.eks. om TV'et er i stand til at genskabe 24p-indhold ud fra et 60Hz interlaced signal fra en R1 DVD (blot et eksempel).
 
Skal man vælge noget fra, er det vigtigere for TV'et at have en god video-de-interlacer.
 
Mange nyere opskalerende afspillere har fornuftige film de-interlacere indbygget - men det er forskelligt hvordan de klarer forskellige kadencer og typen af video-strømmer (f.eks. MPEG-2 og VC-1).
/lars
Til top
4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:48

Sådan som jeg forstår bantams svar, så har det ikke noget med tv´s evne til at vise _tv-signaler_, men det handler mere om at afspillle f. eks. DVD/Blu-ray korrekt  - er det rigtigt?  

Jeg ønsker nemlig et tv, der er rigtig god til at håndtere tv-signaler, derfor mit spørgsmål!







Redigeret af 4ever - 13-Marts-2010 kl. 10:53
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu