recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad betyder line-out s/PDIF?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad betyder line-out s/PDIF?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad betyder line-out s/PDIF?
    Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 15:59
har bygget mig et lille Medie Center med en gammel bærbar Acer Aspire 5720Z og er i tvivl om hvad der menes med denne lyd-udgang. er det en optisk eller koaxial?
"Headphones/speaker/line-out port with S/PDIF support"
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 16:20
Plejer at være optisk. Man benytter en special plastik mini jack med hul i.
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 16:22
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 13:16

The name stands for Sony/Philips Digital Interconnect Format (more commonly known as Sony Philips Digital Interface)

Kan være enten 75ohm coaxial med phono stik eller optisk (optisk bliver ofte kaldet Toslink).

Jeg kender ikke den laptop, men mit gæt er at det er et kabel med jack-stik i den ene ende og et phono-stik i den anden ende, ifølge dette: Headphones/speaker/line-out jack with S/PDIF support

Fundet her: http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire5720Z/Aspire5720Zsp2.shtml

Det er en digital forbindelse til lyd.

Redigeret af trikker - 21-Oktober-2010 kl. 13:25
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af trikker trikker skrev:

The name stands for Sony/Philips Digital Interconnect Format (more commonly known as Sony Philips Digital Interface)

Kan være enten 75ohm coaxial med phono stik eller optisk (optisk bliver ofte kaldet Toslink).

Jeg kender ikke den laptop, men mit gæt er at det er et kabel med jack-stik i den ene ende og et phono-stik i den anden ende, ifølge dette: Headphones/speaker/line-out jack with S/PDIF support

Fundet her: http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire5720Z/Aspire5720Zsp2.shtml

Det er en digital forbindelse til lyd.

Korrekt !

Da standarden kan være elektrisk og optisk, så kan det være svært at finde ud af.
Min lillebrors Acer køre optisk ud i hans 3,5mm Jack.
Det afhænger af hvilken bundkort Acer har brugt lige i din model, da det kan være både det ene og det andet.

Faktisk kan der også være begge dele på engang....

Jeg vil tro at du har optisk, da det er (efter min oplevelse) mest brugt.
Dette giver mulighed for at sætte høre bøffer i og har slået digital out til uden at man kommer til at høre den elektriske digitale "støj" i høre bøfferne.
Med optisk digital signal vil computeren jo bare lyse og blinke mod bunden af 3,5mm jack stikket, og det vil ikke genere bruger oplevelsen.

Jeg har kun oplevet personligt 1 ældre bærbar, men elektrisk digital ud gang i 3,5mm jack stikket - alle andre udgange i 3,5mm jack stikket, som jeg har oplevet har optiske.

Jeg ville købe optisk kable, men igen - det kan være begge dele, og Acer skriver det ikke Confused
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 13:42
mini jack (3,5mm) til toslink converter:

.....