|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() Sendt: 20-September-2011 kl. 17:56 |
|
Hej,
Ville lige høre folk hvilken tredieparts software de bruger til at afspille Blu-Ray film inde fra Windows Medie Center? Jeg har selv kun brugt PowerDVD, men synes det giver bøvl og den skal hele tiden opdateres for at kunne afspille nyere film. Mvh.
Hessi ![]() |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
arcsoft tmt 5 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
|
Okay - Kører det bare flydende? Har du oplevet problemer/irritation med det? Hvordan er billedkvaliteten ift. PowerDVD, hvis du ved det?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu har jeg installeret den nyeste version a både Cyberlink PowerDVD og Arcsoft TotalMedia Theatre og begge kan afspille blu-ray film næsten uden problemer....
Når filmene bliver afspillet falder framerate/billede pr. sekund og derfor hakker det en del ind i mellem. Det sker ved både hurtige scener og helt almindelig scener hvor der ikke sker andet end dialog. Nogen der har oplevet noget lignende, som evt. har en løsning? Systemet består af intel bundkort med H57 chipsæt, Intel Core i3 530, 2 GB ram og 30 GB SSD HDD.
Redigeret af Hessi - 20-September-2011 kl. 21:28 |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Hvad siger CPU belastning når det hakker? Det kan være HW acceleration er slået fra!
BS
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Den ligger altid mellem 10 - 40% alt afhængig af hvad der sker i filmen.
EDIT: I TotalMedia Theatre er hardware acceleration slået til... ved ikke lige hvordan man kan tjekke det i PowerDVD. Redigeret af Hessi - 20-September-2011 kl. 22:06 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er altså noget mærkeligt noget... nu har jeg lavet en hel frisk installation af Windows 7, AnyDVD og PowerDVD, men det har intet hjulpet.
Prøvede at slå speedstep fra og hyperthreading fra og det hjalp heller ikke. Har åbnet kabinettet for at se om det skulle være pga. overophedning, men alt er dejlig køligt. Jeg fatter det ikke.... har endda været inde i strømstyringen i windows og sat den til at udnytte alt CPU kraften. Det hakkede ikke med PowerDVD 11.0.1620.51, til gengæld fik jeg fejlmeddelelser ved nyere film og kunne ikke spole eller skifte kapitel med fjernbetjeningen. Med 11.0.2114.53 hakker det, dog ingen fejlmeddelelser og fjernbetjeningen virker som den skal. ![]() Redigeret af Hessi - 21-September-2011 kl. 07:59 |
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
|
Er det ikke mismatch mellem kilde og valg af refresh rate?
Måske kører du 50 fps fordi det er det tv sendes med.
Men BluRay kører 24 fps...
|
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror ikke det er årsagen da problemet opstår med vilkårlig mellemrum. Der er ikke noget mønster, det sker ikke regelmæssigt... nogen gange hakker det et sted og vender man tilbage til samme sted i filmen så hakker det måske ikke denne gang. ![]() Men hvordan kan jeg tjekke om programmet er sat til at outpute 24 fps? EDIT: Nu har jeg prøvet et installere PowerDVD version 11.0.1719.51, og det hjalp lidt, men det hakker stadig en bitte smule af og til.
Redigeret af Hessi - 21-September-2011 kl. 18:26 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tjekkede lige frame refresh rate og den stod til 59 Hz. Skiftede den til 60 Hz. og kiggede på indstillinger under grafikdriveren. Der var åbenbart sat noget color equalization til som overskrev alle andre indstillinger, det slog jeg fra.
Det lader til at køre problemfrit med nuværende version af PowerDVD (v11.0.1719.51), så det bliver løsningen til jeg stødder på nye problemer der kræver en opdatering. hmmm...
![]() |
||
![]() |
||
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
|
Jeg bruger MPC-HD som ekstern afspiller igennem Mediabrowser i MCE. Den kan selv justere refresh rates i forhold til kilden.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Crockie - Må jeg lige kigge lidt på....
Det er ikke helt slut, men til at overkomme på nuværende tidspunkt. Det sker stadig i scener hvor kontrasten er høj... specielt i scener hvor forskellen fra mørke/skygge til meget lys/solskin er stor.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |