Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Garfield
Bruger
Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
|
Emne: Hvad er bedst, når ingen RGB indgang Sendt: 09-Oktober-2004 kl. 12:52 |
Hvad er bedste forbindelse melle dvd-optager og TV, når mit TV, en B&O Beovision 6000 S ikke understøtter RGB indgang i scartstikket. (Har ellers købt et godt 300 kr´s scartkabel).
Er det S-Video eller skal jeg blot tilslutte med mit gode scartkabel i standard video-mode?
Redigeret af Garfield
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 09-Oktober-2004 kl. 12:57 |
Hej Garfield
S-Video er almindelig video (composite) overlegen. Så brug det istedet.
/Lars
S-VHS er et båndformat. S-Video er videosignalet fra S-VHS videomaskiner (og mange andre kilder).
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Garfield
Bruger
|
Sendt: 09-Oktober-2004 kl. 14:26 |
Hej Lars
Jeg har været ved at læse om mit Tech+Link TL680080 scartkabel. Dette kabel kan også overføre S-video signal, hvis det underrstøttes. Spørgsmålet er så om S-videosignalet understøttes gennem mit B&O 6000 S´s scartstik. Der er i hvert fald et selvstændigt S-video-stik på TV´et - men mon ikke også i scartstikket.
Signalet vi ser på TV fra Dvd-optager er flot og klart via mit scart- men forstår ikke helt, at automatisk setup på vores Pioneer 520 viser standard VIDEO-mode. Sættes vi til S-video i setup AV1(TV), ja så er farvedisplayet i setupmenuen pludselig gråt.
Redigeret af Garfield
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 09-Oktober-2004 kl. 14:53 |
Hej Garfield
Ja, dit TechLink kabel overfører også S-video signaler.
Hvis farverne forsvinder så viser fjernsynet ikke S-video for den SCART indgang. Du kan muligvis skifte imellem video og S-video i en menu i fjernsynet.
Alternativt må du enten fortsætte med at bruge almindelig video, eller investere i et kabel med SCART til S-video stik.
Det kan godt betale sig at investere i et S-video kabel, billedet bliver synligt bedre. Men det er ikke usansynligt at du må lægge det andet TechLink kabel på hylden til den dag du får et nyere TV, hvis du da ikke kan bytte det eller sælge det.
/Lars
|
|
 |
MortenA
Ny bruger
Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 7
|
Sendt: 20-Oktober-2004 kl. 10:27 |
Lars et tillægsspørgsmål: Mit ældre B&O MX4000 har vist ingen gang s-vhs i scart stikket. Kan man overføre lyd via scart stik og billed via separat s-vhs ingang - eller skal lyden så ind via phonostik?
Mvh Morten
Lars skrev:
Hej Garfield
S-Video er almindelig video (composite) overlegen. Så brug det istedet.
/Lars
S-VHS er et båndformat. S-Video er videosignalet fra S-VHS videomaskiner (og mange andre kilder). |
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 20-Oktober-2004 kl. 12:58 |
Hej Morten
MortenA skrev:
Lars et tillægsspørgsmål: Mit ældre B&O MX4000 har vist ingen gang s-vhs i scart stikket. Kan man overføre lyd via scart stik og billed via separat s-vhs ingang - eller skal lyden så ind via phonostik? |
Jeg ved ikke hvor B&O TV'et tager lyden fra, når man har valgt S-video. Sidder der nogle phonostik til lyd ind, ved siden af S-video stikket bagpå?
Man kan få færdige kabler, som har et Scart-stik i den ene ende, og et S-video stik + 2 phono-stik til lyd i den anden ende.
/Lars
Redigeret af Lars
|
|
 |
Rebbe
Junior bruger
Oprettet: 15-Januar-2004
Point: 33
|
Sendt: 20-Oktober-2004 kl. 16:22 |
På mit MX7000 fra 96 skal lyden ind med scart stikket når man bruger et S-video kabel. Husk at definere i setup, hvilket scartstik (AV1 eller AV2) lyden skal hentes fra.
|
 |
Ipaq
Ny bruger
Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Faroe Islands
Point: 30
|
Sendt: 22-Oktober-2004 kl. 02:30 |
Garfield skrev:
Hvad er bedste forbindelse melle dvd-optager og TV, når mit TV, en B&O Beovision 6000 S ikke understøtter RGB indgang i scartstikket. (Har ellers købt et godt 300 kr´s scartkabel).
Er det S-Video eller skal jeg blot tilslutte med mit gode scartkabel i standard video-mode?
|
Hej.
-mener nu dit B&O 6000 har RGB indgang, (ligesom de fleste andre har)
Er dit SCART fuldtmonteret, altså også RGB ført over? -RGB skal åbnes med en switch spænding fra din DVD.
|
 |
Garfield
Bruger
|
Sendt: 22-Oktober-2004 kl. 10:01 |
Løsning på problemet er fundet i mellemtiden.
Jeg har kontaktet B&O og fundet ud af at RGB alligevel understøttes i mit TV. Men måske er der et mindre kompatibilitetsproblem mellem B&O og Pioneer, for når RGB vælges i AV1-udgang på DVD-recorderen så rykker menuteksten i setup-vinduet en tand til venstre, således at 1. bogstav i menu-linierne næsten ikke kan ses. Jeg troede dengang, at det skyldtes. at RGB ikke understøttedes.
Men selve billedet ved afspilning er fint og flot - og det er dog det vigtigste. Det andet kan jeg dog leve med, selvom det er lidt irriterende.
|
 |