recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvad er bedst sRGB eller YCbCr på popcorn a-300 ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvad er bedst sRGB eller YCbCr på popcorn a-300 ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hvad er bedst sRGB eller YCbCr på popcorn a-300 ??
    Sendt: 23-September-2012 kl. 02:43
Sidder og leger lidt med farve styring eller hvad det nu er på PopCorn A300

Jeg kører pt. på YCbCr AUTO

Der synes jeg dog at billedet bliver lidt meget lyst i de mørke områder og man ser billedstøj på de lidt dårlige optagelser, men der er flere detaljer i mørke områder..

så har jeg prøvet og lege lidt med sRGB

sRGB 16-235 synes jeg ikke der er rigtig nogen forskel fra YCbCr men hvis jeg vælger sRGB 0-255 så bliver der meget mere kontrast men der går detaljer tabt i det mørke område, men sort er lidt pænere ??

nogen der kan komme med input om hvad jeg skal vælge og hvad der er mest korrekt ?

Popcorn A300 kører med HDMI direkte til mit Panasonic 50" GT30

håber nogen kan hjælpe mig lidt Smile
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 11:35
Du skal køre med den standard, som dit TV forventer på den pågældende HDMI-port. I de fleste tilfælde (med mindre porten er beregnet til PC-input) vil det være YCbCr.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 12:27
Du skal ikke bruge  sRGB  det var noget man brugte i gamle dage til CRT billedrørs TV.

Du skal ikke bruge noget med AUTO i indstillinger.

Har du et nyere TV kan du med fordel bruge YUV , ellers brug RGB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu