|
hvad er bedst sRGB eller YCbCr på popcorn a-300 ?? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-September-2012 kl. 02:43 |
Sidder og leger lidt med farve styring eller hvad det nu er på PopCorn A300 Jeg kører pt. på YCbCr AUTO Der synes jeg dog at billedet bliver lidt meget lyst i de mørke områder og man ser billedstøj på de lidt dårlige optagelser, men der er flere detaljer i mørke områder.. så har jeg prøvet og lege lidt med sRGB sRGB 16-235 synes jeg ikke der er rigtig nogen forskel fra YCbCr men hvis jeg vælger sRGB 0-255 så bliver der meget mere kontrast men der går detaljer tabt i det mørke område, men sort er lidt pænere ?? nogen der kan komme med input om hvad jeg skal vælge og hvad der er mest korrekt ? Popcorn A300 kører med HDMI direkte til mit Panasonic 50" GT30 håber nogen kan hjælpe mig lidt
![]() |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal køre med den standard, som dit TV forventer på den pågældende HDMI-port. I de fleste tilfælde (med mindre porten er beregnet til PC-input) vil det være YCbCr.
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal ikke bruge
sRGB det var noget man brugte i gamle dage til CRT billedrørs TV.
Du skal ikke bruge noget med AUTO i indstillinger. Har du et nyere TV kan du med fordel bruge YUV , ellers brug RGB
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |