recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er bedste  Panasonic Plasma pt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er bedste Panasonic Plasma pt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er bedste Panasonic Plasma pt?
    Sendt: 10-August-2007 kl. 23:51

Jeg vil have det bedste  Panasonic kan byde på linge nu i plasma. Prisen er ikke så afgørende.

Jeg har været lige ved at købe for et års tid siden - men udskød det.

Jeg har set der er kommet en del modeller siden bl.a. Panasonic Viera TH-42PZ700B.

Er det det bedste Panasonic plasma tv pt?  - men kontrasten er jo kun 5000:1 ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 00:00

PX70 og PV70 modellerne har 10000:1. Opløsning på1024x720. PZ700 modellerne er Full HD.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 00:01

Hej NIKKO , ja PZ700 er FULL HD , mht kontrasten så er det da fint nok , det siger egentligt ikke så meget...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

PX70 og PV70 modellerne har 10000:1. Opløsning på1024x720. PZ700 modellerne er Full HD.

Hvad ville du anbefale? Skal bruge det til alm. TV samt DVD-afspildning.

Jeg har lige læst et review af 42PZ700B på TrusteReview, hvor denne model får topkarakteren 10 for billedkvalitet.  Link:

Hvordan det, hvis kontrasten kun er halvt så høj som  på de andre modeller?

Redigeret af NIKKO - 11-August-2007 kl. 00:06
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 00:07
Den nye kommende Z model (Z750) har vist også kontrast på 10000:1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 00:07

Jeg ville gå efter en PX eller PV, HD visning på dem er helt i top, der vil ikke bemærkes forskel, medmindre, at man er meget tæt på skærmen.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg ville gå efter en PX eller PV, HD visning på dem er helt i top, der vil ikke bemærkes forskel, medmindre, at man er meget tæt på skærmen.

OK -  jeg har nemlig også læst en suveræn god anmeldelse af Panasonic Viera TH-42PV71F på Areadvd - link her.   (Hardware - >TVs und Flachbildschirme - Panasonic)

- men jeg vil sikker også overveje den nye Z-model. Nu har jeg ventet så længe, så jeg vil lige se lidt flere anmeldelser, inden jeg beslutter mig, for nu har jeg jo ventet så længe, så vil jeg også have gjort det rigtigt.

Redigeret af NIKKO - 11-August-2007 kl. 00:44
Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 00:30

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Den nye kommende Z model (Z750) har vist også kontrast på 10000:1

OK - tak for oplysningen - det lyder spændende. Hvornår mon vil denne Z750 være på gaden?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af NIKKO NIKKO skrev:

Kontrast-opgivelserne er oftest ren markedsføring. Det kan godt lyde som en voldsom forskel at kontrasten er den halve, men i praksis er det ikke voldsomt væsentligt, det vigtigste er at kontrasten er god _nok_, og ikke mindst at shadow detail er i orden (dvs. at der er god detaljering i det mørke).

Derudover, så siger enhver anmeldelse lige så meget om anmelderen som om tv'et der anmeldes. What Hifi har givet max-karakter til _utallige_ tv, det betyder langtfra at de er ens... Så det egentlige svar er vel egentlig, at bare fordi en anmeldelse giver top-karakter for billedkvaliteten, så betyder det ikke at billedet er perfekt.

Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af NIKKO NIKKO skrev:

Kontrast-opgivelserne er oftest ren markedsføring. Det kan godt lyde som en voldsom forskel at kontrasten er den halve, men i praksis er det ikke voldsomt væsentligt, det vigtigste er at kontrasten er god _nok_, og ikke mindst at shadow detail er i orden (dvs. at der er god detaljering i det mørke).

Derudover, så siger enhver anmeldelse lige så meget om anmelderen som om tv'et der anmeldes. What Hifi har givet max-karakter til _utallige_ tv, det betyder langtfra at de er ens... Så det egentlige svar er vel egentlig, at bare fordi en anmeldelse giver top-karakter for billedkvaliteten, så betyder det ikke at billedet er perfekt.

Det kan du da have ret i - men det er også derfor jeg gerne vil se _flere_ anmeldelser af det samme tv. Hvis disse _flere_ anmeldelser peger i samme retning - ja da vil det desuden være min "live-oplevelse" af TV, der endelig vil afgøre, om jeg køber eller ej.

Redigeret af NIKKO - 11-August-2007 kl. 12:23
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu