Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
|
Sendt: 18-December-2010 kl. 12:28 |
Nissenmojn skrev:
...Var det ikke samme diskussion der var fremme da harddiskrecorden med dvdoptager kom? " Jeg mener når man sender jo tv i HD burde man ikke kunne optage dette? |
Hele humlen omhandler at forhindre perfekte digitale kopier. Harddiskoptagere og dvdoptagere optog et analogt tv signal, så der blev ikke tale om et perfekt digital kopi når man brændte det analoge signal ud på skiver. Idag udsendes der digitalt og med en digital tuner kan du optage en perfekt digital kopi og i princippet også brænde en perfekt digital kopi på en skive, men af hensyn til rettighedshavere og den slags får du meget svært ved at finde en boks der kan det i det nuværende juridiske klima. Det du kan finde er bokse der kan optage og gemme perfekte digitale kopier, men ikke giver mulighed for at distribuere dem videre. Noget andet er, at jeg tror tiden er ved at løbe fra at have filmsamlingen liggende på skiver, hvorfor bøvle med at brænde film ud enkeltvis og efterfølgende lægge dem i afspillere enkeltvis når man i stedet kan have 100 film liggende på en billig usb harddisk og vælge mellem dem fra sofaen?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 18-December-2010 kl. 12:35 |
Ganske rigtigt, den gamle type Recorder er død, det ses jo også at der ikke er mange i handlen længere. Inden for ikke lang tid, er der sikkert ingen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
johnny57
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Point: 964
|
Sendt: 18-December-2010 kl. 15:57 |
Det har du nok delvis ret i, men ifølge mine informationer kan LG sælge den omtalte recorder ikke i spandevis men i containervis, der er allerede forudbestilt så mange at Mærsk får overlæs fra Korea når den bliver frigivet, desværre er vi mange der venter og venter osv
|
Med venlig Hilsen
Johnny
|
 |
Rass
Bruger
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: dk
Point: 138
|
Sendt: 18-December-2010 kl. 17:26 |
Det er efterhånden en absurd diskution at skulle kunne brænde CDer og andre skiver fra en HDD idet det er langt smartere at have instant tilgang fra HDen, evt. over netværket. En Sagem er nok det bedste bud, idet den har dobbelt tuner og man kan spille og slette samtidigt med at man optager to programmer. Det eneste der er dårligt er at man ikke kan downloade nye software opdateringer til den, idet den påviseligt lider af flere småfejl. Og så skulle man nemt kunne skifte haddisken i den, som man kan i TVIXen. Hvis man kunne disse ting, og man kunne bliver fri for den afsindige rumlen fra HDen, ville det for mig være den bedste HDD. Og så skulle Sagem se at få det netværk til at virke, som der er stik til, men ikke mere :) TVIXen er desværre ikke uden fejl og mangler!
|
 |
Rass
Bruger
|
Sendt: 18-December-2010 kl. 17:31 |
johnny57 skrev:
Det nærmeste er vel LG HR 550 Når den kommer, forhåbentligt snart |
Er det den her? http://www.pixmania.com/dk/dk/7658576/art/lg/blu-ray-afspiller-hr550-3.html
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 18-December-2010 kl. 17:39 |
Den kan heller ikke optage på BD/DVD.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Nissenmojn
Ny bruger
Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 8
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 12:10 |
Rass skrev:
Det er efterhånden en absurd diskution at skulle kunne brænde CDer og andre skiver fra en HDD idet det er langt smartere at have instant tilgang fra HDen, evt. over netværket.
|
Det er jeg ikke enig i. Der kunne jo være et program du har optaget som naboen godt kunne tænke sig at se  . Forøvrigt kender jeg mange som ikke engang har en recorder. Jeg har lavet (alt for) mange brændinger når der har været et program som naboen/vennerne gerne vil se men hvor de ikke var hjemme når det sendes. Jeg tror det går lang tid inden at Nas'en eller lign er hvermandeje. Det er for mange stadig FOR langhåret for den alm. TVkigger . Derfor kunne det også være smart med en "HD-recorder" som havde de features som f.eks PopcornHour eller Boxeen har.
|
 |
Rass
Bruger
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 12:20 |
I det tilfælde med naboen etc. ville det være fint med at kunne flytte optagelsen på USB stick eller externt drev .... i stedet for at bruge penge på medier som mange gange er til at smide væk bagefter.
PopcornHour har så vidt jeg kan se ikke nogen tuner :(
Redigeret af Rass - 19-December-2010 kl. 12:26
|
 |
Rass
Bruger
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 12:40 |
Min favorit recorder skal indeholde dobbelt tuner. Man skal kunne
spille et program og slette, samtidigt med at man optager to programmer. Man skal kunne downloade ny software
opdateringer til den. Man skal nemt kunne skifte harddisken, som man kan i TVIXen. Man skal kunne lave mapper som man kan flytte programmer over i; vi bruger det her når jeg har set noget den anden ikke har, så flytter jeg programmet over i hendes mappe. Så kan hun slette det når hun har set det, uden at spørge. Man skal kunne flytte optagelse på ext. drev. Så kan man jo brænde er DVD på computeren, jeg vil ikke betale for at man også kan det på boxen ...  Så er prisen næsten underordnet. Vi bruger den nuværende Sagem udelukkende til at kunne se de programmer vi vil, når vi vil.
Redigeret af Rass - 19-December-2010 kl. 12:42
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 13:02 |
Rass skrev:
Min favorit recorder skal indeholde dobbelt tuner. Man skal kunne spille et program og slette, samtidigt med at man optager to programmer. Man skal kunne downloade ny software opdateringer til den. Man skal nemt kunne skifte harddisken, som man kan i TVIXen. Man skal kunne lave mapper som man kan flytte programmer over i; vi bruger det her når jeg har set noget den anden ikke har, så flytter jeg programmet over i hendes mappe. Så kan hun slette det når hun har set det, uden at spørge. Man skal kunne flytte optagelse på ext. drev. Så er prisen næsten underordnet.
|
Den beskrivelæse passer jo helt fint på en HTPC.
|
|
 |
Rass
Bruger
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 13:10 |
Er det denne: http://www.multimediacenter.dk/ ellers forklar venligst mærmere, er meget interesseret
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 19-December-2010 kl. 13:13 |
|
|
 |