recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er den nye harddiskrecorder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er den nye harddiskrecorder?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Rass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 13:19
Mange tak for det!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 04:49
Oprindeligt skrevet af Rass Rass skrev:

Min favorit recorder skal indeholde dobbelt tuner.
Man skal kunne spille et program og slette, samtidigt med at man optager to programmer.
Man skal kunne downloade ny software opdateringer til den.
Man skal nemt kunne skifte harddisken, som man kan i TVIXen.
Man skal kunne lave mapper som man kan flytte programmer over i;
vi bruger det her når jeg har set noget den anden ikke har, så flytter jeg programmet over i hendes mappe.
Så kan hun slette det når hun har set det, uden at spørge.
Man skal kunne flytte optagelse på ext. drev.
Så kan man jo brænde er DVD på computeren,
jeg vil ikke betale for at man også kan det på boxen ...   Embarrassed
Så er prisen næsten underordnet.
Vi bruger den nuværende Sagem udelukkende til at kunne se de programmer vi vil, når vi vil.

Inspireret af mit eget setup:

1 stk billig netbook til at styre optagelser.
1 stk usb harddisk til netbook for at give plads til flere optagelser / alternativt 1 stk NAS.
1 stk Hdhomerun tuner med 2 tunere indbygget
1 stk WD TV Live, Twix eller tilsvarende pr. tv.

WD TV'en står for afspilning, dvs. du kan afspille på livet løs uafhængigt af om der optages eller ej. Med to tv tunere kan du minimum optage to programmer samtidigt, men med den rette software er der faktisk mulighed for at optage flere, blot programmerne ligger i samme MUX. Du kan nemt skifte harddisk. Du kan lave mapper med windows stifinder eller hvad du nu foretrækker at bruge, samt flytte og slette filer som du har lyst. Du har optagelserne liggende på computeren, dvs. du kan konvertere og brænde på skiver uden større problemer.

Skifter du netbook'en ud med en lidt kraftigere maskine kan du lade den stå for at afspille optagelserne også og derved undvære WD TV / Twix'en.

Hvad angår at låne film ud til glemsomme naboer, så optager de fleste moderne systemer den rå transport stream der sendes ud over sendenettet. Fordelen er, at du har eksakt de data din tv udbyder sendte, dvs. 100% samme kvalitet som live signalet. Ulempen er, at det ikke egner sig specielt godt til at komme på en dvd. Hvis jeg vil smide en optaget film over på dvd skal jeg først konvertere fra .ts til noget der matcher dvd'en, det tager typisk en lille times tid for en alm. spillefilm og så skal den også lige brændes bagefter. Personligt gider jeg ikke bøvle med det, så når venner og bekendte lige skal låne en film får de den på en usb disk til låns med besked på at de kan se filmen på deres computer, evt. sætte deres computer til tv'et hvis det er federe, eller selv bøvle med at få det ud på en dvd. De fleste jeg kender hiver deres bærbare computere ind foran tv'et og slutter det til på den måde.
Til top
Rass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 09:57
Det lyder jo udmærket, skal man bruge windows media center eller ? alternativ til ?
Kører xp og gider ikke skifte da det kører fint, og gider ikke ha' problemer med at mange af mine små programmer ikke virker under 7 :)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Rass Rass skrev:

Det lyder jo udmærket, skal man bruge windows media center eller ? alternativ til ?
Kører xp og gider ikke skifte da det kører fint, og gider ikke ha' problemer med at mange af mine små programmer ikke virker under 7 :)

Min netbook kører xp og optagelserne laves af et program der hedder Recording Service fra DVBViewer. Programmet kører i baggrunden og er kun synligt ved et lille ikon nede i højre hjørne, det laver en lokal webside udfra de EPG data det henter fra tunerne og på websiden bestiller jeg de optagelser jeg ønsker.

Der er masser af andre måder at gøre tingene på, jeg synes bare det er fedt med det overblik jeg får ved at have det på en webside.

I stuen har jeg en simpel medieafspiller ala. WD TV Live til at klare ærterne, men jeg kan også vælge at se optagelserne her ved min computer, det bruger jeg programmet mpc-hc til, men burde vel også kunne bruge windows media center til det hvis ellers jeg havde det program..
Til top
Rass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2010 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe.asp?menu=mediacenter  Kan så absolut alt det der ønskes.

Det er godt nok svært at se, idet dokumentationen vedr. mine krav mangler.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu