recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er den rigtige PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er den rigtige PC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 09:53
Så længe det er live-redigering af effekter, overgange etc så har cpu'en ingen effekt. her er det reelt set kun mængden af ram og grafikkortets formåen der sætter grænserne. Er det til den endelige rendering så er det antallet af cpu-kerner der er vigtige såfremt programmet er ordentligt multithreaded (betyder egentlig bare at den kan bearbejde flere processer ad gangen, eksempelvis på hver sin kerne hvis det skal være)
Til videoredigering og især HD video er større helt klart bedre uden nogen undtagelse og helst med 2 diske i - 1 til os og 1 til data. så sæt dit budget og smid så stor en cpu i og så stort et grafik kort og så meget ram i som muligt. hvis du kører 64 bit os fordi du vælger +4gb ram (altså over 4gb som så kræver et 64bit os) så skal du bare være opmærksom på at maskinen ikke nødvendigvis kan køre alle små og ældre programmer, da mange af dem ikke understøtter den platform.
der vil ikke være nogen som helst tvivl om at en i3 (som i bund og grund blot er en core2duo smidt på en dye med controller.) sagtens kan magte opgaven, men jeg vil nødig have en dualcore til når jeg skal reencode mine bluerays. det tog ca. 12-14 timer med en E5400 cpu, mens det tager 5-6 timer med en alm quadcore. (ok. programmet ER langsomt, men det er nu mere fordi det laver en særdeles fin udgave fra det oprindelige materiale. Så det har jeg det fint med. Til gengæld laver jeg ikke noget realtime videoeffekt overhovedet og behøver derfor ikke noget vildt grafikkort til at kunne håndtere det.
Til top
PT34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Februar-2010
Sted: DK
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 10:00
Hmmm, det lyder til at jeg i længden vil blive glad for at ofre de sidste 1700,-  og gå efter den første jeg nævner som har i5.
Planen er da helt sikkert at gå efter 64-bit virsion af win7 så jeg senere kan opgradere med flere RAM, men bliver da lidt nervøs, hvis pludselig der er en række ting der ikke længere vil køre, hvad kunne det være for programmer??
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 10:18
Jeg har ikke endnu stødt på nogle programmer jeg ikke har kunnet få til at køre i windows 7 64 bit, det eneste jeg ikke har kunnet få til at virke er et ældre asus trådløst netkort.
Men hvis du har nogle programmer du er i tvivl om, kan du bare prøve at google dem og se om andre har problemer med dem. Evt tage et kig på producentens hjemmeside.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu