recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det bedre alternativ til Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er det bedre alternativ til Squeezebox Duet

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

 
Du har helt ret, men i praksis synes jeg alligevel det virker ret godt. Jeg styrer lydstyrken infrarødt direkte på min forstærker via en harmony. Musikken vælger jeg med en ipod touch og min sonos kører med fast liniesignal. Al min musik er normaliseret, dvs. spiller lige højt, så det er sjældent jeg har brug for at skrue op og ned, det er primært noget jeg gør hvis telefonen ringer, resten af tiden vælger jeg bare en lydstyrke når jeg sætter musikken på og så får den måske et nøk eller to op eller ned i løbet af aftenen.

Det er ikke ligesom at se tv hvor man er nødt til at skrue ned hver gang der kommer reklamer, prøv næste gang du sidder en aften og hører musik at sætte en streg på et stykke papir hver gang du skruer op eller ned. Med mindre du har en af de der koner der konstant råber noget du næsten kan høre fra naboværelset hver gang du lige har skruet op igen, så vil jeg tro du ender med et stykke papir med ret få streger.

Jeg overvejede på et tidspunkt en redeye som er en dims der oversætter wifi til ir så man kan styre ir fra ipod'en, men dels virkede det bøvlet at skulle skifte frem og tilbage mellem sonos app og redeye app men vigtigere var faktisk at ipoden først lige skal tændes og man skal lave swipe for at låse op og så skal den lige connecte til wifi og først DER kan man så mute lyden når telefonen ringer, det er bare langt federe med en skydeklar harmony der kan mute med det samme.

Sidder og tumler lidt med en idé om at lave en app til android og et plugin til xbmc så man kan få samme oplevelse som squeezebox/sonos. Dette vil jo så også giver mulighed for at kaste nogle events som evt. eventghost kan samle op og derefter sende ir/rs232/http signaler ud til diverse enheder. 

Synkroniseret streaming er bare langt fra det letteste at kaste sig over :) 


Redigeret af Briam - 18-April-2011 kl. 10:39
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2011 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


De gange jeg har brugt det til f.eks. fester har det altid været synkront i de to-tre rum det har været brugt.

 

Interessant. Det har på ingen måde været synkront når jeg har prøvet, og det er også dén konsensus jeg har fundet frem til ved at søge på nettet efter om det kunne lade sig gøre at synkronisere det. Jeg tror helt ærligt at du bare har været heldig.

 

Opklarende spørgsmål: Har alle tre så været eksterne højttalere, eller har den ene kørt direkte fra den PC/MAC der kører iTunes? Når jeg kører lyden fra PC'en, samtidig med at jeg streamer til AppleTV, så er lyden på AppleTV forskudt med et par sekunder.


Det har været en Mac med eksterne højtalere samt et par AirPort Express tilsluttet forstærkere.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2011 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Det har været en Mac med eksterne højtalere samt et par AirPort Express tilsluttet forstærkere.
 
Interessant... Måske er der forskel på om man bruger en Mac eller en PC.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2011 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Det har været en Mac med eksterne højtalere samt et par AirPort Express tilsluttet forstærkere.
 
Interessant... Måske er der forskel på om man bruger en Mac eller en PC.
Jeg oplever det også fuldstændigt synkront, med ATV v1 og en iMac og nyeste iTunes 10.2.2..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu