|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
voetmann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 31-Januar-2008 kl. 18:42 |
||
Hvilket mediecenter er det bedste man kan købe?
Jeg skal bruge et som har 2 tv-tunere, så jeg kan se et program og optage et andet. Jeg ville også gerne kunne høre radio og evt se hvad jeg laver på fjernbetjeningen(?!) Jeg har idag kabel-TV og et Phillips-plasma 42" fjernsyn. Men jeg vil bare gerne have det bedste og noget som "holder" ude i fremtiden. Hvad skal jeg købe? Uden at tænke på pengepungen.... Jeg har kigget på Acer, Vision, Shuttle..... På forhånd tak! ![]() PS. Skal jeg skifte til en digital TV-løsning? |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
![]() |
|||
voetmann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
||
Tak, men jeg er ikke lige ude i en gang selv-byg
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Gør en HTPC ikke, heller ikke fra medion, HP, Compaq eller alle mulige andre firmaer......Kun to firmaer lever med DVB-c og deres implemetering ligner noget jeg kunne lave i en 500hestes brandert.... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jamen næste gang du er igang med sådan en brandert, kan du så ikke lige lave sådan en til mig??
![]() Hvad med den nyere Logitech Harmony one? Er den ikke bedre? Hvilke firmaer har lavet det? AmiTech? Vision? Jeg har rodet en del med sådan noget engang, men har ikke lige tiden mere, så jeg leder efter en gangbar færdigløsning.... ![]() |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Jeg ved ikke lige hvad patriarken har gang i, men for a være lidt seriøs så: For at kunne råde dig skal man vide hvilken kabelleveradør du har. Kan de levere HD eller ej. Kan de det, så skal du have et kort der kan vise det, men så der der et andet problem. Hvis du bruger MS MediaCener så er der ingen undertekster. Så er der kun DVBViewer tilbage. Bruger den selv, er ikke helt tilfreds, men kan ikke finde alternativer |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er TDC-kabel. Bor i verden som aldrig har kendt til andet...
![]() Viser MCE ikke undertekster? ![]() |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Må jeg påpege dine 2 stk TT tunere samt 2 stk CI kort. tager samtlige kortpladser på bagsiden? evt lydkort eller trådløst net skal så være USB, det er ikke helt optimalt. hvis de kan være der uden man skal bruge forlænger kabler for at nå CI kort. Jeg ville klart anbefale FloppyDTV istedet, det koster en smule mere, men fylder så også kun det halve. Redigeret af Pizzabager - 01-Februar-2008 kl. 01:21 |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Win MCe (både vista og XP) kan ikke vise DVB subtitles, som der er på flere digitale kanaler. Win MCE understøtter ikke Mpeg4, som flere HD kanaler(og nok alle de kommende) sender i. WIn MCE understøtter ikke Multi lyd(dvs flere lydsprog på en kanal, som f.eks en tegnefilm kanal benytter til både engelsk og dansk tale) der sender MCE alle lydspor ud samtidig. Så WIN MCE er på ingen måde perfekt. og de viser ikke nogen særlig lyst til at fixe de ting med en update.. de har ellers haft rigeligt tid til det. Redigeret af Pizzabager - 01-Februar-2008 kl. 01:19 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
OK
![]() ![]() For at vende tilbage til mit spørgsmål - hvad er så det bedste mediecenter man kan købe i dag? Færdiglavet.... |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Hvis du er villig til at betale det det koster, så ville jeg nok kikke på Zitechs men du må så regne med at skulle udskifte tunerkortet, da det er analog/DVB-T. Derefter ville jeg så nok investere de 15 euro som DVBViewer koster. Jeg kender ikke nogen færdige MediaCentre der har DVB-C tuner som standard. Kan være der er andre der gør?
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Må jeg så påpege at HTPC kabinetter kun sjældent kommer med et eller flere floppyslots, hvorfor du så alligevel skal lave FloppyTunernene om så de kan sidde bag i kabinettet(og optage to pci slots), eller montere dem omvendt i et 3.5" Hardiskslot(Ikke nemt at sætte kort i, CAM og Smartcard.) Dertil kommer at onboard firewire (Hvis det er der overhovedet), ofte kræver en ekstern bracket, med mindre du køber en PCI version(Som også æder et PCI Slot), hvor der er stik internt, eller du kan lave noget fusk inde i kabinettet, med en lodekolbe. Desforuden leveveres FloppyDTV med F-Connector Brackets hvor man derefter skal luse antennekabel op i tunerne, ikke en elegant løsning, det kræver f-stik, og optager foruden et stk 3.5 slot en pci bay pr tuner i dit kabinet... Firewirebracket plus 2 f-connector brackets + bagudvent PCI monteret floppytuner = 5 pci bays.....plus du skal have to firewire kabler ud af kabinettet og i din firewire bracket.... Så kan du vælge Firedtv løsningen, Men så bliver dit antal af tunere propertionelt med klodsetheden af din installation. Men nogen synes måske at de sorte kasser med firewirekabler og ekstern strømforsyning pynter.... http://www.auzentech.com/site/products/Sondigo_Callisto.php Det jeg henviser til plus ovenstående(Hvis du nu ikke mener at passthrough fra onboard lydkortet er i orden) er mere elegant.....Og frem for alt gennemtænkt...
Jeg præsenterer bare manden for at de implementeringer der ligger færdigt til køb, har mange fæle bugs, blandt andet er grafikkort opsætning, dekoder opsætning mv en joke. Ikke lige noget man har brug for når man nu betaler i dyre domme for at det hele skal være i orden. Desuden er firmware osv ikke den seneste i de løsninger jeg har set med floppy/firedtv.... Jojo jeg er skam seriøs nok. Redigeret af Patriarken - 01-Februar-2008 kl. 14:58 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |