recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det bedste mediecenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er det bedste mediecenter?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 14:08
..

Redigeret af Patriarken - 01-Februar-2008 kl. 14:11
Til top
voetmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 14:43
Jeg takker for alle indslag  Flere er velkomne!!
Til top
voetmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvis du er villig til at betale det det koster, så ville jeg nok kikke på Zitechs men du må så regne med at skulle udskifte tunerkortet, da det er analog/DVB-T.

men er denne så ikke bedre eller hvad? Jeg vil ha´ det bedste - koste hvad det vil!!!?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 15:02
Det er den helt sikkert, men den er ikke passiv kølet, så hvis du kan leve med en svag summen (tror jeg), så er det et bedre valg
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 15:12
mm-vison, kan bygge den til dig....med digitale tunere....Men det bliver peberet....
Til top
DonTlaloc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det er den helt sikkert, men den er ikke passiv kølet, så hvis du kan leve med en svag summen (tror jeg), så er det et bedre valg

Hvis det er varenr. 070824 så er den passivt kølet, så ingen blæsere der.

Jeg ville dog, hvis det skulle være den, bestille den med et par ændringer.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 17:26

Tror du har ret. Jeg læste bare det her:

"Et kabinet, der blot lukker hardwaren inde, er spild af overflade. Kølesystemet i den fantastisk flotte Zitech hFX mini Media Center udnytter hele kabinettets overflade til at køle maskinen ned. Det giver høj stabilitet og meget lav støj - lige som det skal være for en Media Center pc."

Det at der stod lav støj fortolkede jeg som lydsvage blæsere, men du har ganske ret i at de længere nede skriver passivt kølet. Sorry 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Til prisen:

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&p=55735#55735

Må jeg påpege dine 2 stk TT tunere samt 2 stk CI kort. tager samtlige kortpladser på bagsiden? evt lydkort eller trådløst net skal så være USB, det er ikke helt optimalt. hvis de kan være der uden man skal bruge forlænger kabler for at nå CI kort.

Jeg ville klart anbefale FloppyDTV istedet, det koster en smule mere, men fylder så også kun det halve.

Må jeg så påpege at HTPC kabinetter kun sjældent kommer med et eller flere floppyslots, hvorfor du så alligevel skal lave FloppyTunernene om så de kan sidde bag i kabinettet(og optage to pci slots), eller montere dem omvendt i et 3.5" Hardiskslot(Ikke nemt at sætte kort i, CAM og Smartcard.) Dertil kommer at onboard firewire (Hvis det er der overhovedet), ofte kræver en ekstern bracket, med mindre du køber en PCI version(Som også æder et PCI Slot), hvor der er stik internt, eller du kan lave noget fusk inde i kabinettet, med en lodekolbe.

Desforuden leveveres FloppyDTV med F-Connector Brackets hvor man derefter skal luse antennekabel op i tunerne, ikke en elegant løsning, det kræver f-stik, og optager foruden et stk 3.5 slot en pci bay pr tuner i dit kabinet... Firewirebracket plus 2 f-connector brackets + bagudvent  PCI monteret floppytuner = 5 pci bays.....plus du skal have  to firewire kabler ud af kabinettet og i din firewire bracket....

Så kan du vælge Firedtv løsningen, Men så bliver dit antal af tunere propertionelt med klodsetheden af din installation. Men nogen synes måske at de sorte kasser med firewirekabler og ekstern strømforsyning pynter....

http://www.auzentech.com/site/products/Sondigo_Callisto.php

Det jeg henviser til plus ovenstående(Hvis du nu ikke mener at passthrough fra onboard lydkortet er i orden) er mere elegant.....Og frem for alt gennemtænkt...

Citér Jeg ved ikke lige hvad patriarken har gang i, men for a være lidt seriøs så:

Jeg præsenterer bare manden for at de implementeringer der ligger færdigt til køb, har mange fæle bugs, blandt andet er grafikkort opsætning, dekoder opsætning mv en joke. Ikke lige noget man har brug for når man nu betaler i dyre domme for at det hele skal være i orden. Desuden er firmware osv ikke den seneste i de løsninger jeg har set med floppy/firedtv....

Jojo jeg er skam seriøs nok.

Sej overdrivelse der :) FloppyDTV kort indeholder både intern repeater til FireWire og antennestik. Og lad os nu lade være med at kalde det PCI bays/slots. Kortene har ingen kontakt til PCI portene på bundkortet. Principelt kan du have kortene liggende inde i maskinen i to poser, hvor du nu finder plads til det.

Redigeret af NikolajC - 01-Februar-2008 kl. 18:46
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Til prisen:

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&p=55735#55735

Må jeg påpege dine 2 stk TT tunere samt 2 stk CI kort. tager samtlige kortpladser på bagsiden? evt lydkort eller trådløst net skal så være USB, det er ikke helt optimalt. hvis de kan være der uden man skal bruge forlænger kabler for at nå CI kort.

Jeg ville klart anbefale FloppyDTV istedet, det koster en smule mere, men fylder så også kun det halve.

Må jeg så påpege at HTPC kabinetter kun sjældent kommer med et eller flere floppyslots, hvorfor du så alligevel skal lave FloppyTunernene om så de kan sidde bag i kabinettet(og optage to pci slots), eller montere dem omvendt i et 3.5" Hardiskslot(Ikke nemt at sætte kort i, CAM og Smartcard.) Dertil kommer at onboard firewire (Hvis det er der overhovedet), ofte kræver en ekstern bracket, med mindre du køber en PCI version(Som også æder et PCI Slot), hvor der er stik internt, eller du kan lave noget fusk inde i kabinettet, med en lodekolbe.

Desforuden leveveres FloppyDTV med F-Connector Brackets hvor man derefter skal luse antennekabel op i tunerne, ikke en elegant løsning, det kræver f-stik, og optager foruden et stk 3.5 slot en pci bay pr tuner i dit kabinet... Firewirebracket plus 2 f-connector brackets + bagudvent  PCI monteret floppytuner = 5 pci bays.....plus du skal have  to firewire kabler ud af kabinettet og i din firewire bracket....

Så kan du vælge Firedtv løsningen, Men så bliver dit antal af tunere propertionelt med klodsetheden af din installation. Men nogen synes måske at de sorte kasser med firewirekabler og ekstern strømforsyning pynter....

http://www.auzentech.com/site/products/Sondigo_Callisto.php

Det jeg henviser til plus ovenstående(Hvis du nu ikke mener at passthrough fra onboard lydkortet er i orden) er mere elegant.....Og frem for alt gennemtænkt...

Citér Jeg ved ikke lige hvad patriarken har gang i, men for a være lidt seriøs så:

Jeg præsenterer bare manden for at de implementeringer der ligger færdigt til køb, har mange fæle bugs, blandt andet er grafikkort opsætning, dekoder opsætning mv en joke. Ikke lige noget man har brug for når man nu betaler i dyre domme for at det hele skal være i orden. Desuden er firmware osv ikke den seneste i de løsninger jeg har set med floppy/firedtv....

Jojo jeg er skam seriøs nok.

Sej overdrivelse der :) FloppyDTV kort indeholder både intern repeater til FireWire og antennestik. Og lad os nu lade være med at kalde det PCI bays/slots. Kortene har ingen kontakt til PCI portene på bundkortet. Principelt kan du have kortene liggende inde i maskinen i to poser, hvor du nu finder plads til det.

Ej heller har ci til TT behov for PCI forbindelse, og kan derfor kan derfor ligeledes ligge i en pose som du vælger at formulere det....

Hvor vil du da montere din FloppyDTV tuner med kortadgang i et HTPCkabinet som Antec Fusion eller Aluminiumssdekorationen fra HFX?

Redigeret af Patriarken - 01-Februar-2008 kl. 19:32
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 21:19
Ingen idé. Det var bare din beskrivelse af behovet for 5 kortpladser i kabinettet jeg kommenterede. Skriver heller ingen steder at TT skulle være anderledes.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 22:07

Synes nu også du overdriver en lille smule, de buundkort som er lavet til HTPC har næsten alle Firewire. nogen kun på bundkort, andre på bundkort og en port på bagsiden, da der er firewire repeater på floppyDTV skal du kun bruge en Fireport til at tilslutte din floppyDTV..

Nu hedder det stadig FLOPPY DTV, men der ar faktisk ikke rammen til floppy med i mere, den skal vist købes seperat(ihvertfald der hvor jeg kigger) kortet sættes i portene på bagsiden ligesom TT, men da det ikke fysk sidder ned i slottene på bundkortet, kan du selv vælge i hvilken port du vil sætte det.. Ganske smart hvis du nu i forvejen har et lydkort eller trådløst net du gerne vil have plads til også.

f connectore er ikke så svære at lege med, det lykkes da mig at sætte en del af dem sammen i nogen fordelere herhjemme, og jeg har ikke nogen eksamen i det. og det virker ganske fint.

Min point var.. med floppyDTV, har du 2 kort som optager 2 valgfrie pladser på bagsiden i kabinettet.

med TT har du 4 kort som optager alle pladser på bagsiden, og selvom du lagde CI kortene et sted i kabinettet i en plastikpose tape og elastikker, så optager TT kortene stadig begge PCI32 pladser i bundkortet(hvis der overhoved er 2, flere bundkortproducenter går over til 1 stk PCI 32 samt 2 stk PCI-E 1x.)

men men TT er lidt billigere, det er rigtigt..

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 22:12

som en anden skriver, så kan MM-vision godt lave en til dig der er passivt kølet. der er dog kun plads til en DVB-C tuner så vidt jeg ved..

her er nogen færdige modeller, men de kan vist konfigureres som man har lyst.. priserne er dog pebret. http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe_htpc.asp?action= shop&menu=mediacenter&gruppe=visionhtpcpassiv&dh tpc=ja

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu