|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||||||||
trlar ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
||||||||
Jeg har lige med stor interesse læst jeres diskussion og anbefalinger.
Jeg kigger nemlig også efter et færdigbygget mediecenter og har de samme krav som voetmann. For lige at opsummere, så står valget tilsyneladende mellem: MM-Visions 'Vision Mediacenter MC550 HDMI' med flg tilkøb:
til i alt: kr. 15.594 inkl. moms eller Zitechs 'hFX mini Media Center' til kr. 14.499 inkl. moms Begge er passivt kølede. For mit utrænede blik er den mest iøjnefaldende forskel at Zitechs harddisk er på 500 GB mod MM-Visions på 250 GB. Men er der andre og evt. bedre bud? Eller har I/vi simpelthen besvaret voetmanns spørgsmål: 'Hvad er det bedste (færdigbyggede) mediecenter (med dual dvb-c tunere og passiv køling)?' trlar |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||||||||
Skal gøre opmærsom på at tuneren i MM-visions mediecenter er analog.. der findes ikke en dual dvb-C tuner, der er man nødt til at købe 2 enkelte, og det er der vist ikke plads til i de små mediecenter du kigger på.. Dog kan jeg ikke forstå folk der køber de dyre passive mediecenter, et mediecenter til 15000 kr, og der er for 2-3000 kr hardware i, resten af pengene er kabinettet og køleløsninger. Redigeret af Pizzabager - 02-Februar-2008 kl. 13:20 |
|||||||||
![]() |
|||||||||
DonTlaloc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2007 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
||||||||
Ahhh... 2-3000,- er nok liiige i underkanten. Kabinettet (med psu, dvd+rw, display, fjernbetjening og køleelementer) udgør ca. halvdelen af de 15.000,- Vista, arbejdsløn, bundkort, cpu, hdd, ram, tvkort udgør så ca. den anden halvdel. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||||||||
kiggede på den model til 13995. vista er ikke med i prisen, display er en kabinetdel PSU ser jeg også som en del af kabinettet, arbejdsløn er vist ikke en hardware ting så vidt jeg ved ? jeg regnede hurtigt på det dvd drev, cpu, bundkort, HDD, ram, remote, Tuner kan fås for ca 4000 kr. så kabinet og arbejdsløn koster kun 10000 kr.. det var billigt.. til sammenligning koster en antec fusion lidt over 1000 kr. så det er kun 10x så dyrt. og til det skal siges det er et skoddårligt grafikkort der er i Intel gma 950.. Cpu'en er sikkert ikke kraftig nok til at kører store HD filer.. Men hvis folk gerne vil betale det, jamen så lad dem :) Hov lige en ændring, kan se at remote heller ikke er med i de 13995, så den skal tages fra prisen. og vil man have display skal det også betales seperat.
Redigeret af Pizzabager - 02-Februar-2008 kl. 15:25 |
|||||||||
![]() |
|||||||||
DonTlaloc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2007 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
||||||||
Nu nævnte du selv "15000" så tog jeg udgangspunkt i den "billige" af de to, altså den fra Zitech til 14.499,-
Det er der vist heller ikke nogen der har hævdet, jeg uddybede bare hvad den anden halvdel af totalprisen var. Og hvis du regner med sådan en djævel lige hurtigt samler sig selv så...
I "Zitech-priser" er det nok nærmere ca. 5000,- og så en VistaHP til va. 900,-
Ca. 9000,-
For der er arbejdet nemlig lavet på forhånd eller hvad?
Enig, jeg ville absolut heller ikke selv bruge så mange penge på et mediecenter. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
||||||||
okay jeg kiggede bare på mm-visions model. og det var det jeg tog prisene fra. men om det er 9000 eller 10000 kr for kabinet, og køleløsninger, display samt arbejdsløn er tæt på det samme. det er dyrt hvis man vil have det bedste, i det her tilfælde er det bare ikke det bedste, men det smukkeste.. den bedste løsning er langt bedre og billigere, men ikke lige så flot og lille.. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
||||||||
Nej, det er ATI Radeon X1250
Det er en E6750?!?
Fjernbetjening er med.
Til den til 13.999,- kan der ikke fåes display, til den vi taler om, den til 14.499, er displayet med. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
voetmann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
||||||||
Der er åbenbart ikke noget helt entydigt svar, kan jeg forstå
![]() Men er de 2 modeller som bliver foreslået nogle gangbare mediecentre, hvis nu det ikke har den store betydning, hvad de koster? Er det gode produkter? Tak for jeres indslag ![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
||||||||
De virker da helt fint, hvis det er det du mener.. om de er gode og gangbare kommer vel helt an på hvad man forventer af produktet. |
|||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |